• Simon
    7
    In het laatste nieuwsartikel op de site bespreken we een hand van dag 3 van het PCA Main Event tussen Matt Berkey en Tommy Nguyen.

Matt Berkey 9-9
    Tommy Nguyen Q-10

Flop A-9-A
    Turn K
    River J

Op de river komt zowel de straat als de flush binnen, maar het is ook een board waar meerdere full house combinaties mogelijk zijn.

https://www.pokeren.nl/nieuws/european-poker-tour/matt-berkey-fold-full-house-in-pca-main-event/
    1. Wat zou jij doen in de schoenen van Matt Berkey (6 votes)
        Fold
          0%
        Call
        83%
        Jam
        17%
  • Don Roberto
    31
    Weer zo een gave hand! Mooi dat jullie er op deze site (zowel op de homepage als op het forum) zoveel aandacht aan besteden!

As played begrijp ik de riverfold heel goed, omdat Nguyen meerdere Full Houses in zijn range kan hebben en zijn line door de hele hand heel sterk over komt. Of ik zelf deze Full House zou kunnen folden is een tweede vraag. Ik zou wellicht toch callen, maar dat is misschien ook meer omdat ik zelf niet goed genoeg ben om dit soort gigantische laydowns te kunnen maken.
    De poll heb ik dan ook nog niet ingevuld, omdat het voor mij zeker geen snapcall zou zijn, maar meer een "zucht... oke ik call" call zou zijn.

Het enige wat ik niet aan de hand begrijp is de flopactie. Waarom zou je met een geflopte Full House de c-bet van Nguyen willen raisen? Ik denk dat je daarmee een hoop blufs direct laat folden... en aangezien je zelf positie hebt kun je rustig wachten of Nguyen door blijft vuren na de turn. Zo niet, dan kun je altijd nog de lead overnemen.

Kan iemand wat dieper ingaan op die flopplay?
  • Danny
    1

Die Flopplay is een uitstekend voorbeeld van wat Berkey kan, die man opereert op een volledig ander level.
    Door op die flop texture eigenlijk niks te kunnen reppen (alle value handen zullen de bluffs er normaliter in willen houden), komt de raise over als pure equity denial. Diezelfde texture zorgt er waarschijnlijk ook voor dat je geen cent extra meer verdiend als je zijn bluffs in het spel houdt, waardoor het raisen met je nutted handen weer zinvol is.

De betsizing van Nguyen op turn en river is ook geweldig, beide straten lijkt hij voor value te gaan.

Op de flop zegt Benger dat Nguyen hier vaak bet-callt met oa KK, wat volgens mij ook de hand is waar Berkey het meest bang voor is en samen met AK en AJ de valuerange van Nguyen is op de river imo. Hoewel ik me wel afvraag wat de bedoeling van Nguyen is met zijn bet op de river, is dit een valuebet vs Ax, ik kan mij namelijk niet voorstellen dat hij hier bluft met de flush en denkt dat hij hier alle Boats van Berkey laat folden.

Of ik zelf deze Full House zou kunnen folden is een tweede vraag. Ik zou wellicht toch callen, maar dat is misschien ook meer omdat ik zelf niet goed genoeg ben om dit soort gigantische laydowns te kunnen maken.
    De poll heb ik dan ook nog niet ingevuld, omdat het voor mij zeker geen snapcall zou zijn, maar meer een "zucht... oke ik call" call zou zijn.
    Don Roberto
    +1
  • Roy
    24
    Ik denk ook dat de river bet van Nguyen voor value is omdat Berkey checkte op de turn. Ik denk dat iemand met een full house niet zo snel de flop zou check-raisen om vervolgens de turn te checken.

Daarom denk ik dat Tommy ervan uit gaat dat zijn flush gewoon goed is en voor value bet. Ik had Berkey liever de flop, turn en river zien betten, waarbij je de op river nog kunt bet folden, maar dan had Nguyen nooit geraised met zijn flush.

De check-raise op de flop vind ik wel goed, want spelers met een A of een flushdraw + nog wat andere combinaties betalen daar nog wel een keer. Ik vind het wel raar dat Nguyen meteen bet na de turn check van Berkey.
  • Danny
    1

Doordat Berkey de turn checkt na zijn check raise op de flop, denkt Nguyen waarschijnlijk met een turn bet de pot op te kunnen pakken? Omdat Berkey callt op de turn heeft hij daar wellicht ook nog mindere flushes die betalen, dus denk wel dat de bet van Nguyen voor value was.

Hoe meer ik over de hand nadenk, hoe meer ik denk dat Berkey zichzelf aan het levelen is geweest. Of hij moet er echt van overtuigd zijn geweest dat Nguyen hier KK speelt.
  • Roy
    24
    Ja Berkey en Nguyen zaten in deze hand op een totaal andere golflengte. Ik denk dat die turn check van Berkey heel zwak overkwam op Nguyen en die besloot er daarna vol voor te gaan en dat pakte goed uit door de flushkaart op de river.

Ik had Berkey toch graag de flop en turn zien betten en de river bet-folden. Als je dan op de river geraised wordt dan heeft je tegenstander waarschijnlijk een betere full house. Iemand met een flush zou daar eigenlijk nooit raisen en denk ook niet dat spelers daar heel veel river blufs hebben.

Ik heb het ook al op Facebook gezet, maar ik snap niet waarom Berkey check-raised op de flop en daarna checkt op de K turn. Zou hij hier zijn full range checken op de turn of is de K zo'n dramatische kaart voor hem. Waarschijnlijk zou hij elke turn kaart gaan checken.
  • Danny
    1
    Ik heb het ook al op Facebook gezet, maar ik snap niet waarom Berkey check-raised op de flop en daarna checkt op de K turn. Zou hij hier zijn full range checken op de turn of is de K zo'n dramatische kaart voor hem. Waarschijnlijk zou hij elke turn kaart gaan checken.Roy
    De K is inderdaad de slechtst denkbare turn kaart.
    Omdat hij groot X/R op de flop en gecallt wordt kan de range van Nguyen aanzienlijk verkleind worden naar, Ax, TT-KK, en sommige flushdraws?
    Welke van deze handen zouden de turn behind checken en welke betten? Denk niet dat Berkey er van uit gaat dat Nguyen hier ooit semi-bluft en zijn value range na de turn zijn volgens mij A9, AK en KK. Die A9 wordt redelijk geblockt, dus die K is behoorlijk naadje.
  • Luc
    2
    Omdat Tommy in de hand blijft na de c/raise op de flop gaat Berkley ervan uit dat ie tegen Ax of een Fdraw zit.
    De turnkaart en de riverkaart kunnen daar makkelijk in FHouse maken voor Tommy, daarom fold Berkley, wat ik alleen maar kan begrijpen.
    Dat Tommy een flush voor value bet (wat het geval in IYAM) lijkt voor Berkley het geval van value halen met een boat.
  • Michel Verkruijssen
    0
    Zou hier meespelen dat een dergelijke hand onlangs succesvol is gefold?
  • Roy
    24
    lijkt me niet. Bijna iedere pokersituatie is uniek.
  • Michel Verkruijssen
    0
    Ik weet dat elke hand uniek is. Maar vraag het me toch af. Maar door het verloop van deze hand kan ik me goed voorstellen dat hij fold op de river. In mijn ogen speelt hij de hand niet echt lekker. En dan met name zijn check op de turn.
  • Roy
    24
    Ik kan me niet voorstellen dat een professionele pokerspeler zijn full house fold omdat 2 dagen eerder een andere speler zijn full house heeft gefold.
  • Michel Verkruijssen
    0
    Begrijp me niet verkeerd Roy. Ik denk het ook niet, maar heel soms blijven bepaalde dingen hangen. Hoeft niet eens bewust te zijn.
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet