• Don Roberto
    31
    Eergister 2e geworden in de €50,- Comet (9-handed freeze out) waarbij twee handen voorbij kwamen die ik nog even wilde posten. Bij beide speelt ICM een rol. Hieronder de pay-outs:
    1 = €680,-
    2 = €476,-
    3 = €340,-
    4 = €250,-
    5 = €182,-
    6 = €136,-
    7 = €114,-
    8 = €91,-
    9 = €76,-

Trost is een enorme vis die te vaak moeite heeft met het vinden van de foldknop en te vaak met van alles blijft callen.
    Lmazer is ook een enorme vis... die juist weer veel te vaak fold.
    Ditm is een vrij solide speler (speelt wel erg eerlijk/transparant).

Eerste handje: 15 man left, stuk of 4 a 5 shorties (onder de 15BB) in het toernooi.
    8-handed nu.

Blinds: 900-1.800. Ante: 225. Hero speelt 62.762. Trost speelt 136.003. Ditm speelt 77.936.
    UTG: Hero opent naar 4.000 met 77.
    Cut: Ditm callt.
    Big Blind: Trost callt.

Flop: 74J. Pot: 14.700. 2 clubs
    Trost checkt. Hero bet 8.000. Ditm fold. Trost callt.

Turn: T. Pot: 30.700.
    Trost checkt. Hero bet 20.000. Trost callt.

River: Qc. Pot: 70.700. Hero heeft 30.672 behind.
    Trost checkt. Hero checkt behind en wint van J9o.

Ik wilde hier geen bust riskeren tegen een mogelijke flush of straat, maar aan de andere kant stackt Trost met heel veel af. Te pussy gespeeld op de river met het oog op ITM komen en het feit dat het toernooi heel soft is?

Tweede handje: 4 man left.
    Blinds 1.800-3.600. Ante. 450.
    Hero speelt 146.149.
    Ditm speelt 203.078.
    Trost speelt 29.467.
    Lmazer speelt 37.290

UTG Trost fold.
    Button Hero opent met AKo naar 7.500.
    Lmazer callt
    Ditm 3bet naar 30.600.
    Hero fold en Lmazer fold ook.

Normaal ben ik juist iemand die vrij licht shoved maar hier ga ik bijna altijd gegerandeerd 2 payjumps pakken tegen twee mega vissen... tenminste dat is hier mijn redenatie. Daarnaast zie ik Ditm hier enkel 3betten met 99+/AQ+ en zie ik hem bijvoorbeeld een JJ ook niet meer folden op mijn shove.
    Te nitty of moeten we er hier altijd in knallen om direct voor een dikke chiplead te gaan?
  • Luc
    2
    Hand 1
    Ik zou de river ook behind checken, weet ook niet of dit te nitty is.
    1p handen callen niet meer denk ik
    2p handen wel. Krijg je een c/raise om je oren moet je nog folden ook.
    Daarom check ik behind.

Hand 2
    Twee vissen met ±10bb
    3bet sizing van Ditm vind ik eigenlijk niets mis mee, maar ik zie zoiets meer bij een 99 TT en JJ als bij een AQ AK of AA - KK
    Bij 4 even stacks moet je jammen, maar in dit geval zou ik persoonlijk voor de call kiezen.
    Met een A of K op de flop, door in de hand anders check / fold en met 116k verder in het toernooi.
    Interessante hand iig zeker,
  • Don Roberto
    31
    Hand 1 is altijd een shove als we river betten. We hebben immers ietsjes minder dan 1/2 pot behind.

Hand 2 enkel callen? Dan betalen we in verhouding met onze stack toch best veel... zeker als je bedenkt dat we enkel callen om te kijken of we de flop hitten (en we missen die flop nu eenmaal veel vaker wel dan niet). Nooit echt fan van dat soort moves met dit soort stacks.

Waarom zie je hem overigens eerder 99-JJ hebben dan een QQ+/AK?
    Waarom zou Ditm niet met elke premium dezelfde sizing aanhouden? Het was een vrij solide speler en qua sizings heb ik bij hem ook geen enkele keer een rare afwijking gezien.

Thanks voor je input in ieder geval. Ben benieuwd wat andere meningen gaan zijn.
  • Simon
    7
    Hand 1:
    Voor value betten op de river, dit is te nitty. Je verliest alleen van K9 *edit K9 is ook niet in range als het goed is* op de river de rest van de handen die je in theorie kunnen verslaan zijn niet in range. Turn had je iets kleiner kunnen betten voor 3/4-potsized shove op de river. As played gewoon schuiven. Er kan niet echt een checkraise komen als je allin gaat. Hier is geen sprake meer van icm

Hand 2:
    Call is fine i guess?? Ik neig nog steeds naar een jam, juist als villain bewust is van icm. Je maakt namelijk zijn leven ook zuur icm wise, als hij deze hand verliest is hij wel 2e in chips maar in de buurt van de andere twee. Het is natuurlijk zo dat je tighter moet zijn vanwege de 2 short stacks, maar AKo preflop weggooien op een 3 bet van een goede speler is niet zo goed.
  • Don Roberto
    31
    Volgens mij vergeet je bij hand 1 dat alle flushdraws die Trost kan hebben. Een speler als Trost gooit die never nooit weg op de flop en turn, en op de river kan deze gewoon binnengekomen zijn. Die derde club die binnenkomt is ook precies de reden dat ik behind check. Op elke andere suit op de river had ik zonder na te denken geshoved.

Hand 2: Dan altijd liever een jam, maar de handen waarmee ik een call verwacht zijn JJ, QQ, KK, AA en AK en daar doen we het niet lekker tegen (99, TT en AQ laten we wellicht folden).
    Het speelde ook mee dat die andere twee echt bizar slecht waren en een fold eigenlijk instant €200,- oplevert.
    Op welke range zet jij hem en met welke handen zie je Villain afstacken als wij jammen?
  • Simon
    7
    Klopt, vergat de flushdraws, blijft zelfde verhaal imo. Villain zal waarschijnlijk zijn betere flushdraws een keer eerder hebben gecheckraised? Met uizondering van 10Kcc 10Acc, dan heeft hij alleen nog een paar nutflush combos die hij niet heeft besloten te checkraisen op eerdere straten en niet heeft gefold op die grote turnbet.
  • Simon
    7
    Bij hand 2: een speler die bewust is van jouw situatie icm wise kan daar 3 betten met een hele wijde range, van alle Axs tot zelfs Axo, alle paren (unlikely 22-66 maar nog steeds mogelijk), alle suited broadways, suited connectors en nog KQo
  • Don Roberto
    31
    Trost is meer een calling station, die check/raised niet met flushdraws (dat doen sowieso veel vissen amper tot nooit).
    De sizing van die turnbet is ook mede zo groot omdat Trost zo sticky is :)

Hmm... eens wat betreft je tweede punt dat Villain wel echt met extreem veel handen druk kan zetten. Aan de andere kant is ie t hele toernooi eerlijk geweest en heb ik hem enkel nog met premiums zien 3betten. Heb ook wel echt de hele timebank gebruikt ervoor. Wat zou jij in die spot bijvoorbeeld met AQ gedaan hebben dan?
  • Simon
    7
    Aqs en o jam ik daar ook ws tegen een loose regular. Je kunt ze ook beide callen tegen een tightere speler die niet of nauwelijks 3 bet vanuit de blinds.

Je kunt het ook zo bekijken. Je pot odds zijn met een caller in de sb pre die daarna fold 23100/ (23100+43500) = 34,7%, dit zijn bijna al de odds om gewoon een pair te hitten, en als je niet hit dan te folden. Daarnaast zit je in positie dus ga je die 34,7% zeer waarschijnlijk realiseren.
  • PokerZuid
    2
    Wat zou je in hand 2 van een call/call lijn preflop vinden? En post weggooien als je geen a of k hit.
    Als je tegen een 3bet fold geef je toch (zij het begrijpelijk) veel equity op. Met een call pre hou je de pot klein.
    De bb zou hier zijn hele range zelfs kunnen raisen vanwege de icmpressure. Ok hij is niet echt het type hiervoor maar de situatie is best evident met 2 supershorties, 2 bigstacks en flinke payjumps. Kan zijn dat hij toch creatief wordt.

hand 1 zou ik denk ik ook checken maar denk dat Simon gelijk heeft dat een jam beter is.
  • Don Roberto
    31
    Interessant. Ik besprak de hand net met Ruurd Nauta op whatsapp en die kwam met exact hetzelfde idee, namelijk om je hele range handen hier een inlimp strategie te gebruiken (vanwege ICM). Je hebt met veel handen dan idd een easy call wanneer de bigstack raist.

Ik moet zeggen dat ik zelf nooit echt fan ben geweest van dat soort plays in dergelijke situaties (zeker omdat je je fold equity pre-flop weggooit en veel mensen overfolden in dit soort toernooien) maar met deze specifieke stacks is het interessant dit eens te overwegen.
    Je voorkomt er in ieder geval een hele hoop dilemma’s mee.

Ik moet wel zeggen dat ik absoluut geen inlimp strategie zou overwegen wanneer de big stack ook maar enigszins loose agro is. Als we weten dat hij hier met een weide range gaat 3betten hebben wij een heerlijke 4bet/shove spot. Alleen dat is nu net het probleem, deze villain was al t hele toernooi best tight, zeg maar gerust héél tight.
  • LeWiPo
    0
    Hey Robert,

Ik zal ook eens een duit in het zakje doen:

Hand 1:
    Preflop en turn niets op aan te merken, goede sizings, zeker als je weet dat het een plakker is. River vind ik ook een lastige. Mijn vraag is: zou hij checken op de river met zijn flush en zo het risico lopen value te missen omdat jij terug kan checken door die flush die binnen is gekomen? Alhoewel hij al 2x heeft gecheckt, denk ik dat hij zou betten met zijn flush, al is het maar klein. In mijn ogen speelt hij een J met hoge kicker (was verbaasd J9 te zien). Dus mijn gevoel neigt ook naar shove, al snap ik waarom je checkte.

Hand 2:
    Goede opmerking van Simon dat hij ook bewust is van ICM en dus daar gebruik van kan maken. Toch heb ik het idee dat, zoals je hem beschrijft, hij dit niet zou doen en JJ+ (wellicht zelfs QQ+) 3-bet. En wil je je chips riskeren met 2 super-shorty's. Ik zou het in ieder geval niet doen. Rest call (maar hit je niet ben je 1/5 van je stack kwijt) of fold. Ik zou folden.

Wat PokerZuid zegt ook nooit echt over nagedacht, al kun je met sterke handen wel tegen coolers aan lopen. Maar zeker iets om over na te denken!

Let wel, handen analyseren ben ik net mee begonnen, dus ben benieuwd of je er daadwerkelijk wat aan hebt ;)
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet