• Don Roberto
    31
    Zoals beloofd een (voor mij) moeilijk handje uit de €560,- Rotterdam Deepstack.
    Exacte stacks weet ik niet meer maar ik denk dat ik hieronder redelijk accuraat ben. Ik speel ongeveer 32.000 bij blinds 100-200 en Big Blind 200. We zitten nog niet heel lang aan tafel met elkaar dus over de Villain waarmee ik in de pot kom kan ik nog niet super veel zeggen, behalve dat deze niet super tight is in ieder geval. Villain covered mij ruim.

UTG raap ik KK op en ga ik naar 600. Iedereen fold tot aan de (ik weet het niet meer precies) Cut of Button) die er 2.200 van maakt.
    Ik klik terug naar 6.600. Wil hier absoluut niet callen omdat ik mijn KK daar te sterk voor vindt en A-x nog best wat equity heeft als ik hier ga callen.
    Villain callt mijn 4-bet.

Flop: AQ4 met twee spades. Pot: 13.700.

Ik kan meteen in de check/call modus maar wanneer ik dat doe ben ik zwaar exploitable/face-up lijkt me. Ik c-bet hier 7.000 en vind het op zich ook wel prima om hier de pot op te pakken.
    Villain callt.

Turn: 3. Pot: 27.700.

De actie gaat check-check. Op dit punt had ik eigenlijk de hand voor mezelf al een beetje opgegeven.
    Wanneer Villain de lead overneemt fold ik altijd.

River: 2. Pot: 27.700.

Waarom neemt hij de actie niet over op de turn? Het lijkt me dat handen als QQ of AQ dat wel gaan doen bijvoorbeeld.
    Welke handen callen onze 4-bet pre-flop? Zijn dat alleen premiums of kunnen dat (omdat hij in positie zit) ook nog prima suited connectors zijn?

Ik moet heel eerlijk zijn dat ik het op dit punt gewoon even niet wist, en daarom besloot ik een blocking bet te doen van bijna 9.000 met het idee dat hij zijn gemiste flushdraws niet meer kan/gaat bluffen (want daarmee zou hij op de river heel groot kunnen gaan en dan ga ik toch vaak een fold vinden) óf een call te krijgen van een betere hand waarbij ik in ieder geval zelf nog de sizing heb kunnen bepalen. En heel, heel, heel misschien (beetje wishfull thinking) fold hij een zwakke A.... maar dat is echt wishfull thinking :)

Villain insta-fold. Moet dan wel een gemiste flushdraw zijn lijkt me.

Hoe spelen jullie deze hand post-flop uit? Is mijn idee van een blocking bet op de river dramatisch of juist wel oké om te voorkomen dat Villain hier met zijn hele range op de river een enorme bet eruit peurt?

Kom er maar in :)
  • Stijn Augustinus
    13
    Heb je hier KxKs? Of KxKx? Is de flop AsQs4x? AsQx4s? Of AxQs4s? Dit is super belangrijk voor het aantal combo flushdraws die we villain geven, en dus ook voor het vervolg van de hand. Zonder dat te weten is je flop bet hier weer echt veel te groot. AQx smasht jouw range, jij hebt AK/AQ, AA, QQ. Tuurlijk heb je hier ook KK en haat je dit board, maar in ieder geval een zwaar range advantage. Boards al AQx, AKx, AAx, KKx, KQx zijn zo goed voor jouw range dat je ze bijna altijd hoort te downbetten, zeker na jouw 4-bet. 7.000 is echt veel te groot en ook een sizing mistake. Turn play is inderdaad een van de opties. Als hij dan terugcheckt en de river is zo’n brick dan kan je idd blockbetten, al ligt dit helemaal aan de hoeveelheid flushdraw combo’s. Daar kom ik dan later op terug.
  • Don Roberto
    31
    Ik had zelf geen spade blocker in ieder geval. En helaas weet ik dus niet meer precies welke kaarten op de flop spades waren, alleen dat het er twee waren. Helaas dus niet alle exacte details onthouden :)

Hoe groot zou jij gaan op deze flop?
  • Don Roberto
    31
    Puur op basis van range advantage zouden we trouwens de turn denk ik ook wel door kunnen betten. Wat ik alleen lastig in vind te schatten is in hoeverre een unknown Villain slim genoeg is dit zelf te beseffen. Wanneer je iemand tegenover je hebt zitten die vooral naar zijn/haar eigen kaarten kijkt denkt en hier niet zozeer in onze UTG range wordt het toch weer een moeilijk verhaal. Je probeert dan als het ware een boodschap te vertellen die niet aan komt.
  • Stijn Augustinus
    13
    4.000-5.000 flop bet seems good. River kan je lijkt mij gewoon klein betten voor value. Je kan turn ook betten door range advantage, maar villain hoort ook wel AQ en QQ te hebben. Zie villain met een flushdraw vaker terugchecken dan betten, dus op zich is checken niet erg. De lead overnemen met KJss bijvoorbeeld is niet aan te raden, omdat jij zelfs na een turn check nogsteeds alle nutted handen kan hebben.
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet