• Stijn Augustinus
    13
    Ben benieuwd of er meer mensen nadenken over een hero call, of gewoon lekker folden.

€110 sattelite naar het €1.200 WPTDS Main Event.
    44.000 stack, blinds 600/1.200/1.200, ver weg van de tickets.
    CO met A2cc.

HJ (32.000) opent 2.500, ik flat CO met A2cc, heads up.
    8.000. Flop 234xhh.
    HJ bet 3.100, ik call.
    14.200. Turn Kx.
    HJ bet 6.000, ik call.
    26.200. River 8x.
    HJ jamt 20.000.

Hero call?
    IMO zijn er zo weinig handen die 3x voor value betten op dit board. Sets, A5s, overplayed AA/AK?!
    Kom maar op.
  • Don Roberto
    31
    Pfoe lastig zonder echt info te hebben over Villain. Een goede speler zou hier namelijk wel 3x voor value kunnen gaan met bijvoorbeeld een hand als AA of AK omdat het board zich daar denk ik wel voor leent en je wel degelijk 3x een call zou kunnen krijgen van minder dan AK (je overweegt het hier immers met een 2). Maar dan heb je het wel over een "level-war" denk ik waarbij Villain Hero zo inschat dat Hero ook daadwerkelijk regelmatig 3x met minder af gaat callen.

Echter...... veel spelers durven hier denk ik niet 3 straten voor value te gaan en tegen veel spelers is dat ook helemaal niet logisch om te doen.
    Ik ga ook wel eens voor 3 straten value met bv top pair, maar dat is enkel als Villain een calling station is / moeite heeft met folden. Vs een unknown Villain doe ik t ook al veel minder snel tot bijna nooit.

Om bovengenoemde reden neig ik ook bijna tot een call, en hangt het net af hoe zenuwachtig / zeker Villain over lijkt te komen of ik uiteindelijk de call of fold knop indruk. Ik vind t super close.

Overigens vind ik dit een prima hand om pre-flop mee te 3betten in positie. Je gaat regelmatig pre-flop de pot ermee oppakken (wat waardevol is) en zeker tegen Villains die heel eerlijk op je terug spelen is t ook ideaal wanneer je een call krijgt en je in positie naar een flop gaat.

Kortom, best wel Villain afhankelijk deze spot. Een pro (vs pro) gaat hier echter veel vaker voor 3 straten value dan een recreant / semi-reg of slechte reg.
    Het enige wat je soms wel gaat tegenkomen in dit soort spots is dat Villain bijvoorbeeld iets als A3 of 55 speelt... niet weet wat hij moet doen en deze dan maar op de river erin beukt als bluf... en dan call jij uiteindelijk soms met een hand die nog minder is.

Ik weet niet of je toen ter plekke een read had of een tell oppikte, maar dat zou ik zwaar mee laten wegen in mijn beslissing :)
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet