• Keientrekker
    0
    Achtergrond: We zitten inmiddels ITM maar nog geen bounty te pakken kunnen krijgen. Villian speelt redelijk veel handjes en heb hem met hele rare combi's zien vechten om bounties (63o etc). Speelt redelijk agressief. Wat vinden jullie van mijn lijn? Wat doen we op de turn?

PokerStars Hand #201946730372: Tournament #2638858621, $3.29+$3.40+$0.81 USD Hold'em No Limit - Level XVIII (600/1200) - 2019/07/02 22:30:29 CET [2019/07/02 16:30:29 ET]
    Table '2638858621 176' 6-max Seat #6 is the button
    Seat 1: Abdoahmar (43395 in chips, $22.10 bounty)
    Seat 2: Daxquel39 (31007 in chips, $18.27 bounty)
    Seat 3: axdecastro (114633 in chips, $35.69 bounty)
    Seat 4: Tjappio (36470 in chips, $3.40 bounty)
    Seat 5: Martinlooter (49383 in chips, $9.35 bounty)
    Seat 6: nikgik74 (10891 in chips, $13.60 bounty)
    Abdoahmar: posts the ante 150
    Daxquel39: posts the ante 150
    axdecastro: posts the ante 150
    Tjappio: posts the ante 150
    Martinlooter: posts the ante 150
    nikgik74: posts the ante 150
    Abdoahmar: posts small blind 600
    Daxquel39: posts big blind 1200
    *** HOLE CARDS ***
    Dealt to Tjappio [Ah Ks]
    axdecastro: folds
    Tjappio: raises 1440 to 2640
    Martinlooter: folds
    nikgik74: folds
    Abdoahmar: calls 2040
    Daxquel39: folds
    *** FLOP *** [3c Qc As]
    Abdoahmar: checks
    Tjappio: bets 2435
    Abdoahmar: calls 2435
    *** TURN *** [3c Qc As] [5h]
    Tjappio: ?
  • Don Roberto
    31
    Met dit soort ondiepe stacks (je begint de hand met 30BB) ga ik sowieso nergens meer heen wanneer ik met AK top pair + top kicker flop op een veilig board.
    Pre-flop en flop zijn standaard bets en als je hier op de turn door besluit te betten moet je je tegenstander geen respect maar gaan geven voor een raise/shove.

Ik vind dit echt een Villain afhankelijke spot (ik merk dat dit te weinig benoemd wordt op dit forum).
    Normaal gesproken zonder informatie zou ik turn gewoon doorbetten voor pure value (er zijn genoeg handen die je wil laten betalen en die ook gaan betalen).
    Echter.... er zijn zoveel spelers die checken als zwakte zien en dan áltijd de lead over gaan nemen, dat je tegen zo iemand hier gerust de turn kan check/shoven.

Zoals jij Villain omschrijft is dit wel een type die op de turn de lead over zou kunnen nemen wanneer jij checkt (en in principe zwakte toont). Daarom vind ik in deze specifieke spot tegen deze specifieke Villain een check/shove op de turn misschien nog wel interessant dan turn zelf doorbetten (al is turn doorbetten hier altijd wel +EV).
    Tegen dit soort mensen levert het mij persoonlijk vaak meestal een extra straat value op door de turn te checken en Villain te laten leaden.
    Natuurlijk gaan mensen nu met het argument komen dat je op dit soort A-hoog boards vaak met zowel een A als geen A door moet vuren om je range te balancen, maar in softe velden zijn Villains hier echt totaal niet mee bezig. Dit is ook zeker waar als je tegen goede tegenstanders speelt

In een $7.50 toernooi tegen dit type speler zou ik met deze stacksize voor een check/shove gaan. Men overschat echt hoeveel tegenstanders bezig zijn met ranges van tegenstanders en dergelijke.

En... we gaan in ieder geval never nooit meer ergens heen met deze hand, ongeacht hoe we de turn spelen.
  • Keientrekker
    0
    Dank voor de reactie Roberto. Ik was zeker niet van plan weg te gaan na deze turn. Was vooral benieuwd naar welke opties we hebben.

Ik snap je redenatie van check/shove op de turn, maar we zitten hier in positie. Bedoel je dan dat ik de turn terug check en een eventuele bet op de river zelf shove?
  • Don Roberto
    31
    o wat stom van me dat ik dat niet zag, dat krijg je ervan als je s nachts nog op een forum gaat reageren, mijn fout :lol:

In dit geval zou ik wél altijd doorbetten omdat we Villain altijd willen laten betalen. Hij zal wel wat equity hebben dus er zijn wel wat handen waar we zeker nog value tegen gaan halen.

Als we OOP hadden gezeten had hij na een check vaak zelf de lead genomen en ziet hij alsnog geen river omdat we daarna shoven. Maar nu IP willen we hem zeker geen gratis kaart geven.
  • Stijn Augustinus
    13
    Bet turn & jam veel rivers
  • Keientrekker
    0
    Haha, no worries. Ik dacht inderdaad geen gratis kaart, dus een bet op de turn. Wat vinden we van de sizing van mijn bet? (Pot is hier 12250)

Tjappio: bets 6738
    Abdoahmar: calls 6738
    *** RIVER *** [3c Qc As 5h] [8c]
    Tjappio:

3e klaver valt op tafel, Villian checkt wederom. Ik heb zelf geen klaver in mijn hand. Wat doen we hier?
  • Don Roberto
    31
    Idealiter wil je je betsizings zo opbouwen dat je op de river een logisch shove overhoudt in verhouding tot de pot. Heb even niet snel gerekend. Maar hoeveel houdt je over op de river en wat is de pot op de river?

Zoals Stijn zegt wil je relatief veel rivers jammen, voor pure value.
    Een derde ♣️ is nooit super fijn maar misschien zou Villain met een flush zelf nog wel in redelijk veel gevallen leaden.
    Ik denk dat je ook hier na een jam nog steeds calls kan krijgen van mindere handen (sommige mensen zijn te gefocust op een bounty en stacken dan bijvoorbeeld ook af met middle pair is mijn ervaring).

Ik vind een check op deze river niet verschrikkelijk maar ik zou hier nog wel durven te shoven om dat laatste stukje value uit villain te peuteren.
  • Stijn Augustinus
    13
    Hmmmm leuke spot. Je hebt +-24.500 behind en de pot is hier +- 25.000. Vs jouw beschrijving van deze villain zou je kunnen gaan max value en dus jam. Hij speelt redelijk agressief dus je kan er van uitgaan dat hij x% flop of turn check-raist met een flush draw, of zijn aggressieve image gebruikt om river te value jammen met een flush. Aan de andere kant is het maar net de vraag of villain AJ/AT/KQ/QJ/QT/99/77 gaat callen vs een pot size jam. Veel 2 pairs als A3s, A5s, misschien 53s horen echt de turn te raisen. Tough spot, ook met iemand die veel voor bounties vecht. Ik denk dat behind checken ook prima is zonder klaver, en dat ik liever voor value ga met Ac, omdat villain hier best vaak met AcXc aankomt.
  • Keientrekker
    0
    Dank voor het denkwerk. @Roberto: Ik probeerde inderdaad de pot op te bouwen zodat als de river een brick zou zijn ik het er in zou kunnen gooien. Berekening van Stijn klopt. Met een check zou ik nog 20bb overhouden wanneer ik de pot niet pak.

In een omgekeerde situatie zou ik denk ik, als mijn flush op de river zou binnen komen, ook (relatief klein, max 1/3 pot) gebet hebben op de river. Dat zet je tegenstander in een erg lastige situatie. Als ik er zo over nadenk had een shove misschien een iets betere move geweest, want het type villian was er niet één die me zou trappen in zo'n situatie.

Uiteindelijk checkte ik behind en liet Villian Ad7d zien.

Daarmee denk ik, achteraf kijkend, dat hij een shove niet had gecalld. Maar goed om er iets meer denktijd voor te nemen, ik klikte vrij snel check terwijl ik evaluerend toch bij een shove had kunnen/moeten komen.
  • Roy
    24
    Vaak zie je op de wat lagere limieten, zowel live als online, die ik zelf ook veel speel, dat spelers die river gewoon zelf zetten als ze hun flush hebben gepakt. Die denken niet dat een lead super sterk is maar zijn erg bang dat jij behind checkt. Als iemand dan voor de derde keer checkt dan is de kans vrij groot dat hij in ieder geval geen flush heeft.

Er zijn natuurlijk nog wel wat combo's waar je niet van wint, maar een groot aantal daarvan zou die op de turn gecheck-raist hebben.

Je kunt hem sowieso niet busten want hij heeft een grotere stack, dus voor de bounty hoef je niet te schuiven, maar je kunt wel schuiven om het maximale te winnen, maar dan moet dat wel realistisch zijn. Je moet dus goed bedenken welke handen een potsize bet gaan callen en welke misschien iets mindere handen een kleinere bet gaan callen en folden als je schuift.

Behind checken is ook niet per se slecht, maar wij hebben natuurlijk iets minder informatie over de situatie en de tegenstander dan jij had en daarom zijn dit soort dingen ook vaak een beetje van het moment zelf afhankelijk. Er is niet echt een blauwdruk dat je altijd moet schuiven of altijd behind moet checken.
  • Don Roberto
    31
    Ik vind het ook super close. In een FO zou ik vaker behind checken. In een Bounty zijn die extra chips die je mogelijk pakt wel extra veel waard omdat je daardoor later in het toernooi mogelijk meer mensen kan coveren en makkelijker bounties kan scoren. Die extra blinden die je mogelijk pakt met een rivershove worden bijvoorbeeld nog meer waard wanneer je daarna bijvoorbeeld een full double-up krijgt.

In bounty toernooien grijp ik variantie gevoelige moves veel eerder aan dan in FO’s, puur omdat een hoge stack zo belangrijk is.
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet