• Jos Thannhauser
    0
    Ik speelde gister deze hand in Vegas:
    Cash game $1 $2 redelijk agressieve tafel.

Hero (150$) heeft in de SB K8o.
    UTG +1 limpt, MP1 limpt, button limpt, Hero callt, BB checkt. Pot $10

Flop 8s 8c 9d

Hero bet $10

UTG+1 ($90) callt, Button callt ($300)

Turn 4s

Hero bet 30$

UTG+1 callt, button schuift all in

Wat doe je? Stack nog ongeveer 100$.
  • Don Roberto
    31
    alles erin uiteraard. Je hebt een monster en er zijn verder geen draws compleet gemaakt ofzo. Wat wil je dan hebben om af te stacken vraag ik me af? Ik zou (spreekwoordelijk) een dansje maken als iemand er hier in gooit.

Ik heb altijd het idee dat dit soort handen worden geplaatst wanneer de uitkomst van de hand negatief is. Probeer niet te result oriented te denken.

De Button kan hier echt met een vrij weide range aan handen schuiven, zeker wanneer deze agressief is. Een enkele keer zal je achter lopen, vrijwel de meeste keren heb je hem beat.

Je flopt trips op een agressieve tafel. Absolute droomscenario en hopen dat je alles erin krijgt.

Welkom op het forum btw! :D
  • Jos Thannhauser
    0
    100% mee eens. Ik denk dat juist als je zo'n hand verliest, je jezelf afvraagt of je iets anders zou hebben kunnen doen. Ik denk dat deze hand zichzelf speelde inderdaad en dat het de volgende keer weer zou gebeuren.

Ik callde. Zal de uitkomst niet verklappen nog.
  • Don Roberto
    31
    ik kan me een periode herinneren waarin ik 4x op rij (in een korte periode) verloor met AA. Maar dat is natuurlijk geen reden om geen AA meer te spelen :p

De uitslag van een hand kan je brein soms op hol brengen, maar wanneer je rationeel naar jouw hand krijgt flop je fantastisch en als iemand het er hier in gooit zal je echt behoorlijk vaak goed zitten met trips. Ik denk de Button met van alles kan schuiven hier. Top pair (ter protectie), een flushdraw, een open-ender of een combinatie van de drie genoemde. En natuurlijk iets als 99 of 98... wat heel soms gebeurd en dan is het jammer. Naja en 44 zou kunnen theoretisch, maar dat zou echt insane zijn :)
  • Roel vt
    1
    Kan je inderdaad niet meer folden lijkt me zo.
  • PokerZuid
    2
    Ik zou ingame ook callen, maar wel leuk om te kijken welke range hij zo zou spelen en hoeveel equity je daartegen hebt.
    Een hand als TJ-spades lijkt me voor hem een logische hand om zo te spelen en daartegen is k8 natuurlijk een call. Maar speelt hij TJ - offsuit ook zo? Zou hij niet bang zijn dat jij een 8 hebt in een 5-way-pot? Zelfde geldt voor T7 en 78. Ik kan me voorstellen als hij de spade op de turn ziet en hij heeft spades en een straatdraw, dat hij het erin gooit, maar anders vind ik het behoorlijk agressief.

Dan is er nog zijn value-shovingrange. Ik weet niet of hij A8 en 99 pre zou raisen, lijkt mij zeker met 99 wel te verwachten, dus laten we die eruit laten en A8 in zijn limpingrange doen. Welke 8en callt hij dan nog meer?
    68s, 78, 89, t8, j8, q8s, k8 en dus a8 dan.

Zijn totale shovingrange wordt dan 68s, 78, 89, t8, j8, q8s, k8, a8, TJ-spades T7-spades 78-spades.

Tegen deze range heb je 55% equity en lijkt het me dus zeker een call, zeker gezien al het geld dat al in de pot zit. Toch loop je niet zo ver voor als je misschien zou verwachten. Als hij zijn offsuit draws of unlikely backdoorflushdraws (zonder straatdraw) ook zo speelt dan is het anders, dan loop je veel verder voor.
    Aan de andere kant als hij veel minder 8en limpt is zijn valuerange veel sterker, gezien het feit dat hij juist 89 en a8 sowieso speelt.
    Ben benieuwd naar de uitkomst!
  • Roy
    24
    In een gelimpte pot kun je hier inderdaad voor zo'n bedrag niet meer weg.

Als je 400bb diep zit dan kun je nog eens gaan nadenken tegen wie je zit en wat hij hier kan hebben, maar op een 2/2 en dan zo ondiep moet je bijna blij wezen dat hij het doet.
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet