• antjepetra
    2
    hand uit comet 50 euro buyin

blinds 200/400 ante 50
    Hero (14896) utg+1 rfi 800 met AdTc
    Vilian (15776) HJ re-reaist naar 2200
    Hero calls.

Flop Ac6s7s.
    Hero check, Villian check
    Turn 7s
    Hero bet 2765 Villian callt
    river Js
    Hero all-in
    Vilian folds.

Vind AT een lastige hand, speel hem altijd met een beetje angst met name EP. Waarschijnlijk was het een fold op Villian zijn re-raise, maar goed dat deed ik niet en besloot te callen.
    Dan loopt de hand goed af voor mij, toch is het mi niet goed gespeelt, De lead niet moeten overnemen denk ik, dan ook maar doorzetten op de turn anders heeft het ook niet zoveel zin gehad lijkt mij.
    Hoe had ik deze hand het beste kunnen spelen. Villian speelde vrij losjes.

Hoor graag jullie mening.
  • Don Roberto
    31
    Pre-flop openen vind ik prima. Wat je in dit toernooi ziet is dat Villains over het algemeen vrij eerlijk 3betten, wat wil zeggen dat ze dit meestal alleen met premiums/sterkere handen doen.. handen die voor liggen op jouw AT. AT is dan net zo een hand die naar mijn idee iets te vaak gedomineerd wordt en daarom zou ik AT hier folden.

Nadat de flop check-check gaat is betten (voor value uiteraard) prima op de turn. Er zijn echt genoeg slechtere handen (ook met een spade erin) die hier kunnen callen. Denk bijvoorbeeld aan KK, QQ en JJ met een spade (maar ook zonder spade callen die handen soms).
    Ik zie hier Villain zelden tot nooit een zwakkere A hebben, maar ook een hand als AK/AQ zie ik Villain wel c-betten. Denk dus echt dat je vaak tegen bovengenoemde handen (KK t/m JJ) zit.

Riverplay hebben we het over gehad. Shove is zinloos hier. Welke betere handen laat je folden? Ik kan er bijna geen eentje bedenken. Uit welke slechtere handen haal je nu value? Bijvoorbeeld KK gaat echt niet meer callen.

Een hele kleine (blocking) bet op de river lijkt me wel interessant, en er valt ook wat voor check/call te zeggen. Ik twijfel welke van deze twee het meest interessant is.

Ben benieuwd wat anderen hier op de river doen!
  • Stijn Augustinus
    13
    ATo vanaf 40bb is vanuit UTG+1 een raise, maar een fold vs een 3-bet. Je gaat nu inderdaad een matige off suit aas spelen uit positie, niet echt iets makkelijks. Ik zou je aanraden om ATo, AJo, KJo & KQo te folden vs 3bets, zeker uit positie.
    Turn bet kan, al is een check/call of een check/check absoluut prima voor jouw hand.
    River pot size jam is wel kamikaze. De enige hand die je rept is AsXx, waarover ik twijfel of je die pot size zou jammen. Denk niet dat je met weinig KsQx, KsJx op deze river aankomt, AxKs 4-bet pre flop. Je wordt afgecallt door KsKx & QsQx denk ik, terwijl je gewoon voor staat tegen KxKx & QxQx. Onnodige bluf imo, maar toont wel :strong:
  • antjepetra
    2
    Onnodig inderdaad, maar dat krijg je als je ATo OOP speelt
    Voortaan ga ik bovengenoemde handen folden dan kom ik ook niet in moeilijke situaties terecht.

Veel meer bewust zijn uit welke slechtere handen halen we value en welke betere handen laten we folden
    Bedankt voor de antwoorden..
  • Don Roberto
    31
    Dat betekent niet dat je die handen na een 3bet áltijd moet folden. Poker is gewoon super villain afhankelijk. Er zijn ook villains die extreem vaak 3betten en dit doen met een (zeer) weide range handen. Tegen dat soort villains wil je met dit soort handen zeker soms een flop kijken (of soms 4betten met een weidere range handen).

Versus unkowns maar zeker vs de gemiddelde Comet speler (die bijna alleen 3betten met value handen zoals 99+ en AQ+) doet een hand als AT of KQ het gewoon niet zo heel goed of word je zelfs gedomineerd. En dan is het echt een fold.

Dit is (zoals je zelf ook altijd terecht vaak opmerkt) één van de redenen waarom je als beginnende speler het online beter bij 1 tafel (of misschien echt max 2 tafels maar liever niet) kan houden omdat je continu goed moet opletten welke spelers aan tafel weinig of juist veel 3betten, of juist veel callen of juist veel folden.
    De ene speler geef je meer/vaker respect dan de andere speler.
    Zoals de situatie nu is, is AT geen fijne hand om een 3bet mee te callen. Fold dus.

Overigens zou dit in het begin van het toernooi waarin iedereen super diep zit niet heel anders zijn.
    Je callt dan bijvoorbeeld liever een 3bet met een lage suited connector of laag pocket pair (omdat je daar (implied) odds voor krijgt dan dat je dat doet met een hand die (reversed implied odds) vaak gedomineerd kan worden en moeilijk weg te leggen is wanneer je ogenschijnlijk goed flopt (maar bijvoorbeeld relatief vaak outkicked kan zijn).
  • Roel vt
    1
    Hoi Ante,

Ik zou A10o waarschijnlijk open openen vanuit UTG, maar vind m dan al tricky. Na een 3bet zou ik m wel callen. Omdat er toch 3600 in de pot zit en het je maar 1400 kost om te callen.
    Ik denk dat ik de turn ook zou betten. Als je tegenstander alleen callt lig je denk ik voor.
    De river zeker jammen :):)

Nee hoor, dat zou ik niet doen. Misschien een 1/4
  • Don Roberto
    31
    Die 3bet callen is echt niet goed Roel (tenzij Villain dus iemand is die heel vaak en weid 3bet). AT is namelijk net zo een hand die heel vaak gedomineerd gaat worden. Dat betekent dat je te vaak tegen een betere A-x zit of tegen 99/TT+.
    Er gaan dan zelfs situaties ontstaan waar jij top pair flopt en keihard gedomineerd wordt op de flop (bijvoorbeeld een A-hoog flop waar je tegen een betere A zit of een T-hoog flop waar je tegen een overpair zit) en dat gaat je op lange termijn echt veel teveel chips/geld kosten.
    Wanneer je nog niet bekend bent met het begrip reversed implied odds raad ik je aan hier wat informatie over op te zoeken op het web!

Als je dit soort 3bets te vaak uit positie callt zul je je spel aan moeten gaan passen.

Tegen unkown Villains en relatief tighte/transparante Villains wil je alleen 3bets callen met handen die serieuze equity hebben / live zijn. Handen als AT of bijvoorbeeld KQ vallen hier niet onder! Lagere suited connectors bijvoorbeeld wel maar dan moet je beide!! wel echt deep genoeg zitten omdat je anders onvoldoende implied odds hebt.
  • Roel vt
    1
    Reversed implied odds was ik niet bekend mee. Ik wist wel dat A10 geen goede openingshand is van EP en ook wel dat het callen van de 3 bet niet goed is. Maar was in de veronderstelling dat als je een prima prijs krijgt de call goed zou zijn.
    Nu dus met reversed implied odds is het zo dat de tegenstander die 3bet een sterkere range heeft als dat ik heb (als ik alleen call veronderstel ik) en dat ik vaak ook tegen handen als AJ/AQ/AK/KQ/KJ kan zitten en dat een hand als A10 daar niet goed presteert.

Beter een hand als A10 niet openen van UTG dus tenzij je zeer duidelijk reads hebt.
    Heb ik het zo goed begrepen?
    Bedankt voor je reactie
  • Roel vt
    1
    Vergeet mijn vorige reactie. Nog niet helemaal fit ben er gedeeltelijk bekend mee. En weet zoals ik schreef wel dat het niet te beste openingshanden zijn en idd dat je vaak achterligt na een call. Omdat vaker wel dan niet een open van UTG er door komt kies ik vaak wel voor een raise. Maar na een call/3bet weet ik minder vaak waar ik sta. Is het dus beter om vanaf EP: alleen premiums, 88+ en bv 56s te openen? KQs hoort er ook niet bij dus?
  • Don Roberto
    31
    Misschien even goed om écht goed stil te staan bij wat implied odds en reversed implied odds nou eigenlijk zijn.

Reversed implied odds gaan met name op voor bijvoorbeeld kleine pocket pairs en suited connectors wanneer beide spelers diepe stacks hebben. Dit zijn handen die relatief gezien minder vaak winnen maar áls ze winnen in één keer een grote pot opleveren. Immers, wanneer je bijvoorbeeld een set of een straat maakt en de ander heeft ook goed gehit dan ga je een grote pot binnen harken.

Reversed implied odds zijn omgekeerd waarbij bijvoorbeeld A6o een heel mooi voorbeeld is. Als je A valt en de ander heeft deze niet dan win je vaak een heel klein potje, maar de keren dat je A gedomineerd wordt door een betere kicker óf je tegenstander heeft een monster dan ga jij je top pair niet snel weggooien waardoor je een mega pot gaat verliezen.
    Met een zwakke A-x zul je dus relatief veel kleine potjes pakken maar soms echt enorm of je plaat gaan.
    Om deze reden om je heel deepstacked ook zelden zwakke offsuit A-x spelen omdat het dan gewoon waardeloze handen zijn.

Nu is AT niet waardeloos maar met de uitleg hierboven zal het door moeten dringen dat dit zo een hand is waarmee je vaak gedomineerd kan worden.
    Dat betekent niet dat je m niet moet openen. Maar wanneer een relatief tight iemand 3bet gaat ie gewoon de muck in.

Probeer bewuster te worden van 3bet ranges van tegenstanders en hoe bepaalde handen het doen vs die range en in hoeverre die handen live zijn of juist vaak dominated!
  • Roel vt
    1
    Dank je voor de mooie toelichting!
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention