• Don Roberto
    31
    Gister bij de laatste 3 spelers van de €25,- Deep Impact ging het goed mis door een paar handen.
    Ik plaats de meest belangrijke handen waarbij ik benieuwd ben of anderen deze handen anders gespeeld zouden hebben.

Overige info, pay-outs:
    1e = €1.006,-
    2e = €719,-
    3e = €525,-

Spelers:
    CallMeBambi: doet geen rare dingen maar speelt wel mega eerlijk / straight forward.
    Chosken: is een rare vis die ontzettend vaak donkbet, zowel met value handen als met complete air. Verder zet hij deze lijn op compleet random momenten door, of laat hij de lead van zich overnemen waarop hij bijna altijd fold.
    Over mij weten ze niet echt iets, zowat de meeste potten heb ik tot nu toe zonder showdown gewonnen op wat standaard all-ins vs shorties na.

Hand 1:
    Blinds 4.500/9.000. Ante 1.125.
    Button: Bambi met 196.367
    SB: Choken met 759.898
    BB: Hero met 555.734.

Bambi raist naar 18.000. Chosken callt. Hero callt met J6o.
    Flop: J94r. Pot: 57.375

Chosken donkbet 43.031. Hero callt. Bambi fold.
    Turn: J. Pot: 143.437 (geen flushdraws mogelijk).

Chosken bet 71.718. Hero callt.
    River: 7. Pot: 286.873.

Beide spelers checken, Chosken showed QQ.

Hadden we hier river moeten betten? Ik vroeg me oprecht af welke slechtere handen dan gaan callen. Ja... overpairs misschien... maar die hoort ie hier nooit te hebben natuurlijk. En wanneer ik er hier vol voor ga en verlies bust ik terwijl Bambi ook niet super veel stack meer heeft. Jullie gedachten bij deze hand?

Hand 2:
    Blinds 5.000/10.000 Ante 1.250.
    Button: Hero met 770.108
    SB: Bambi met 189.179
    BB: Chosken met 552.712.

Hero raist met A5o naar 20.000. Bambi fold. Chosken callt.
    Flop: 5d2s9s. Pot: 48.750 (ik heb geen spade).

Chosken donkbet 36.562. Hero callt.
    Turn: Ac. Pot: 121.874.

Chosken bet 91.405. Hero callt.
    River: 3c. Pot: 304.684.

Chosken bet 228.513. Hero callt. Chosken showed 64o.

Tja, vrij bizar weer. Flop wilde ik sowieso callen omdat ik kan improven én Chosken met regelmaat opgeeft en ik dan met een lead hem kan laten folden. Turn is heerlijk natuurlijk en ik zie geen reden om daar te gaan raisen. Gaan we hier nog folden op de river vs iemand die werkelijk van alles kan hebben?
    Naja... zakte hier in ieder geval flink door af.

Ik kom terug door twee leuke handen waar Chosken zijn hand overspeelt, om vervolgens AQ vs AJ erin te krijgen vs Bambi... die helaas runner-runner straat hit. Vervolgens verlies ik weer een vrije grote pot vs Chosken, zie hieronder.

Hand 3:
    Blinds 6.000/12.000. Ante 1.500.
    Button: Hero met 475.135.
    Bambi: 332.858.
    Chosken: 704.006.

Hero raist naar 24.000 met 9h8c.
    Bambi fold.
    Chosken callt.

Flop: 6hJs7h. Pot: 58.500.

Chosken (je raad het al) donkbet 29.250. Hero callt.
    Turn: 4h. Pot: 117.000.

Chosken bet 58.500. Hero callt.
    River: 3s. Pot: 234.000.

Chosken checkt. Hero bet 100.000. Chosken callt met QcJh.

Een J laat ik hier zelden tot nooit folden maar bijvoorbeeld een 7, 6 of slechter wel was mijn gedachte zonder dat ik daar dan echt groot voor hoef te gaan. Of moeten we deze hand maar gewoon laten lopen na deze river? Lastig.

Hand 4 en tevens busthandje:
    Blinds 6.000/12.000. Ante 1.500.
    Button: Chosken met 911.256
    SB: Hero met 347.760
    BB: Bambi met 252.983

Chosken limped 12.000. Hero raist met KsKc naar 48.000. Bambi fold. Chosken callt.
    Flop: 9dQd6d. Pot: 112.500.

Ik jank mijn 292.260 erin en krijg een call van Q9o en vindt helaas geen hulp.
    Redelijk oversized natuurlijk :p en had echt zoiets van oké ik heb hier geen zin meer om koningen te folden en als je een hit en/of diamond hebt dan betaal je maar de hele hap. Er zat wel wat frustratie in deze shove maar als ik lager had gebet had ik ook niet meer gefold op een shove. Anderen wel?

Dank voor jullie input, voor degene die dit boekwerk door wilden lezen :)
  • PokerZuid
    2
    Hand 1
    Vind je call pre niet perse nodig. Een punt is dat je nu eerst probeert tweede te worden en de sb callt, dus je kan m folden, beetje stackbehoud.
    Vraag is ook wat voor flop je wil zien. Liefst 2 paar of trips, bij elkaar opgeteld is de kans daarop 3.37 % Daar heb je de odds niet voor. Ok toppair is ook wel aardig, kans op toppair is 9.43 %, zit je samen op 12.8 %.
    Pot is 35000, qua directe odds heb je 9000/45000 nodig, is 20%, dus meer dan 12.8. Plus dat je nog de kans heb dat je outkicked ben met de J en je juist meer verliest als je die hit. Laatste is dat je geen straat kan maken met beide kaarten en een evt. flush zal ook scary zijn, al met al maakt dit alles dat dit volgens mij een fold kan zijn pre.
    Op de flop bet hij 3/4 pot. O.b.v. jouw beschrijving geef ik hem een wijde calling range pre en als hij dan al hij al zijn value (alle j en alle 9 en alle monsters) en al zijn draws (oesd en gutters) en 25 % pure blufs (bijv. A2 – A8) bet zou dit zijn donkingrange kunnen zijn:

QQ-99, 44, AJs, A9s, K9s+, Q9s+, J8s+, T8s+, 98s, AJo, A9o-A2o, K9o+, Q9o+, J9o+, T7o+, 97o+

Weet nu dat hij QQ callt, waar ik een 3bet zou verwachten, kan natuurlijk dat hij AA en KK ook callt..
    Tegen deze range lig je ruim voor dus natuurlijk een call op de flop.
    Turn kan hij met alles doorzetten zoals je hem beschrijft dus standaard play.

River is tricky, vraag is of hij monsters checkraist hier. Volgende vraag is of hij checkraist als bluf hier, volgens mij doen minder dan 2 % van de spelers dat. Dus als je bet en hij raist, easy fold en probs to him als het een bluf is.
    Dit gezet tegenover de keren dat je toch wat value pakt lijkt dit me een bet. Misschien zet hij jou op QT en callt hij met een 9 of met TT (of met een overpair al geef ik hem die niet snel). Kan zijn dat hij door de paired J juist denkt dat zijn 9 goed is. De 7 maakt een straat voor T8 maar die zou hij juist hoog betten om waarde uit jouw trips te halen lijkt me.
    Als je bet target je een weak part van zijn range dus ik zou klein gaan. Tussen ¼ en 1/3 pot. Misschien toch iets meer dan 1/3 zodat hij misschien nog denkt dat je kan bluffen hier.

Hand 2
    Nog even wat gedachtes. Ok zijn maar 4 handen, maar het lijkt dat meneer Chosken zijn donkbetactie op de river alleen doorzet met monsters. De B-handen lijkt hij te checken, de QQ van hand 1 en de qj van hand 3. Dat zou bij deze hand voor een fold kunnen pleiten. Al zou hij een lagere 2 pair ook nog voor value kunnen uitbetten. Daarnaast je hebt zelf een goeie 2paar, dus ik zou ook niet folden hoor, maar soms denk ik, het heeft echt zin om heel scherp te zijn op wat voor lijnen men neemt met wat voor handen en bluft iemand wel genoeg? Hoe dan ook een lekker “tja dat is poker”-handje , meer de vraag hoe je mentaal goed blijft spelen na zo’n hand, maar dat is een ander onderwerp..
    Hand 3 en 4 andere keer!
  • Stijn Augustinus
    13
    1: Fold pre is mogelijk, maar een call is ook zeker prima. Flop en turn standaard. River zou ik in deze spot, tegen zo’n onvoorspelbare speler, lekker mn showdown pakken. Tuurlijk heb je hier heel vaak de beste hand maar zie maar is gecalld te worden door slechter. Een check-raise om je oren krijgen is natuurlijk een ICM disaster. Sowieso in deze ICM spot met zo’n shortie zou ik super straight forward en voorzichtig spelen.
    2: Dit is een droom ICM spot. Je kan super veel druk op vooral Chosken zetten en ik denk dat je dat wel veel meer had kunnen doen in deze hand. Flop call is standaard en logisch maar je kan hier ook prima voor een raise gaan in positie. Middle pair is hier sowieso al vaak goed tegen een tegenstander die zoveel donkbet, maar je kan ook de leiding in de hand weer terug overnemen en veel turns terugchecken. Is de turn een random 7 dan ben je nog steeds aan het gokken als er weer gelead wordt op de turn. Turn is inderdaad heerlijk en ook hier zie ik zeker wel reden om te raisen. 3 handed is two pair natuurlijk super vaak goed en er zijn zeker mindere rivers, waaronder deze. Ook zijn er juist 3 handed, en tegen deze tegenstander, genoeg slechtere handen die je kunnen callen. Ook zit je super diep en moet je ergens raisen om stacks in het midden te krijgen. Ik weet niet of deze two pair echter goed genoeg is om de river op een random K of T goed genoeg is om voor value te jammen. Turn raisen zeker een optie dus imo. River zul je zeker niet altijd een 4 zien, al zijn die er zeker wel, maar ook echt wel valuebets die jij beat. Standaard river call.
    3: Weer speel je deze hand passief, maar tegen deze tegenstander mag je echt wat meer agressie tonen. Tuurlijk kan je 2x callen en is river bluffen zeker een optie, maar ik zou graag wat meer initiatief zien. River kan ook wel wat groter. Tuurlijk gaat een J niet folden maar ik weet niet of een 7 voor deze prijs een standaard fold heeft.
    4: Sowieso geen fan van deze massive overbet jam. Een Q gaat deze tegenstander vast niet folden, maar een hand zelfs zo goed als A9 zonder diamond drukt hier erg vaak op de fold knop. Je hoeft tegen deze maniac ook totaal niet klein te betten of te balencen, gewoon half pot betten is prima. Ook om eventueel iets te inducen van deze maniac. Er zijn genoeg mindere handen die nu folden waar je wel value van krijgt als je een standaard bet plaatst. Beetje een tilt play dit, terwijl je toch een hele mooie spot hebt vs 2 matige tegenstanders voor een mooi bedrag.
  • Don Roberto
    31
    Thank Stijn. Met name je opmerking bij hand twee vind ik interessant en nu ik het zo lees is het eigenlijk super sterk Choskens donkbet daar meteen te raisen. Want op zich is het ook wel prima als we daar de pot al oppakken.

Als ik dan bij hand 3 zou raisen, zou het ook meteen op de flop zijn eigenlijk.

Hand 4, ik weet niet man. Waarom zou iemand een 1/2 potbet callen met bijvoorbeeld A9 zonder draw? Dat is ook voor Villain dan gewoon een rete slecht board.
    Maarja, die jam was ook wel massive oversized.

In bepaalde spots donkbets raisen i.p.v. callen is wel iets wat ik vaker zal toe gaan passen en in sommige spots sterker is dan enkel callen :)
  • Roy
    24
    Weer een aantal interessante situaties. Meeste is al wel gezegd. Bij de tweede hand zou ik ook vaak de turn raisen. Laatste hand lijkt inderdaad een tilt en dat is zonde want je nog behoorlijk wat extra geld pakken, dus blijf gewoon rustig en probeer je handen zo goed mogelijk te spelen.
  • Don Roberto
    31
    Uiteindelijk had de laatste hand niet uitgemaakt, want ik denk dat als we daar bijvoorbeeld 1/2 pot betten, we ook nooit meer weggaan als bijvoorbeeld Villain callt en de turn een blank is (dat was het ook in dit geval). En na een 1/2 potbet gaan we ook niet folden op een shove van Villain.

Neemt niet weg dat ik hand 4 beter had kunnen spelen.

Misschien leuk om een keer met meerdere mensen op het forum dit toernooi te spelen? Meestal zit je zo rond de 130 deelnemers... en het algehele niveau is toch wel vrij soft, en de structuur dusdanig dat je altijd lekker diep blijft zitten waardoor er veel speelbaarheid is. Het toernooi is meestal uiterlijk 0.30u klaar.

Het toernooi is elke dag 18.00u behalve op zondag (naja op zondag ook, exact zelfde structuur alleen dan is t een bounty).

Misschien leuk om een keer af te spreken wanneer het meerdere uitkomt en ik denk dat we gezamenlijk veel leerzame spots tegen kunnen komen.

Wie in is voor dat idee, laat t hier maar weten.
  • Don Roberto
    31
    PokerZuid is gister 3e geworden in de €25,- Ice Giant Bounty in een veld van 220 spelers (de Deep Impact maar dan de PSKO variant die iedere zondag om 18.00u is).
    Top gespeeld! :ok:
  • antjepetra
    2
    Mooi resultaat, GG
  • antjepetra
    2
    Deep Impact is vanavond om 18.00
    Re-entry eerste 12 levels.
    Vanavond proberen een mooi resultaat te halen.
  • Roel vt
    1
    Gefeliciteerd Maarten! Mooi resultaat
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention