• PPmartinhummel
    5
    Voorronde pokeren.nl Spijk.

blinds 100/200
    Hero: SB 67o

4 limps. Ik compleet. BB checked.

Pot 1200

Flop 589 (2 klaveren)

ik bet 1300. 2 callers.

Turn Q klaver

Ik check. Iemand bet 1500, Daarna een raise naar 5100 en een call 5100.
    Ik fold mijn mooie straatje. De 1500-better fold ook.

River blank.

Showdown! 2 paar wint!

HUILEN ^^

Wie van jullie had de call gemaakt van 5100 op de turn?
  • Roy
    24
    Ik weet niks over de stacks, maar met een straat ben je waarschijnlijk gewoon dood. Als je een grote stack hebt met 2 paar, dan zou je gewoon nog een fully kunnen hitten en dan pak je van twee spelers misschien wel alles af. Je straat verbeteren gaat hem niet worden.

Jij checkt zelf je straat en de actie wordt meteen overgenomen en daarna volgt er een raise en een call. De speler die bet die kan nog wel wat verschillende handen hebben, maar die kerel die raist komt toch wel erg sterk over. Je hebt daar niet zoveel blufs in een gelimpte pot lijkt me. De gozer die daarachter called kan eigenlijk al helemaal niet bluffen want die called alleen, dus die moet ook behoorlijk gehit hebben.

Beste is denk ik gewoon opgeven. Misschien ben je op de turn al dood en dan zijn er ook nog mega veel slechte rivers voor je.
  • Don Roberto
    31
    Volgende keer inderdaad de stacks vermelden, dat heeft enorm veel invloed op hoe de hand gespeeld moet worden.

Kan me vinden in de reactie van Roy. Maar als je hier niet op wil geven moet je het er op de turn in knallen en niet turn enkel callen (maar folden vind ik dus beter). Wanneer je turn callt en er valt een vierde klaver is de hand helemaal verpest. Dan haal je echt geen enkele value meer uit slechtere handen namelijk (want die poepen hun broek vol vanwege die vierde klaver, dan gaat two pair bijvoorbeeld al nooit meer afstacken). En wanneer mensen op de turn wél een flushdraw hebben dan moet je ze ervoor laten betalen ook.

Ik zag een vergelijkbaar handje bij een vriendin van me gister. Ze flopte een Set op een board met drie ruiten, waarna Villain bet. Dan moet je wel echt gaan raisen want wanneer er nóg een kaart valt van zo een suit kill je echt alle actie uit eventuele slechtere handen.

Monsters op zeiknatte boarden moet je echt fastplayen en never, never nooit slowplayen.
    Je wil dan enerzijds protecten maar anderszijds wil je de actie (value uit slechtere handen) niet kapot maken. Bijvoorbeeld een Set of een Straat op een board met 4 ruiten is gewoon super vervelend. Zie dan nog maar eens value uit minder te halen (en een betere hand laat je niet meer folden).

Maar as played kan ik me goed vinden in de reactie van Roy om hier te folden op de turn.
  • Keientrekker
    0
    Vind het een bijzonder handje (met de info die we hebben), info klopt ook niet helemaal. Je geeft aan na jouw flop bet callen er 2, op de turn bet iemand 1500, raise naar 5100, call, fold fold (dat zijn 4 personen).

Je flopt de wereld, maar het board is wel draw heavy. Tot nu toe sta je sowieso voor op iedereen (behalve JcTc). Waarom donk je op de flop met een potbet?
    As played had ik de turn gecallt indien stack bij aanvang van de hand <25k en de river shove gedaan, tenzij er nog een klaver, J of T viel.
    Je donkbet is je fataal geworden, door de calls heb je te weinig info kunnen verzamelen en weet je op de flop niet meer waar je staat.

Had zelf gekozen voor een checkraise op de flop en een shove op de turn, want uit 5 tegenstanders krijg je ongetwijfeld actie op zo'n board.
  • Don Roberto
    31
    Alhoewel ik zelf ook veel meer fan ben van een check/raise in dit soort spots kun je niet stellen dat Martins flopbet hier fataal is geworden. Je bet namelijk niet voor informatie, je bent voor value uit slechtere handen.

De reden dat ik een check/raise interessanter vindt is omdat dat doorgaans meer value oplevert dan zelf meteen leaden. Maar betten mag je eigenlijk nooit doen voor informatie.

Je bet (of raist) om:
    1. value te halen uit mindere handen dan jouw hand
    2. betere handen dan jouw hand te laten folden

In een toernooi waar mensen heel vaak checken en niet zelf betten (maar wel te vaak callen) is de flop zelf leaden met de nuts niet eens een verkeerde optie.

Puur betten voor informatie is nooit de juiste insteek.
  • Stijn Augustinus
    13
    In een limped pot is het 'donk' uit 'donkbet' ook niet zo van toepassing. Er is hier geen preflop raiser en ik denk dat we met onze sterke handen hier prima kunnen leaden, al neig ik persoonlijk ook liever naar een check-raise met zoveel personen in de hand. Ben het ook niet eens dat de turn per se een shove is na een check-raise. Callen er 3 mensen jouw check-raise en deze turn valt dan heb je eigenlijk gewoon een bluff catcher en mede daarom vind ik dit ook een prima fold op de turn.
  • Keientrekker
    0
    Opzich mee eens. Maar wat je zegt, je flopt de nuts. Daarmee hebben alle spelers op dat moment een slechtere hand dan jij. Is het, 6-handed dan verstandig om te leaden? Volgens mij komt een checkraise dan veel sterker over. Komt er na je check geen bet, dan sta je óf mijlen ver voor, óf je wordt heel slecht getrapped.

Goed punt, donken is inderdaad niet helemaal het juiste woord. Leaden klinkt beter.
  • Don Roberto
    31
    Zoals gezegd vind ik een check/raise meestal ook fijner. Maar zelf leaden is niet perse slecht en er zijn best veel handen die op jouw lead kunnen gaan callen zoals bijvoorbeeld top pair, middle pair, two pair, pair + draw en draws.
    Kortom, we kunnen uit best veel slechtere handen value halen als we hier besluiten de turn te leaden.
  • PPmartinhummel
    5
    Stacks waren +\- 15K. 2e level van het toernooi.
    Er callde inderdaad 3 man op de flop. Dus met 4 naar de turn.

Ik bet express hoog op de flop, want met wat ik zag in het eerste half uur spel is dat ik sws wel 1 of 2 callers zou krijgen en ik wil de flushdraw laten betalen.

Dat ie dan gelijk valt was voor mij een dooddoener. Dat dan op de river blijkt dat 2 paar wint was voor mij een hele verrassing haha.
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet