• Stijn Augustinus
    13
    Het meest interessante handje uit startdag 1F van de Brabant Cup, gisterenavond. Ik zit net 2 orbits aan tafel en heb nog geen hand gespeeld. Ik heb een average stack van 48.000 op 800/1.600/1.600 en de SB & BB hebben 80.000+.

Ik open 85dd op de BTN naar 3.500, BB big stack callt, HU.
    9.400. Flop Jc3c2x.
    BB checkt, ik bet 3.500, hij callt.
    16.400. Turn Kx.
    BB checkt, ik bet 9.000, hij callt.
    34.400. River 4x.
    BB checkt.

Wat doen wij hier op de river met nog 32.000 over en 8 hoog?!
    Ook vraag ik me af of de turn sizing te klein is.

Kom maar op! Ben benieuwd.
  • Don Roberto
    31
    Lastig. Ik ben er niet super fan van om dit te doen vs een unknown villain. Villain moet hier in mijn ogen echt een hoog percentage van de keren de foldknop gaan vinden om de play goed te maken.
    Laten we bijvoorbeeld altijd altijd een J folden? En wat willen we presenteren met 3 barrels? Zouden we bijvoorbeeld met een K ook altijd 3x vuren voor pure value?

Turn zou ik inderdaad groter gaan.
    Maar as played zou ik in jouw schoenen de hand opgeven, ook omdat je in dit soort velden een duidelijke edge hebt en er makkelijkere spots gaan komen voor je.
  • madcowdizeez
    3
    Complete the triple barrel bluff. Ik zou iets van 12k-15k betten of het erin schuiven . Je hebt geen andere optie dan de lijn door te zetten als je de hand wil winnen. Ik zou wel de flop sizing iets hoger doen. Vaak als mensen dezelfde sizing hebben postflop en preflop is dat een teken van zwakte. Ik moet even opzoeken waar ik dat gelezen heb. Ik vermoed dat het een boek van jonathan little was. Turnsizing had hoger gemogen maar ik denk dat dat als je je turnsizing postflop had gedaan had je meer informatie over de sterkte van zijn holding. Daarnaast is een flush draw board tricky want dan krijg je mensen die losser callen. Halen ze de flush niet dan kan je met een 25-50% Riverbet nogal vaak weg komen. Hij zal wel >J10 of any 2 cc hand spelen.
  • Don Roberto
    31
    die derde kogel vuren is inderdaad de enige manier waarop je de hand kan winnen, maar daar zet je dan ook meteen je toernooi mee op het spel terwijl dat hier nog niet per se nodig is vind ik.

Ik snap heel goed dat Stijn dit een lastige beslissing vindt en beide opties overweegt. Maar dit kan in mijn ogen nooit een automatische 3barrel zijn.
  • madcowdizeez
    3
    Automatisch is te stellig maar ik heb pas nog een identiek handje beknopt besproken met een pro die zei dat pio solver aangeeft dat je alle drie streets moet afvuren. Maar ik moet ff achterhalen of je het exact zo naast elkaar kan leggen. Maar ik denk in dit geval dat je het niet kan maken om te checken of te folden. Als je niet gaat 3barrelen moet je het niet zo ver laten komen.
  • Don Roberto
    31
    dat is nou precies waar ik een hekel aan heb, de mening van een solver. Juist het persoonlijke aspect (dat Stijn iemand is met een duidelijke edge in dit veld) zou heel erg mee moeten spelen en is iets waar een solver geen rekening mee houdt.
    Stijn gaan spots tegen komen waarin hij chips kan vergaren met beduidend minder risico.
  • madcowdizeez
    3
    Klopt, niet alleen in het geval van Stijn maar voor iedereen is die afweging wel legitiem. Nu loslaten zodat je nog prima speelruimte hebt. Niets mis mee heb ik zelf ook vaak gedaan. De afweging die je noemt is ook gevaarlijk want je gaat alleen in je comfortzone spelen. Afhankelijk van de situatie zou ik ook kunnen overwegen triple barrel te doen met air.
  • Don Roberto
    31
    voor mezelf maak ik echt vaak de afweging (in vergelijkbare spots) hoe ik mijn eigen niveau vindt in het toernooi. Als ik het gevoel heb dat het gemiddelde veld mij beat zou ik relatief vaker voor die 3e barrel/shove gaan omdat ik gewoon chips nodig heb en dit een spot is waar dat af en toe gaat lukken.
    Is het veld echter super soft en worden er veel fouten gemaakt dan kies ik liever voor de optie een hand op te geven en met een speelbare stack verder te gaan, omdat er toch wel weer een moment komt waarop ik makkelijk chips ga winnen.

Het is goed om met solvers en dergelijke bezig te zijn maar er zijn ook mensen die zich er compleet op blind staren. Dat is nu net het leuke van toernooipoker, er spelen zo ontzettend details en andere dingen mee dat veel situaties gewoon niet zwart-wit zijn.
  • Roy
    24
    Ik denk dat je hier de river wel moet doorzetten. Anders heb je gewoon 15.000 weggegooid. Ik zou het zelf misschien niet zo snel doen met 5-8 in dit soort velden, want er zijn denk ik betere spots / blufcombo's maar die turn K is wel een slechte kaart voor zijn calling range op flop.
  • Don Roberto
    31
    Is die 15.000 weggooien niet alsnog beter dan je hele stack weggooien terwijl je een speelbare stack over kan houden in een relatief soft veld?
  • Roy
    24
    Je kunt ook op de turn al opgeven, scheelt dan toch weer 10k.

Bepaalde turn/river kaarten kunnen natuurlijk wel zaken veranderen omdat je equity oppikt of kaarten die goed zijn voor je range, maar je moet wel van te voren bedenken wat je plan is bij welke kaarten. De K is juist goed voor ons, dus dan kun je beter doorzetten, want anders ben je dus 15k kwijt, terwijl je plan waarschijnlijk zou slagen als je wel doorzet.
  • Don Roberto
    31
    Die K is heel fijn voor onze range, maar ik zou turn dan wél echt groter gaan en na nog een call zou ik river opgeven.

Overigens zou ik 85s niet openen hier. We zitten natuurlijk wel op de Button maar we spelen effectief maar 30 blinden waardoor het me hier niet interessant lijkt dit soort handen hier te openen. Wat vind jij?
  • Roy
    24

Hoe zie jij hier de calling range van je tegenstander op de flop?
  • Don Roberto
    31
    Afhankelijk van je turnsizing houd je flushdraws er wel/niet in (en in dit geval wil je die met 8-hoog ook laten folden).
    Naast flushdraws zie ik Villain hier veel J-x handen hebben maar ook af en toe handen als KQ, KJ of KT. Daarnaast zijn flushdraws met een K erin ook mogelijk, die nu de turn hebben gehit. Tot slot zit 54 (al dan niet suited of offsuit) in zijn range.
    O ja... voordat ik het vergeet kan hij natuurlijk hier ook een Set 222 of 333 spelen.

Je gaat een K hier niet laten folden denk ik. Een J ga je zeer regelmatig laten folden maar ik weet niet of je dat 100% van de keren laat doen.

Terugkomend op mijn vraag aan jou. Wat vind jij dan van 85s openen terwijl je effect maar 30BB speelt?
  • Roy
    24

De Brabant Cup heeft best een goede structuur maar het is toch best wel snel allemaal, dus het is zeker geen deepstack toernooi. Als je nu kijkt naar de stacks van de spelers die dag 2 hebben gehaald dan heeft de helft van het veld volgens mij geen eens 30 bb.

30 bb is dus misschien niet heel veel maar ten opzichte van de rest is het een prima stack. Omdat mensen veel folden omdat ze graag dag 2 willen halen kun je zelf wat agressiever spelen als je denkt dat je postflop vaak beter bent.

Ik wil dus niet zo ver gaan dat ik zeg dat 8-5 openen met 30 bb niet goed is. Ik weet niet of ik het zelf zou doen, ligt echt aan de tafel en het momentum.

Even terugkomen op een eerder punt van je.

Je zei dat je de turn groter zou zetten, maar veel spelers kijken niet naar sizing. Het gaat meer om het signaal. Als je toch 3x gaat barrelen als de flush bijvoorbeeld niet binnenkomt dan kun je net zo goed minder zetten want als de river slecht is en je toch moet opgeven dan heb je minder verloren.

Als ze die flush draw hebben dan callen ze 9000 maar 11000 ook dus dat gaat het verschil niet maken. Je moet gewoon weten op welke turn/rivers je door gaat vuren en op welke je opgeeft. Sizing maakt in dit soort toernooien dus minder uit omdat mensen vrij eerlijk spelen.
  • Don Roberto
    31
    Als je het zo bekijkt en met deze uitleg kan ik me er wel goed in vinden inderdaad. Maar inderdaad is dan je plan om veel rivers door te zetten áls je turn ook bet.

Ik vind t lastig.... omdat er in softe velden maak spots komen die makkelijker zijn.

Weet ook niet hoeveel levels hierna nog kwamen maar vanaf dag 2 ga je naar 40min levels waardoor je significant meer tijd krijgt.

Interessante hand wel weer van Stijn!
  • Stijn Augustinus
    13
    @Roy @Don Roberto @madcowdizeez
    Thanks voor de input heren.

Al is de solver strategy in deze toernooien niet altijd van toepassing, was ik zeker benieuwd wat die zei. 85s is 30bb trouwens wel een open, al is het wel bottom van onze opening range, en tegen 2 bigstacks in de blinds die waarschijnlijk 70% defenden moet ik deze spot misschien gewoon vermijden. Ik wilde ook mn image gebruiken, door mn 1e handje te openen in 2 orbits krijg ik misschien wat meer respect. Na genoeg input ben ik van mening dat ik niet in deze spot hoef te komen, ook inderdaad vanwege mijn edge in dit toernooi. Ook ben ik fan van doorzetten op de turn, maar wel minimaal 80% ipv 55%. Met een grotere sizing laat je de matige flushdraws folden, net als 2 en 3x. Daarnaast zet ik mezelf beter op voor een eventuele river jam. River jam zou dan 28.000 zijn in 42.000, wat toch iets lekkerder en natuurlijker is dan een 32.000 jam in een 34.000 pot. Verder ben ik nogsteeds fan van river opgeven, dat ik chips heb (al is het 15-20bb) is meer valueable in dit toernooi dan ik in game dacht. Ook had ik moeite met onze value range vs onze bluf range. Value die op deze runout 3x voor value bet is AA, KK & KJ. Dan heb je ook nog JJ, 22 & 33, maar die check ik een x% ook nog terug op deze flop. AJ & AK is maar de vraag of ik daar river voor value mee ga in dit toernooi. Verder heb ik bijna alle flushdraws die ik besluit te tripple barrelen, naast alle BTN raise air zoals 85dd. Imo meer bluffs dan value. Ik was daarom niet zeker of een goede speler hier een goede Jx gaat folden.
    Dus ik check river terug, BB showt Ac2x en wint. Voor 9.000 al een zwaar matige turncall van zijn kant, maar misschien maak ik het wel te goedkoop.
    Dag 2 overigens gehaald met 46.500, +- 15bb’s, en we gaan zien of we er vanavond wat van kunnen maken.
  • Roy
    24
    Naast de overpairs, two pairs en sets heb je ook de straat in je value range.
  • Don Roberto
    31
    Ondanks je lage turnsizing een bizar slechte call van Villains kant met A2. Maar zo zie je maar dat in dit soort velden veel Villains helemaal niet "nadenken in ranges". Dan kan een K mooi in jouw range passen... dat is niet iets wat opkomt bij een hoop spelers die dit soort toernooien spelen.

Uiteindelijk snap ik dat je baalt want A2 had echt wel moeten folden na een eventuele shove op de river van jouw kant. Maargoed, dat is achteraf/result oriented.

Ik denk overigens dat we met een hand als AK of KQ wel degelijk voor 3 straten value kunnen gaan, maar dat we ook in dat geval de turn groter moeten maken zodat we op de river beter uitkomen voor een eventuele shove.

Veel plezier en succes vandaag en alles is nog mogelijk, zeker met 40min levels. Maar jij bent de laatste persoon die ik dat hoef uit te leggen ;)
  • Stijn Augustinus
    13
    En met die klaver aas dacht ik helemaal whut... @Don Roberto
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention