• Don Roberto
    31
    Deze hand blijft toch al een paar dagen aan me knagen dus ga 'm toch even posten.
    Deze is uit de €25,- Ice Giant Bounty (6-handed PSKO).

Blinds 40-80. Ante 10.
    Hero speelt 15.584.
    Villain speelt 9.121 en is €11,25 waard (75% krijg je direct, 25% gaat op je hoofd bij een KO).
    Van wat ik weet speelt Villain vrij tight en eerlijk en zie ik hem enkel 3betten met laten we zeggen TT+ en AQ+.

UTG (7.831) raist naar 200.
    Hero zit UTG+1 en raist met QQ naar 600.
    Villain zit links van mij en raist naar 2.305.
    UTG fold.
    Hero?

Met welke handen gaat een tight iemand 4betten? JJ/AK is wel echt de bottom van zijn 4bet range dan denk ik, waarbij misschien zelfs die handen geflat worden door Villain.
    We hebben echter wel QQ en worden door maar 2 handen gebeat, maar ik wil hier ook niet enkel gaan callen OOP (en vaak komen we dan alsnog in situaties waarin we gaan afstacken tenzij er een A op de flop valt).
    Natuurlijk coveren we Villain maar aan de andere kant hebben we nu een stack waarmee we gewoon iedereen aan tafel ruim coveren (heel fijn voor toekomstige bounty spots) en wanneer we een all-in verliezen raken we dat luxe voordeel direct kwijt.

Al met al vond ik dit vs deze tighte villain een hele lastige spot. Met KK had ik een easy shove gehad, en met JJ had ik vrij snel op fold gedrukt.

Uiteindelijk gooide ik het erin en kreeg ik een call van KK. We hadden weliswaar QQ maar gooien wel meer dan 100 blinden weg in deze hand, wat echt niet goed voelt.

Ben benieuwd of er uberhaupt mensen zijn die hier pre-flop een fold of een call gaan vinden.
  • Nys
    5
    ik zou een fold wel gepast vinden na een cold4bet utg+2

Een dubbel of grote potten aan het begin van het toernooi wegen niet op tegen de buyin die we nu verliezen.

Misschien een mooi artikel om eens door te lezen:

https://upswingpoker.com/early-stage-poker-tournament-strategy-pre-ante/#whychips
  • Don Roberto
    31
    Wat wil je nou eigenlijk met deze post bereiken?
    Overduidelijk een reactie en steek n.a.v. mijn post in dit topic: https://forum.pokeren.nl/discussion/225/handje-bwin

Alleen wanneer je goed gelezen zou hebben zie je dat ik na het verliezen van deze hand 'gewoon' 80BB overhoudt. Dus ik verlies hier helemaal geen buy-in. Daarnaast winnen we direct 1/3 buy-in terug (in de vorm van een bounty) wanneer we hier een all-in zouden winnen.

Als je dan al een keer de moeite neemt om te reageren, reageer dan volwassen en neem de moeite het goed door te lezen.
  • Roel vt
    1
    Hoi Robert,

Ik denk dat als je die read op je tegenstander hebt dat het een fold hoort te zijn. (Ik zie zelf een tighte tegenstander daar niet 4betten met AK of JJ, eerder QQ? KK/AA.)Met name omdat het behoudt van je stack je veel voordeel oplevert voor toekomstige spots en bountys.
    Maar juist omdat er een bounty in het spel is wil je er natuurlijk ook weer voor gaan. Wat de correcte play is weet ik niet zeker.

wat me opvalt aan je tekst is dat er staat dat je met JJ heel snel op fold had gedrukt. Dat betekent dat je dat met je QQ ook zou moeten doen omdat als QQ je ondergrens is je tegenstander die waarschijnlijk niet heeft omdat jij die hebt.
  • Don Roberto
    31
    Thanks voor je reactie Roel. Ik denk dat je misschien wel eens gelijk hebt, dat dit een (vrij sicke) fold is.

Met de laatste alinea ben ik het echter niet helemaal eens. Als we JJ hebben in die spot zitten we vrijwel altijd tegen QQ+ en in het beste geval tegen AK.
    Met QQ daarentegen zal Villain soms ook JJ hebben waardoor we het niet heel dramatisch meer doen tegen zijn range.
    Echter weten we niet of Villain dit dus met JJ doet.

Al met al houd ik wel een riante uitgangspositie over wanneer ik gewoon fold.

Grappig genoeg (en deze mening delen mensen lang niet altijd met me) heb ik liever AK in dit soort spots omdat je dan gewoon AA en KK blockt en vaker vs QQ of JJ zal zitten (en daartegen zelfs fold equity hebt, in ieder geval tegen JJ). En zelfs tegen KK doet AK het altijd nog een stukje fijner dan dat QQ het tegen AA of KK doet.

Ik ben nog even benieuwd hoe andere mensen tegen deze QQ hand aankijken.
    Het lijkt me in ieder geval dat we nooit enkel willen callen (want was is het concrete plan dan OOP?) dus houden we maar twee opties over, die beide vrij sick zijn.
  • Roel vt
    1
    Dat klopt inderdaad als je er vanuit kan gaat dat villain ook 4 bet met JJ. Ik zelf denk dat dat type speler dat minder vaak doet.

Ben wel benieuwd wat de correcte manier is hoe de hand van je tegenstander te spelen als hij bv 10 10 of JJ zou hebben. Want dan zou ik het zelf ook wel een lastige vinden.
  • Don Roberto
    31
    Op een 9-handed table in dit stadium zou ik sowieso flatten met JJ/TT vs een UTG raise en een 3better.
    Maar 6-handed maakt het wel iets anders, omdat een UTG raise daar meer vergelijkbaar is met een MP raise op een 9-handed table. UTG kan veel weider openen op een 6-handed table waardoor mensen weider kunnen 3betten.

JJ zou ik misschien zelf nog wel 4betten in die spot, maar dat zou wel echt de bottom van mijn 4bet range zijn daar.
    Ben ook benieuwd hoe anderen dat zien.
  • Roy
    24
    Mensen 3-betten al zo weinig dus een cold 4-bet is wel zo gigantisch sterk.

Lastige spot en erg afhankelijk van je tegenstanders maar af en toe moet je hier wel van QQ af kunnen komen denk ik.
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet