• Croossie
    1
    Hier mijn bust hand 2 voor de bubble van het main event. Waarvan ik benieuwd ben naar jullie meningen wat jullie zouden doen, En op welke range je UTG +2kan zetten door de nog wat aparte play.

Blinds 8k/16k/16k AVG 480k 2a3 plaatsen voor het geld.
    Utg +2 750k redelijk aggresieve speler opent naar 35k
    Fold naar mij in de BB 550k en ik zie pocket 4en
    Ik flatcall en komt een flop Q84r.
    Uiteraard een superflop! Aangezien je callt omdat je graag een set wil hitten op de flop.
    Ik check hij overbet pot 125k op 78k.
    Aangezien ik het hier niet erg vind om direct de pot op te pakken, En goed boven average op de bubble te kunnen spelen. Besluit ik me set te jammen en hij insta callt met QQ.
    Turn Q waardoor ik direct dood ben
    Resultwise kijken heeft geen zin omdat het er op de turn 100% zeker in had gegaan.

Kom maar op met de meningen en ranges waarmee UTG +2 die flop zou overbetten!
    Ik ben benieuwd
    Grtz croossie
  • Don Roberto
    31
    Het gadverdamme wat zuur zeg. Maarja... dit is helaas zo een spot waar je altijd broke gaat want je mag hier natuurlijk nooit een Set gaan folden (waarom speel je die hand anders kun je jezelf afvragen).

Eigenlijk is zijn sizing op de flop heel raar, want die flop is gortdroog en met de nuts (een Set vrouwen) hoeft hij werkelijk he-le-maal nergens tegen te protecten. Met zo een sizing zou ik hem dan ook eerder op een gemiste hand zetten, of iets waar bijvoorbeeld een 8 in zit.

Op die flop moet je inderdaad wel gewoon flatten en het er niet in knallen. Je wil namelijk Villain de kans geven eventuele blufs op de turn door te zetten (en dat zal een agressieve Villain dicht op de Bubble zeker regelmatig doen). Tegen gemiste handen (die ook vaak in zijn range zitten) loop je nu gewoon een karrenvracht aan value mis door zelf te shoven. Dit moet wel echt gezegd worden en is een serieuze tip voor de volgende keer. Je killed nu al zijn blufs, en op dit board hoef je ook nergens tegen te protecten. Op een nat board had het anders geweest, maar waarom zou je nu in hemelsnaam die pot op willen pakken? Voor welke handen die op de flop dik achterlopen ben je immers bang dat ze op de turn of river ineens gaan improven naar de nuts?

Zieke cooler gewoon, echt niets aan te doen... maar volgende keer op dit soort droge boards echt Villains de kans geven om een eventuele bluf door te zetten, dat gaat je gewoon heel veel chips extra opleveren in de toekomst in soortgelijke spots.
  • Stijn Augustinus
    13
    UTG +2 heeft best een weide open-range, hij heeft een ruim boven average stack en kan dus goed druk zetten. C-betten is hierop ook vrij standaard, alleen snap ik de overbet niet per se. Niet als je gemist hebt met AK of iets dergelijks, niet met JJ-99, en al helemaal niet met QQ. Iets met een 8 zou je misschien zo groot kunnen betten, maar verder zie ik de logica niet echt.
    Ik snap dat jij hier de pot wil oppakken, maar eigenlijk heb jij hier heel vaak de beste hand en wil je dat je tegenstander door blijft betten. Villain is wat agressief en zeker rond de bubble zal ik hem lekker laten af barrelen. Er zijn weinig kaarten die je echt graag niet wil zien, dus ik zou hier persoonlijk gecallt hebben. Tuurlijk gaat het er dan in op de turn, want hier gaat niemand zijn set folden, maar zoals gezegd haal je al zijn bluffs eruit.
    Lelijke cooler, heel weinig aan te doen.
  • Simon
    7
    Echt een vervelend eindresultaat, en bizar gespeeld van villain. Ik denk ook dat dat je hier geen raise range moet hebben op de flop. Villain zegt met zijn sizing eigenlijk dat hij TPTK+ of beter heeft + bluffs. Jouw hand is zo sterk dat raisen al zijn bluffs weghaalt, en de sterke handen die sowieso er al in bleven, nog steeds blijven.

Dan nu naar de sizing van villain. Een overbet wordt meestal alleen gedaan wanneer iemand een zwaar range advantage heeft, en op een board als q84r heeft hij dat niet of in ieder geval niet erg. Hoewel ik denk dat een ervaren speler hier geen overbet range heeft, zou zo'n range er bijv uit kunnen zien als 44 88 QQ AQ KQ KK en AA voor value en bluffs 910 9J 10J 56s 67s 75s met backdoor flushdraws. Dit is in theorie, in de praktijk is zal deze tegenstander dit waarschijnlijk niet hebben (aangezien hij ervoor kiest om op dit board te overbetten)

Het is gewoon erg unfortunate dat het hier set over set betreft, enorme cooler, vooral omdat tegenstander extreem groot bet. Het geld gaat er hier altijd in. Had de tegenstander met top pair, overpairs ook zo groot gebet denk je?
  • Luc
    2
    Ras ekte coolert.

Bizar dat hoe villain de hand speelt, echt heel matig.
    Een flop overbetten in een HU situatie is iets wat ik nog nooit gedaan heb, en ik kan me ook geen voorbeeld bedenken waarin dit de juiste play kan zijn.

As played moet je denk ik de flop bet callen en niet jammen zoals hierboven ook door anderen medegedeelt.

Vieze cooler, bwelk
  • Roy
    24
    Wel interessant om Jay binnenkort eens te vragen waarom hij zoveel bette op de flop.
  • Don Roberto
    31
    Ik denk dat er nog best veel mensen zijn (in dit soort toernooien) die rond de Bubble vrij scary zijn en dan zelfs met een absolute monster maar gewoon groot gaan, uit angst dat misschien iemand met een gutshot ofzo ervoor gaat en zn kaart vangt. Super slecht natuurlijk die sizing want die flop is zo veilig als wat.... maar dat is bijna de enige reden die ik zou kunnen bedenken. Feitelijk doet bottom Set hier hetzelfde, namelijk alle bluffs killen en maar all-in gaan uit soort van angst en blij zijn de pot op te pakken.

Of Jay moet echt een of andere zieke tell hebben opgevangen, maar dat lijkt me niet.
    Mensen spelen best scary rond de bubble, zeker omdat je in een dergelijk gaaf toernooi als dit nu eenmaal niet mega vaak in de positie komt het geld te halen. Vanuit die gedachte overprotecten mensen vaker. Goed is het niet, maar ergens wel begrijpelijk.
  • Roy
    24
    maar dit was wel gwn een ervaren speler "Jay Oosterbaan" zat nog in de PokerCity video.
  • Jefjol
    4
    Je hebt in deze hand gewoon pech.
    Ik wil flop wel gewoon terugklikken (klein raisen) IPV jammen.

De bet zelf van utg+2 is heel slecht, vooral de sizing.
    Je krijgt nu alleen actie van 44/88 en dat gaat er toch wel in ook tegen een kleinere sizing. Hij blockt 2 Q's en iedereen speelt scared money op de bubble.
    Flop is gewoon een check of je wil max 1/3e pot en nooit overbetten
  • Don Roberto
    31
    Je hebt gelijk, des te gekker is die move. Echter... ervaren spelers maken ook fouten of soms bizarre moves. Des te meer ben ik nu ook benieuwd naar de reden voor die belachelijk hoge sizing op een gortdroog board.
  • Remco
    1
    Hij zet gewoon extreem veel druk op de bubble en hoopt op de flop dat jij AA, KK of AQ speelt of misschien wel een lage set. Helaas is dit gewoon pech...
  • Don Roberto
    31
    Croossie speelt hier natuurlijk in geen 100 jaar AA of KK want die 3betten pre-flop.

Daarnaast heeft die hoge sizing geen bal te maken met druk zetten (sorry dat ik t zo zeg, bedoel t niet beledigend) want met top Set op een gort droog board wil je juist NIET je tegenstander wegjagen (je wil dus vooral geen druk zetten). Met een Set vrouwen kun je daar immers enkel actie krijgen van slechtere handen, en dat is juist wat je wil waardoor je ofwel klein moet betten (1/3 pot is prima) of zelfs behind checken zou kunnen overwegen. Zoals gezegd, tegen een lagere Set gaat het er uiteindelijk toch wel in. Het gaat er hier juist om dat je uit zoveel mogelijk handen actie wil krijgen, en dat bereik je vooral niet door zo belachelijk groot te gaan op de flop. Hij heeft zijn Set vrouwen best slecht gespeeld maar heeft hier nu net de pure mazzel dat zijn tegenstander óók een Set heeft gehit.

In dit geval wil je met een Set vrouwen iemand in de verleiding brengen een kleine bet te callen met bijvoorbeeld een enkele 8 of een enkele 4 of een pocket zoals TT of 99 (die 3-betten pre-flop niet per se).
    En voor draws hoef je hier ook niet bang te zijn met je Topset, zelfs als je maar 1/3 bet wil je juist dat mensen met een gutshot callen, zodat ze een idiote prijs betalen met heel weinig equity.
    Kortom.... je wil hier met topset Villain echt valuetownen (tegen zijn hele range zoveel mogelijk value halen).
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet