• Don Roberto
    31
    Goedemiddag allemaal :)
    Hier weer wat leesvoer uit de €25,- Deep Impact (6-handed Re-Entry) van gisteren.

Hand 1:
    Blinds 25-50. Ante 5. Geen info over Villains.
    Hero speelt 8.647 en vindt KcJc op de Button.
    UTG (6.973) raist opent naar 150.
    Hero callt.
    SB (9.850) callt.
    BB (7.352) callt.
    Flop: 9h5h3c
    Iedereen checkt.
    Turn: 7c
    SB bet 220. BB en UTG folden. Ik call.
    River: 2h.
    SB checkt. Hero bet 802. SB fold.

Is deze goed gespeeld en krijgen we vaak genoeg een fold op onze bluf? Misschien turn al raisen om op any river te betten?

Hand 2:
    Blinds 30-60. Ante 6. Geen info over Villain.
    Hero speelt 9.228 en vindt A7o in de Big Blind.
    SB (13.912) opent naar 180. Hero callt.
    Flop A97r.
    SB bet 201. Hero raist naar 603. SB fold.

Two pairs raise ik vaak meteen en handen als T8 en 86 zou ik hier ook raisen op deze flop.
    Ben toch bang dat we hier achteraf te vaak een fold krijgen op onze raise, ondanks dat we behoorlijk diep zitten. Wat vinden jullie?

Hand 3:
    Blinds 125-250. Ante 30. UTG = een solide Unibet reg die veel handen opent maar geen rare dingen doet. Heb hem al de hele tijd lopen 3betten. BB is een vis die weinig fold. Re-Entry periode is nog niet voorbij.
    Hero speelt 22.669 en vindt ATo op de Button.
    UTG (8.327) opent naar 500.
    Hero callt.
    BB (8.742) callt.
    Flop: 3cAd9d.
    BB checkt. UTG checkt. Hero bet 902. BB callt. UTG fold.
    Turn: 2c.
    BB checkt. Hero bet 1.804. BB callt.
    River: 9.
    BB shoved. Ik call en verlies van 98o.

Benieuwd hoe mensen deze hand zien. Pre-flop 3bet ik vrij vaak maar UTG heeft hier geen fijne stack om versus te 3betten want op een shove van de UTG speler moet ik dan folden, en daar is AT weer te mooi voor. Hadden we beide even diep gezeten, dan had ik wel ge3bet. Komt ook nog bij dat ik hem al zó vaak ge3bet heb dat hij hier ook wat tighter gaat openen.

Flop en turn voor value betten leek me vrij standaard en sizing leek me oké.

Zijn rivershove vond ik vrij wazig en ik zie dit te vaak met air/gemiste draws/medium handjes gebeuren, mede omdat we nog in de re-enter periode zitten doen mensen dit regelmatig zodat ze óf de pot winnen óf er een extra kogel tegenaan gooien en weer op startstack beginnen.
    Ben benieuwd of anderen hier alsnog afgooien.
  • Roy
    24
    1e hand zou ik de flop al betten
    2e hand zou ik de flop callen in positie
    3e hand zou ik pre folden of flop checken
  • Don Roberto
    31
    Zou je ook je achterliggende gedachten uit kunnen typen? Het waarom leren we allemaal veel meer van dan alleen de play zelf :)
  • Roy
    24
    1e hand KJc vind ik na 3 checks een mooie hand om te betten met een dubbele backdoor. Beetje onnodig om hier drie spelers een gratis kaart te geven.

2e hand zit je in positie en ik vind deze twee paar daar veel te sterk om te raisen. Turn moet hij het weer eerst zeggen en als hij dan checkt kunnen we gewoon betten en op de river mogen we het weer als laatste zeggen. Er zijn best wel boards waar je er snel veel in wil hebben met twee paar, maar hier hoeft dat voor mij niet.

3e hand zou ik zelf pre folden, omdat ik A10o gewoon een slechte hand vind tegen de openingsrange van de UTG. A10s call ik wel uiteraard. Als ik dan toch in de hand zit dan wil ik gewoon zo goedkoop mogelijk naar showdown en daarom ga ik die flop zeker niet betten. Turn zou dat nog kunnen veranderen.
  • Don Roberto
    31
    Thanks! Vergeet niet dat het 6-handed is he. Wanneer een speler die relatief veel opent (ok nu dan misschien iets minder weid door mijn eerdere 3bets) dan vanuit UTG positie opent hoeft dat zeker niet altijd TT+/AJ+ te zijn. Moet wel toegeven dat ik A9o daar fold en ATo de bottom was van handen die ik daar nog zou spelen.

9-handed was ATo sowieso een fold vs een UTG open. Maar ik denk dat jij ook wel wat losser wordt op een 6-handed tafel?

Interessant inderdaad om flop te betten bij hand 1. Ik ga er even vanuit dat je veel turns dan 1 vs 1 ook wel doorbet?!
    En hand 2 helemaal gelijk in. Maar als we daar geen A-x of two pair gaan raisen mogen we bijvoorbeeld ook geen open-ender raisen toch? Het lijkt me dat we die twee dan willen balancen met elkaar.
  • Roy
    24
    Bij die eerste hand zijn vrij veel goede turns waarbij we rustig weer kunnen betten.

Bij die tweede hand zou ik 10-8 ook zeker niet altijd check/raisen
  • Don Roberto
    31
    Ik moest denken aan een opmerking van Mark Roovers (n.a.v. een play van Pascal Vos) over het altijd raisen van iemands c-bet op een A-hoog flop... dus met je gehele range. Je ziet dit eigenlijk bijna nooit meer, maar is misschien wel leuk om an sich een keer over te hebben want wanneer de c-better zelf de A niet heeft is het echt mega vervelend om continu geraisd te worden op zo een board.
    Ik wil hiermee dus niet mijn raise goed praten. Maar heb het puur over met any 2 raisen op een A-hoog board nadat er ge-cbet wordt. Alleen... wanneer je het in dat geval met any 2 doet moet je het ook doen wanneer je zelf een A in de hand hebt.
    Heb het Pascal echt continu zien doen in dat toernooi (zowel met als zonder A) en het is wel heel vervelend om tegen te spelen. Misschien leuk voor een ander strategie topic :)
  • Roy
    24
    Maar vaak wil je ook juist iemand zijn blufs erin houden en door te raisen laat je iemand die toch juist folden?

+ het feit dat veel mensen de A ook gewoon vaak zelf hebben dus je zult hier wel met een goed plan moeten komen.

Ik ben het er helemaal mee eens dat mensen te veel cbetten, maar juist als je twee paar hebt hoef je je nergens zorgen om te maken, in deze situatie.
  • Don Roberto
    31
    Klopt, ging me ook meer even om de discussie rondom Pascal om met any two op zo een flop te raisen... en wat we van die gedachte vinden.

Ik zou het zelf overigens niet doen, omdat het je soms onnodig veel chips gaat kosten wanneer Villain de A heeft.
  • Stijn Augustinus
    13
    @Don Roberto

1: Ik had hem denk ik hetzelfde gespeeld, al kan je pre-flop ook 3-betten. 140bb diep, 6-max, in positie. Flop betten vind ik ook niet nodig. River kan je wat kleiner gaan. Ik denk dat 9x toch vaak sigh callt vs elke sizing en 7x of weaker toch heel vaak fold.

2: Ik had zeker flop gecallt. Zie hier weinig reden om te raisen. Handen die je callen die slechter zijn, zijn vooral goede Ax, en die zetten zelf door op alle turns. Je raist hier terwijl villain sowieso range advantage heeft. Hij kan hier makkelijk zijn KQ/KJ/KT/QJ/QT/88/66/55/44/33/22 folden terwijl hij die op de turn hoort door te barrelen. Ik denk dat je in dit BB vs SB scenario sowieso weinig handen wil raisen. Ook draws kan je prima callen en in positie een turn zien, omdat raisen vs iemand met range advantage op dit board heel vreemd is.

3: ATo is zeker geen fold pre met 30bb effective BTN vs UTG/MP. 9-max niet en 6-max al helemaal niet. Heb geen 6-max charts dus je kan UTG in 6-max eigenlijk als MP 9-handed beschouwen. Het is ook niet altijd een standaard flat call. 50% flat call & 50% 3-bet/fold, 9-handed dan. ATo is precies bottom range wat je al zei, A9o is altijd een fold.
    Kan je trouwens pot sizes bij de flop/turn/river zetten in het vervolg? Of de jam size benoemen op de river? Nu zit ik de hele tijd zelf te rekenen :yum:.
    Ik had flop iets kleiner gebet dan 50%, A93dd is nogsteeds geen mega wet/coordinated board en met je matige Ax zal ik hier gewoon standaard 33-40% betten. Al zie je nu dat je ook gewoon gecallt wordt door 9x dus misschien overdrijf ik wel. Turn brengt naast een gutshot ook 2 flushdraws en hier zou ik eigenlijk juist wat groter dan 50% betten. Niet per se omdat nu 9x dan gaat folden of geen 2 pair gaat maken, maar om meerdere draws te chargen. 65-75% iets in die richting, om dan wel alle rivers behalve een T of misschien een A terug te checken. Zeker vs een vis die weinig fold zou ik gewoon lekker groot betten.
    Ook daarom call ik river hier best vaak, verder ook omdat villain x% een counterfeit 2 pair bluff jamt, al horen die de turn te raisen (maar vissen denken daar niet aan). Zoals je zei alle draws bricken, maar je weet dat villain turn ook wel callt met 9x omdat hij zo sticky is.
    Ik weet ook niet wat de re-entry startstack is maar als dit 10.000 is zie ik mensen best vaak die laatste 5.500 er in knallen ipv zoeken voor een spot met 11bb als je check/fold of je verliest met een missed draw bij check-check.
  • Don Roberto
    31
    Thanks, toch leuk weer om meerdere inzichten te zien.

Zal volgende keren vermelden hoe groot de pots zijn.
    Startstack/re-enter stack is 8.000.
  • antjepetra
    2

Lees jou uitleg altijd met plezier en leer er elke keer weer van. Nu ben ik niet helemaal thuis in het vakjargon om het zo maar te noemen. Jij bent goed strategisch bedreven l maar wat bedoel je met :

"Ook daarom call ik river hier best vaak, verder ook omdat villain x% een counterfeit 2 pair bluff jamt, al horen die de turn te raisen"

en

"maar om meerdere draws te chargen"
  • Stijn Augustinus
    13
    @antjepetra

Hahaha sorry misschien iets te strategisch beschreven.
    Villain speelt hier soms A2, A3 of 32 (two pair dus), die door een 9 op de river niet meer speelt en dus 'gecounterfeit' worden. Oftewel eerst speelde ze zelf 2 paar met A2 of A3 en nu spelen ze 2 paar met A9 door de tweede 9 op de river. Ik benoem dus dat villain een x% van de keren A2, A3 of 32 dan omzet in een bluf, omdat zijn 2 paar op de turn nu een soort slechtere 2 paar wordt op de river. A2/A3/32 horen wel de turn te raisen.

Draws 'chargen' is hetzelfde als draws laten betalen. Als iemand op een draw zit en jij laat hem een gratis kaart krijgen door te checken is dat natuurlijk goed voor je tegenstander. Maar je wil je tegenstanders laten betalen om de volgende kaart te zien, oftewel laten betalen om te zoeken, en dus draws chargen om te drawen.
  • antjepetra
    2
    super,bedankt voor de uitleg
  • Roy
    24
    Wel interessant om te zien dat Upswing en RYE hier zo verschillen in 2/3 situaties.
  • Stijn Augustinus
    13
    Zo verschillen valt toch mee. Waarschijnlijk zeggen die AJo bottom range.
  • Don Roberto
    31
    vanavond post ik weer wat nieuwe handjes van de Deep Impact die ik gister speelde. Heb ze alleen niet op film gezet, waardoor ik ze uit mn history moet vissen, en dan staan de potsizes er helaas niet bij, voor t geval je daarover begint ;)

@Roy,
    Ik kan me echt heel moeilijk voorstellen dat AT 6-handed een fold is. Zoals Stijn zegt is UTG dan eigenlijk t zelfde als MP op een 9-handed tafel
  • Stijn Augustinus
    13
    Die kan je er zelf wel bijzetten toch? Scheelt ons weer rekenwerk.
  • Don Roberto
    31
    lol. Zal ze zo even plaatsen ;)
  • Roy
    24
    6-handed zou ik hem ook niet folden, maar met 9 is er niks mis mee.
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet