• Stijn Augustinus
    13
    Met sommigen misschien al de hand besproken, maar toch interessant om van meerdere spelers feedback te krijgen. Reacties zijn welkom!

Op dit moment zijn er nog 220 spelers in het toernooi van de 1.750 die er gestart zijn.
    175 plaatsen betaald met €50.000+ 1ste prijs. Mincash is €450.

Blinds 5.000/10.000/10.000.
    Hero MP A10cc. 375.000 stack. BTN is chipleader aan tafel met 500.000. In mijn ogen een goede speler.

Hero raises to 25.000, BTN calls, BB calls.

Flop (90.000) - 10d10s2h.
    BB checks, hero checks, BTN bets 20.000, BB folds, hero calls.

Turn (130.000) - 3s.
    Hero checks, button bets 105.000. Hero calls.

** Op de turn heb ik (hero) nog 330.000 in mijn stack. Ik vraag me hier af of dit een check-raise all in moet zijn, of dat callen een betere play is met nog 225.000 achter. **

River (340.000) - Js. (Backdoor flush komt binnen).
    Hero checks, button bets all in voor mijn laatste 225.000.

Zoals ik de hand speel, is dit een call of een fold op de river?
    50 spelers van het geld.
    Als ik fold heb ik nog +- 20bb.

Na 2 minuten te denken besloot ik uiteindelijk te callen, maar verloor van J10hh. Ik vraag me natuurlijk af of als de river een K is, de hand precies hetzelfde gaat. Ik weet niet of deze speler dan ook all in schuift, of misschien een kleinere bet maakt. Uiteindelijk gewoon een cooler? Of toch de turn schuiven?
  • BDubzZz86
    4
    Hey Stijn,

Lastige situatie vind ik dit. Persoonlijk ben ik iemand die dan op de turn zeker een re-raise erin gooi en dan all-in gaat op de turn. Mogelijk al een raise op de flop maar daar zie ik niet echt een reden voor omdat het een droog bord is en er niet echt veel gevaarlijks kan komen.

In live poker play vind ik dus de inschatting van je tegenstander eigenlijk het meest waardevolle wat je kan hebben en als jij (hero) de BTN als een sterke speler inschat had je in mijn mening dus iets meer aggro moeten spelen op de flop en niet alleen een flat call...

Hoe dan ook ik denk cooler want eerlijk gezegd als hij chipleader is gaat hij 10 J niet folden als jij schuift...vooral als je op de turn schuift want dan kan hij jou makkelijk op een hand zetten zoals AK/AQ/AJ suited of een higher pocket pair en in dat geval heeft 10 J je dominated...dus ja. Uiteindelijk zeg ik "Super unlucky dat hij een 3 outer hit".
  • Stijn Augustinus
    13
    Thanks man. Uiteindelijk is het misschien wel gewoon een cooler maar je tip om tegen betere spelers iets meer aggro te spelen neem ik mee.
  • Jefjol
    4
    Deze hand is gewoon een cooler en ik fold niet op de river.
    Ik ben zelf wel fan om op de turn check/raise all in te spelen.
    Niet omdat ik onze hand dan bescherm, maar de tegenstander zal een 10 niet folden maar handen die ons kunnen hero callen zal hij vaak behind checken op de river waardoor we value missen.
  • Roy
    24
    Ik zou hier ook de turn check raisen, voor de rest vies coolertje.
  • LagunaLoire
    3

Exact eens met Jefjol hier. Villain zal hier zijn Tx nooit folden en tegen mogelijke geslowplayde overparen of soms een pair als 77-99 gaat afcallen. Turn check-jammen in mijn ogen de beste play. Coolers horen er eenmaal bij, je hebt niks fout gedaan.
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet