• Roy
    24
    Twee interessante situaties waarin Q-Q wordt gefold. In het Main Event gebeurde het preflop en in de $100,000 High Roller op de river.

Wat denken jullie van beide situaties?

De beelden staan in het artikel.

https://www.pokeren.nl/nieuws/world-series-of-poker/q-q-twee-keer-discutabel-gefold-bij-wsop-2019/
  • Don Roberto
    31
    Ik sta er best van op te kijken.

Hand 1:
    QQ is gewoon te sterk om te folden hier. Het is wat anders wanneer je zelf opent, iemand 3bet en vervolgens een ander iemand cold 4bet, want dan zou je QQ wel kunnen folden.
    Echter... wanneer je zelf opent en iemand flat, nodigt dit anderen juist iets meer uit om te 3bet/squeezen, en dan heb je met QQ een geweldige spot om er zelf weer overheen te beuken, zeker omdat de flatter die er tussenin zit in 99% van de gevallen een hand heeft die hij gaat folden.
    QQ is gewoon te sterk daar.

Hand 2:
    Bepaalde creativiteit vind ik alleen maar interessant om te zien en wanneer je een bepaalde limp strategie hebt moet je inderdaad balancen en een aantal sterke handen toevoegen aan je limp range.
    Echter.. wanneer je een bepaald plan bedenkt moet je dat ook uitvoeren vind ik, en dan niet opeens op het einde folden.
    Hero wil op deze manier zijn hand underreppen en op deze manier value halen, dan moet je ook gewoon naar een showdown gaan aangezien je daar vaak genoeg gewoon de winnende hand hebt.

Beide handen / plays zijn uiteindelijk gewoon een fout in mijn ogen. Maarja, wie ben ik denk ik dan :p
    Al zie je ook in hele dure toernooien soms de meest vreemde dingen voorbij komen.
  • Stijn Augustinus
    13
    Hand 1 is wel grappig. Als hij QQ erin gooit, wat vaak hoort, en gesnapt wordt door KK, noemt iedereen het weer ‘ICM suicide'. Heeft waarschijnlijk ook te maken met het WSOP Main Event 2013, waar Livingston op dag 5 heel graag QQ pre wilde folden maar het niet deed, en tegen KK zat.
  • Don Roberto
    31
    Mensen hechten altijd (te)veel waarde aan het eindresultaat van een hand.
    Wanneer iemand een geweldige hero call (of hero fold) maakt en goed blijkt te zitten wordt het altijd als 'next level' gezien. En wanneer iemand fout blijkt te zitten ziet men het als dubieus. Die scheidingslijn is heel dun terwijl het natuurlijk om de play an sich gaat.

Over de FT Bubble hand van het MCOP Main Event vorig jaar (AKs vs KK) was toen ook een gigantische discussie. Echter zijn sommige setups in mijn ogen gewoon niet te vermijden en hoort dat een beetje bij toernooipoker.
    QQ is wat mij betreft in ieder geval te sterk om te folden. En hoe de hand dan in 2013 afliep mag geen invloed hebben op je beslissing, aangezien dat nogal result oriented is.
  • PPmartinhummel
    5
    Tijdje terug poste ik een QQ die ik folde vlak voor de bubbel. Omdat ik dat vlaggetje wilde halen. Ik folde en haalde me vlaggetje.

Afgelopen woensdag zat ik met QQ in een hand. AKo opent ik re-raise hij pushed all in. Ik had dezelfde twijfel als met m'n vlaggetje halen. Want bijna heel mijn stack moest ik afcallen. Om op zijn best te flippen. Dit keer besloot ik dat te doen, want als reactie op mijn eerdere post kreeg ik veelal: QQ is te goed om te folden. Ik call en zie AK en A op de flop. Dat risico wilde ik met vlaggetje halen dus vermijden.

QQ in ieder geval (ik lees 'altijd') te sterk om te folden ben ik het dus niet mee eens :).
  • Don Roberto
    31
    Waar zeg ik dan dat je QQ nooit moet folden? Dat heb ik nooit gezegd.

Waar het verschil in zit is dat in de WSOP situatie er geen 4bet plaats vindt. De speler met QQ opent, iemand flat en daarna volgt een squeeze/3bet. Dat is heel anders dan jouw situatie waar je een 4bet om je oren krijgt. QQ vs een flat + squeeze actie doet het echt vele malen beter dan QQ vs een 4bet.

Er zijn inderdaad situaties te bedenken waar je QQ fold vs een 4bet (tijdens WPT Main Amsterdam dit jaar heb ik bijvoorbeeld QQ gefold vs een 5bet, dus ook ik fold soms mijn vrouwen).
    Maar waar het hier om gaat is dat zo een flatter het juist uitnodigend maakt om daarachter squeeze plays te gaan maken. QQ is dan echt een wereldhand om mee te 4bet/jammen omdat die flatter in 99% van de gevallen gaat folden en je bijna altijd voorloopt op de range van de 3better.

In jouw geval word je dus ge4bet. Ik zou de exacte stacks en stackposities moeten weten om te kunnen oordelen of je QQ had moeten folden (als je begint met 50BB of minder praktisch bijna nooit want daar is de hand te sterk voor).
    Nu had je een flip waar je licht voorloopt en je verliest die flip. Had je de hand ook gepost als je de flip had gewonnen?

ps. iets heel anders. Zat gister even mee te kijken op jouw twitch kanaal om Antje te volgen. Ik zie je de allereerste hand inlimpen met een suited connector. Gewoon een tip (volgens mij vaker op dit forum gezegd): Raise daar gewoon lekker ;)
    Als je ál je hand die je speelt open-raist balance je je range veel meer. In Jip & Janneke taal; je wordt veel onvoorspelbaarder. Je speelt AA bijvoorbeeld hetzelfde als een suited connector en je bent moeilijk op een hand te zetten.
    Het inlimpen van handen is bijna (uitzonderingen zijn er altijd) altijd een relatief zwakke play.

Geen idee of je wat met de tip doet, maar ik wilde je er in ieder geval mee helpen :)
    Als ik 100BB of dieper zit raise ik gewoon elke hand die ik wil spelen. En er is niemand die weet of dat AA, AK, 22, 65s of wat dan ook is.. want ik raise ze allemaal en raise ze ook allemaal naar exact dezelfde size. Je zal zien dat je daarmee op lange termijn meer potten en vaak ook grotere potten gaat winnen.
    Doe ermee wat je wilt ;)
  • PPmartinhummel
    5
    Dan begreep ik je verkeerd Roberto.

Tips zijn altijd welkom! Hopelijk beetje genoten van de stream :)
  • Don Roberto
    31
    No problemo, kan altijd gebeuren, en altijd lullig om zo een flip te verliezen, maar je zal ze vaak genoeg ook winnen ;)

Haha ik wilde eigenlijk Antje zien spelen (kijk op Unibet vaak met haar mee) maar kon haar even niet zo snel vinden dus na een tijdje weer afgezet.

Eerste hand limpte je 76s of 65s in en flopte je K66. Hoe leuk is t dan als je gewoon pre-flop geraist hebt, je hebt dan (dat denken anderen dan) veel minder vaak een 6 in je range dan wanneer je inlimpt ;)
    En als agressor zul je bv na een raise vaker de pot op kunnen pakken op een A-hoog board, terwijl je als limper weer minder respect gaat krijgen als je gaat betten op een A-hoog board.

Ook lekker veel 3betten is een advies. Als je bijvoorbeeld 2x 3bet met een suited connector en de derde keer heb je azen en je 3bet weer, ga je veel meer value krijgen dan wanneer je enkel met die azen 3bet. Onvoorspelbaarheid creeren is heerlijk! :D
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet