• Ronald Woudstra
    1
    Hallo mede-pokerliefhebbers,

De volgende hand (AJo fold) spookt mij al ruim 1,5 week door m'n kop. Ik speel de SPF 600 high roller in Rozvadov op zondag 27 januari jl. Heb me in de 110 satellite vrij eenvoudig naar een ticket gespeeld en neem plaats met slechts 25 blindjes (100K) als het tournooi al 2 uur onderweg is (dit kan een volgende keer veel beter georganiseerd worden, hoor enkele pro's ook flink klagen over de structuur). Ik verlies al meteen ruim 25K als ik kort daarop AKo opraap bij blinden van 3K-6K (6K ante). EP callt en Stijn Augustinus raist klein en ik jam (uiteraard) 72K (12 blindjes) erin. Zit tegen AA en ik sta al op van tafel maar weet een straat te hitten op de river (QTxxJ) waar Stijn natuurlijk niet blij mee is en (hoor ik achteraf) mij een pannenkoek noemt (haha, no offense taken :) ) en ik ga snel weer zitten. Word snel daarop verplaatst waar ik met QQ een extra 100K win van een shortie met 77. Speel nu 247K (avg. 177K) en bij de eerstvolgende pauze heb ik nog 211K (precies average). Dan gebeurt het volgende: een Belgische dame die ook via de satellite in dit event is gekomen gaat met even stacks vanuit EP direct all in en een shortie daarachter (met 60-70K hooguit) gaat ook all in, ik zit in de small blind met AJo. Ik denk even na maar fold toch maar aangezien ik nog net iets onder average speel blij blinden 6K-12K (12K) (geloof ik) en deze spot toch wat te marginaal vind (kan daar makkelijk tegen AQ/AK of pp zitten). Belgische dame showt 88 en shortie KTo, flop Qxx, turn A river x en ik baal als een stekker dat ik het er toch niet gewoon in heb gegooid, dan had ik 500K kunnen hebben. Achteraf kan ik nog steeds goed leven met AJo fold na 2 all ins voor me, helemaal na enkele keren verloren te hebben in marginale spots met AJo in het Dutch classics main event in spots waar AJ er ook echt in moest. Nu hoefde het er in de highroller niet perse in maar toch, had ik maar......en wie weet was ik dan later er alsnog vies afgegaan maar had em ook maar zo kunnen FT-en gezien de bizarre rungood die ik al in de satellite oppikte. Nu vloog ik er uiteindelijk af als 42e van de 167 spelers (17 itm) tegen diezelfde Belgische dame die werkelijk alles hitte, haar 77 binkte meteen een set tegen mijn KQo toen ik nog maar 150K had bij average van 400K en het fantastische weekend Rozvadov zat er weer op voor mij, helaas zonder cash. Your thoughts?
  • Simon
    7
    Thanks voor je post. Ik heb even gemist met hoeveel blinds de eerste dame all-in ging? Zal daarna reageren
  • Don Roberto
    31
    Hoi Ronald. Ik denk dat je een goede fold hebt gemaakt daar. Het uiteindelijk resultaat (wat er op het board valt) doet er natuurlijk niet toe. Ja... je had gewonnen, dat is achteraf.

Ik hoef jou natuurlijk ook niet uit te leggen (want je hebt genoeg ervaring volgens mij) dat er veel waarde zit in het hebben van fold equity, en dat je in dit soort toernooifases liever zelf degene bent die all-in schuift, met de kans potten op te rapen door anderen te laten folden.
    Dit gaat je normaal veel vaker in leven houden (en helpen aan een stack) dan in een huidige spot een best grote shove af te callen... waar je vaak ook gewoon bust.

Zoals Simon zegt... ik weet niet hoeveel die dame er pre-flop in gooit maar dit zal tussen de 15 en 20BB zijn geweest denk ik? Als het al meer is dan 20BB is het al helemaal een fold.

Los van het feit dat je liever een spot afwacht waar je zelf kan shoven óf echt een monster hebt, moet je je afvragen met welke range handen die dame daar shoved. Hoe vaak ga je nou echt keihard voor lopen? Ik denk niet super vaak. Zo een enorme shove vind ik vaak naar een klein tot medium paardje ruiken (en daar flippen we tegen).

Wat ik overigens ook altijd mee vindt spelen is hoe jij je qua niveau voelt in dat toernooi.
    Wanneer je het idee hebt een edge te hebben wil je dit soort all-ins vermijden omdat er betere spots voor je gaan komen.
    Heb je echter het idee dat de tafel je qua niveau volledig aan het overlopen is, ga dan vooral wel zo een (variantie gevoelige) spot aan.

Al met al denk ik een prima fold
  • Ronald Woudstra
    1
    Belgische dame had net zoveel of net ietsje meer dan ik (ongeveer even stacks)
  • Ronald Woudstra
    1
    Enige echt jammere aan dit hele verhaal is dat ik geen AQ suited of any AK gedeeld kreeg, dan was het er zeker wel ingegaan ondanks de egde die ik wel had op de 2 allins voor me, dit tournooi was echt superondiep :cool:
  • Don Roberto
    31
    Ja daar verbaasde ik me ook over toen ik het las... die structuur. Beetje belabberd om het maar zacht uit te drukken.
    Met zo een slechte structuur zou ik zelf nooit late enteren (doe ik overigens sowieso nooit, zeker wanneer je een edge hebt moet je die de eerste paar levels uitbuiten). En daarnaast vind ik het spelletje veel te leuk om levels over te slaan :p
  • Ronald Woudstra
    1
    Ben van mening dat satellite-winnaars wel wat later in moeten kunnen stromen maar niet bijna 2,5 uur later. Sat zou ook eerst om 13 uur beginnen i.p.v. 14 uur (2 uur voor aanvang hoofdtournooi) maar doordat een bus met Spanjolen vertraging had de sat een uur later begon (lol)
  • Ronald Woudstra
    1
    en er waren ook genoeg sat.winnaars die liever die 600 EUR hadden willen ontvangen (mezelf incluis) i.p.v. een crapshoot voor zo'n bedrag te enteren maar daar wilde de tournooileiding helaas niets van weten, "spelen zul je" haha
  • Luc
    2
    Met twee man voor je allin is mijn (ook nog calling) range AK, QQ, KK en AA waarbij de AK en QQ afhankelijk van t image van de allin spelers.

AJoff is in mijn optiek een clear fold
  • Don Roberto
    31
    Op die manier. Echt zonde inderdaad, naja... weet je dat ook weer voor de volgende keer ;)
  • Stijn Augustinus
    13
    Hahaha ja wauw, zieke hand die AA vs AK all in pre. Weet niet wanneer ik jou een 'pannenkoek' heb genoemd, maar lucky was het zeker, uiteraard no offense. Ik ben zelf ook vaak genoeg lucky geweest, en had een goede week achter de rug dus kon het wel hebben.

AJo voor 17bb.. Tja.. Het is close. Als je de Belgische dame al een paar keer hebt zien open shoven is dit misschien wel een call, maar zonder info waarschijnlijk wel een fold. Je zult inderdaad vaak tegen middel paartjes aanzitten, maar AQ en AK zitten hier net zo vaak bij.
    Ik had daar wel het idee dat het niveau in die €600 High Roller net wat hoger is dan dat wij gewend zijn, waardoor wij geen edge hadden over het algemene field. Ik had mezelf voorgenomen om vooral goeie shoves spots te pakken (het enige wat we konden doen, kut structuur ook), omdat je in dit toernooi er post-flop niet echt aan te pas kwam. Door deze reden had ik misschien wel deze high-variance spot genomen, ook al is een fold ook prima. Komt er een 8 op de flop dan zul je dit waarschijnlijk niet posten, wat jammer is. Niet weken met de hand in je hoofd zitten omdat je hem achteraf gewonnen had. Een fold was prima.
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet