• Roy
    24
    In de Pokeren.nl Kennisbank kun je terecht voor een groot scala aan verschillende pokercontent. We hebben de artikelen die we de afgelopen jaren hebben geschreven verdeeld in de categorieën - pokertips, pokerstrategie, pokerboeken, poker op televisie, pokerevents, pokervarianten, blogs, interviews, pokerhanden en pokertermen.

Hieronder staan een aantal interessante artikelen uit de Kennisbank:

- Bankrollmanagement

- Odds & Outs

- Over het maken van deals

- Markup

- Procenten verkopen

- Ranges

- Variance
  • Don Roberto
    31
    De site is goed bezig en mooi om te zien dat er een uitgebreide kennisbank is.

Wat in mijn ogen echt nog ontbreekt (misschien een tip) is een topic over discipline.
    In mijn ogen wordt dit onderwerp in poker echt heel erg onderschat.

Veel spelers verliezen veel te veel geld door bijvoorbeeld op tilt te raken. Door nadat ze uit een toernooi gaan met een bad beat opeens veel geld terug willen winnen door allerlei andere toernooien of cashgames op te starten die boven hun niveau liggen, wat vaak resulteert in een nog veel groter verlies.
    Maar ook in een toernooi of cashgame zelf raken mensen nogal eens van slag wanneer ze een grote hand verliezen, en gaan ze op tilt waardoor ze hun A-game bij lange na niet meer halen.

Andere voorbeelden zijn dus te vaak boven je limiet spelen en bijvoorbeeld ook teveel tafels tegelijk spelen (wat gewoon ten koste gaat van je concentratie per tafel). Al deze dingen hebben gewoon een negatieve impact op je bankroll op de lange termijn.

Wanneer je de discipline hebt om velden te spelen die je kan beaten en continu je A-game vast kan houden, gaat dat helpen met het behalen van de juiste resultaten.
    En wanneer je een keer lelijk bust, zet je je computer uit ipv dat je meteen 5 nieuwe tafels opstart.

Wellicht kan hier een artikel over geschreven worden, met tips over hoe spelers het beste om kunnen gaan met tegenslagen, met een lange cold streak en met het continu de juiste motivatie vasthouden die ervoor zorgt dat je (bijna) altijd je A-game speelt.

Ik weet niet wie het ooit zei, maar er was een speler die zei dat poker 1/3 te maken heeft met vaardigheid, 1/3 met puur geluk en 1/3 met discipline. En hierin geef ik die speler absoluut gelijk!
  • Roy
    24

Hey Robert,

Je kunt zelf altijd een topic starten en dans haken we daar graag op in. In de kennisbank staat al een artikel over bankrollmanagement bijvoorbeeld.
  • Don Roberto
    31
    Heb ik gedaan inmiddels, zie https://forum.pokeren.nl/discussion/241/poker-discipline

Misschien heb jij leuke punten om toe te voegen!
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet