• Simon
    7
    Om jullie allemaal een beetje op te warmen voor de World Series of Poker 2019 hebben we vandaag een artikel uitgebracht met de grootste Bad Beats van het WSOP Main Event van de afgelopen jaren.

Best of WSOP: Ergste Bad Beats (Artikel op site)

Normaal gesproken heeft iedereen een redelijke hekel aan bad beat stories, maar voor deze ene keer maken we een uitzondering. Wat is de grootste bad beat die je ooit zelf hebt meegemaakt? Laat het weten in de comments :)
  • SimonS
    2
    Eens tijdens een cashgame heb ik een grote pot gespeeld met QQ. Ik kreeg preflop 1 caller en de flop kwam Q 8 4. Ik checkte deze uit positie en kreeg een check terug.
    De turn was een 8. Weer checkte ik en kreeg een check terug.
    De river was nog een 4. Nu bette ik wel uit, hopen op een A hoog call, misschien een slechtere full house die 'm ook veel te slow heeft gespeeld, maar ik word geraised. Ik ga all in (zo super diep was het niet) en krijg een snapcall, hij heeft pocket 4en. :roll:
  • PPmartinhummel
    5
    Niet de ergste, maar de leukste die ik mee heb gemaakt.

Ik hoste vorig jaar het benefiet toernooi tbv KWF in Utrecht.

Na 2e pauze komt mijn schoonzus naast me zitten. Ze zegt gelijk, ik call je af met alles, want ik wil jouw busten en jouw bounty hebben!

Niet veel later krijg ik AKs in de SB en schuif all in voor 12BB of zo. Schoonzus vanaf BB zegt insta CALL. Wat ik had verwacht! Laat AKs zien met 1 ruiten. Ik smeek de deelster om geen ruiten op tafel.

Er vallen er 4!

Schoonzus heeft nog steeds het bounty envelopje met mijn naam er op hahaha
  • Don Roberto
    31
    Qua percentages heb ik een hele makkelijke uit een Rebuy toernooi in HC Amsterdam een aantal jaren geleden.

Pre-flop had ik geraist met AA waarna 2 mensen mee gingen. Op een K95 flop besluit iemand na mijn c-bet er 30 blinden all-in in te gooien. Ik call en zit tegen A4 :D

Turn: 4

River: 4

Mijn tegenstander had minder dan een half procent equity en won de all-in waarna ik crippled achter bleef.

Maar puur de ergste bad beat qua timing was tijdens een MCOP event in 2012. De nummer 1 kreeg €21.000,- en de nummer 2 bijna €13.000,-.
    Van de ruim 250 spelers waren Freerk Post en ik als enigen over en ik kreeg het er met 88 in vs A5s. Freerk flopte echter een flush en zo ging het bordje (terecht overigens want hij was de veel betere speler) naar hem toe.
    Een echte bad beat is het natuurlijk niet aangezien A5s daar best veel equity heeft, maar zuur was het wel.
    Ik moet er echter wel bij vermelden dat bij de laatste 3 spelers ik de nummer 3 uit wist te schakelen met TT vs AA nadat mijn T viel op de flop. Wat dat betreft mocht ik dus ook niet klagen :)

Vorige week tijdens de Unibet Online Series had ik ook een zieke beat (of misschien is setup een beter woord). Ik kwam met QQ terecht in een 4way all-in waarbij 1 van de all-ins (die ik coverde) een torenhoge bounty had. Op een 533Q board dacht ik redelijk goed te zitten voor een dikke bounty en een gigantische hoeveelheid chips.
    Mijn buurman rechts zat alleen met Quads 3333. Au :p
  • Luc
    2
    Bad beat in de zin van % vs %
    of bad beat in de zin van: ik liep een hoop geld mis?
  • Don Roberto
    31
    Mag beide denk ik :)
  • Roy
    24
    Voor mij persoonlijk was het meer een cooler/badbeat.

Zat aan de finaletafel in Namur met nog 8 spelers over. Jorden Verbraeken opende en ik zat in de big blind met A-10. De flop was A-A-6. Op de turn ging alles erin en hij had A-6, waardoor ik werd uitgeschakeld. Die hand zal ik nooit vergeten.
  • madcowdizeez
    3
    Normaliter grijns ik altijd bij mijn bad beats. Kan er altijd om lachen als het mij overkomt dus ik ervaar ze niet zo negatief. Ik speelde rotterdam spring cup en ik speelde echt bagger. Net na de dinnerbreak had ik nog iets van 20BB over. Ik kreeg AA UTG en ik Limp(ik weet ondertussen al dat dit gewoon niet goed is meestal) Gast naast mij shoved zijn 20BB stack erin. Fold naar mij en ik call. Had 107dd, gast hit zijn flush op de River. Nou, ik kon erom lachen.

Andere situatie was een final table van HC weekly scheveningen. Weet niet meer hoe het precies ging maar op de River had ik een full house met QJ op een QQ88J en iemand voor mij ging meteen alleen toen de J viel. Ik call en hij had JJ. Toen ze dus de pot naar mij schoven werd die man heel erg boos. Hij had nog 5 minuten nodig om te kalmeren. Was een bijzondere ervaring.
  • PPmartinhummel
    5
    Kreeg er afgelopen weekend eentje bij. Voorronde ONKP-Utrecht. Gelukkig niet voor keiharde cash.

Speel JKs klaveren. UTG.
    Zal proberen of ik het hele verloop van de hand nog weet. 4 players involved.

Blinds 400/800
    UTG (hero) (25000), ik limp. Raisen aan tafel bleek niet veel zin te hebben, vandaar de limp.
    UTG+2 (35000) called.
    Button (8500) called.
    BB (7000) checked.

Flop Aklaver 5klaver 3schoppen

BB all in. 6200
    UTG (hero) moet even denken, maar besluit te callen. Bij een klaveren loop ik binnen en een shot naar de titel :)
    UTG +2 called
    Button called

Turn GIN 9 klaver.

UTG (hero) schuift all in.
    UTG +2 fold.
    Button called.

Dikke pot!
    Kaarten gaan open.

BB showed 3klaver 4 klaver voor ook een flush.
    Button Showed A7o.

Nou alleen een klaveren 2 kan u helpen meneer, zeg ik nog.

BAM!! Klaveren 2.
  • Don Roberto
    31
    Haha grappige!
    Overigens is het nog steeds beter om daar gewoon te raisen als je die hand wil spelen ;)
    Dat gaat je over het algemeen dan gewoon meer opleveren en brengt je net iets minder vaak in vervelende spots. Want als veel mensen achter je blijven callen met troephanden, loop je hier met KJs op voor en ga je uiteindelijk vaker een grote pot winnen dan verliezen, en levert 'normaal openraisen' meer op dan openlimpen.
  • Luc
    2
    Meest pijnlijke was in een Step 2 in HCVenlo voor het WPT ME Amsterdam 2013 twv €3.300

Via een 50Rebuy (Step 1) naar de €300 Step 2.
    Daar bij de laatste 6 (of 7?) spelers met 4 tickets en de 5e als geldprijs....
    Ierdereen ondiep...

Jasper Meijer van Putten opent 88 ik jam KK met ~10 bb en hij hit een 8 en doei Luc

Super standaard maar wel erg jammer......
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet