• Roel vt
    1
    Sit & Go

Button limpt (1500)sb fold.
    Ik hèb 10c 3c in bb (1380) en check.
    Flop komt 5d Ah 2c
    Button bet 50 in 125 pot
    Ik raise klein naar 125 omdat button nog niet veel sterkte heeft laten zien en ik een gutshot + backdoor flushdraw.
    Button callt.
    Turn: Jc
    Ik bet 225 into 375
    Button callt
    River 4c
    Ik bet 600 in 825 en wordt gecalld.

Uiteraard tevreden met hèt resultaat.
    Mijn gedachten waren als volgt:
    - button limpt en zitten nog vroeg in het spel. Toont zwakte en bovendien zou een raise beter zijn geweest vanuit hem.
    Hij maakt een bet op flop met A en wil hij deze nu reppen.?!
    - Ik dacht ik raise omdat ik kansen zie om op latere straten betaald te krijgen vanwege de gutshot en backdoorflushdraw.
    - Als hij callt en er valt geen kaart voor mij waar ik iets aan heb zou ik vermoedelijk opgeven. Is dit juist in deze situatie?
    - klaver op de turn vind ik dat ik moet cbetten. Zoiezo omdat ik sterkte heb laten zien op flop en omdat het een gunstige kaart is. Bewust de rond 70%. Hier mag ik niet te laag gaan zitten toch??
    -Op moment van de call op de turn besef ik dat hij zeker iets gehit heeft en verwacht ik dan toch een hand als Ax of misschien pocket 2’s Als dit zo is zou hij dan alleen moeten callen of kan hij beter raisen? (Met pocket 2 zou ik overigens de turn raisen en A callen)En als hij dan niet al te klein raist wat zou mijn reactie dan moeten zijn?

Wat vinden jullie van mijn spel? Zelf vind ik deze gepaste agressieve lijn beter, dan flop en evt turn callen.
  • Stijn Augustinus
    13
    Feit is dat hij veel meer Ax heeft dan jij, dus ik vind je raise niet geweldig. Flop kan je gewoon folden, callen is geen optie. Je kan wel wat druk zetten door te raisen, maar zou daar liever een ander board voor kiezen, en niet zo’n relatief droog board. Ook raise je hier als (semi)bluf lijkt mij, en niet om “later afbetaald te krijgen”. Turn sizing is prima, goede kaart om op door te vuren. Lekkere river waardoor je waarschijnlijk betaald wordt Ax.
  • Don Roberto
    31
    Eens met Stijn. Gewoon netjes folden op de flop hier. Je gaat nooit veel fold equity hebben hier met je raise op de flop, en juist dat heb je nodig om er een winstgevende play van te maken.
    Dit board is verre van ideaal om zo een bluf op te maken.

Turn doorvuren met een flushdraw is goed idd. Weinig toe te voegen aan het commentaar van Stijn.
  • Roel vt
    1
    Thanks voor jullie reactie. Inderdaad als semibluf. Als de 5d een 5c zou zijn zou het wel een goede raise zijn bedoel je toch
  • Simon
    7
    Vind het een mooie lijn eigenlijk. Je checkraise op flop is iets te klein, had naar 3x of iets meer dan dat gegaan OOP. Je wilt bluffs hebben naast checkraises met A5 A2 22 en 55 (als je er voor kiest om hier te checkraisen en niet te checkcallen) dus een backdoor flush met gutshot is een mooie kandidaat. Sizings zijn mooi dat je met bijna pot uitkomt op de river.

Villain limpt pre dus hij heet niet perse range advantage op Axx boards, toch? Zijn er ook handen die men hier lead in een limped pot?
  • Stijn Augustinus
    13
    Imo heeft villain wel range advantage op Axx boards. Het is simpelweg meer likely dat hij Ax limpt op de BTN, dan jij Ax checkt in de BB. Ook al denk ik niet dat villain veel Ax heeft, ben ik wel van mening dat dit er meer zijn dan degene die wij checken in de BB in een heads up pot.
  • Don Roberto
    31
    het kan wel een mooie creatieve lijn zijn (en dat is het op zich ook), maar het is weer totaal afhankelijk tegen wat voor soort spelers je dit gaat doen. Als je een groot Main Event speelt op de EPT is het een interessante lijn maar op lagere stakes is het weer vrij overbodig omdat je enerzijds veel te vaak gecallt gaat worden en anderzijds makkelijkere spots gaat krijgen om chips te vergaren.

Maar dat is een discussie die wij vaker hebben gehad :). Ik vind dat je over t algemeen te vaak met overcreatieve lijnen komt op lagere stakes ;)

Op lagere stakes moet je gewoon iets minder bluffen en meer ABC spelen. Enerzijds omdat mensen minder vaak folden en anderzijds omdat het geen nut heeft te levellen tegen minder goede spelers, die begrijpen dan gewoon niet de play die je maakt omdat ze minder in ranges denken (en meer enkel naar hun eigen kaarten kijken).

Tot slot worden er op lagere stakes vrij veel fouten gemaakt, waardoor t meer loont om gewoon je handjes af te wachten waarmee je die fouten af kan straffen.

Daarmee wil ik dus niet zeggen dat je nooit moet bluffen op lagere stakes. Maar in deze spot op dit niveau is het weer extreem ver gezocht.
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet