• Don Roberto
    31
    Handje uit de €50,- Comet (9-handed FO) van eergister.
    We zitten nog redelijk in de beginfase en hebben geen info over Villains.

Blinds: 25-50. Ante: 6.
    Hero speelt 7.488. Villain speelt 10.085.

UTG: Hero opent met 66 naar 150.
    BB: Villain callt.

Flop: 234r. Pot: 367.
    Villain checkt. Hero bet 155. Villain raist naar 625. Hero callt.

Turn: 6. Pot: 1.617.
    Villain bet 1.250. Hero callt.

River: 3. Pot: 4.117. Hero heeft nog 5.463 behind.
    Villain checkt. Hero shoved. Villain fold.

Break it down.
    Pre-flop kan Villain zo diep met een hele weide range handen callen, en op de flop (die ik vaak zal missen maar ook niet verschrikkelijk is wanneer ik A-x speel) zie ik veel spelers hier wel check-raisen met allerlei handen zoals een overpair (55 en 77 t/m TT past prima in zijn range), 2 random overcards en diverse A-x combo's.

Standaard call voor mij na zijn check-raise lijkt me.
    Villains turnbet callen lijkt mij ook het beste om hem op diverse rivers de kans te geven door te vuren met air of een overpair én tegelijk om niet alles op te blazen voor het geval hij een straat heeft.

Zijn rivercheck kwam op mij over alsof hij helemaal niets had, of eventueel juist een hele sterke hand waarmee hij een shove ook wel af gaat callen. Met een overpair zie ik hem toch eerder heel klein (block)betten.
    Ik ben benieuwd of jullie deze aanname juist vinden, of dat jullie hier eerder voor een hele kleine bet (bijvoorbeeld 1/3 pot) zouden gaan om vaker een call te krijgen.
    Aan de andere kant voelde het toch wat hebberig om hier alles proberen te pakken.
    Iets er tussenin (bijvoorbeeld 1/2 pot) voelde niet lekker, omdat je daarmee ook het idee geeft niet meer te willen folden (wat bij 1/3 pot wel kan)... en een shove juist weer meer bluffy overkomt dan een halve pot bet (en dat willen we).

Kom maar weer door mensen :)
  • LeWiPo
    0
    Hey Robert,

Preflop en postflop denk ik inderdaad redelijk standaard. Het lijkt alsof hij met die checkraise en die bet op de turn of een goede hand heeft of flink aan het bluffen is. Goede call op de turnbet, medium paartjes hou je er zo ook in en je blaast de pot niet op.

Dan de river. Zijn check kan in mijn ogen meerdere dingen betekenen: Heeft hij wellicht een 5 of een medium pair en is hij bang voor een full house? Of stopt hij gewoon met bluffen? Of heeft hij een monster en wilt hij je checkraisen? In het eerste geval zou een kleinere bet beter zijn, die callt hij wellicht nog af. In het tweede geval zou denk ik een kleinere bet ook beter zijn, want wellicht wilt hij je nog all-in bluffen? De optie die jij schetst, een hele sterke hand, is ook aanwezig. Maar als hij die heeft, zou hij je dan alsnog niet checkraisen? Dus om blufs er in te houden, een 5 of medium pair te laten callen en een monster je laten raisen, denk ik dat 1/3 van de pot beter had geweest. Ik denk ook namelijk dat hij je niet op een bluf zet en je daarom ook niet all-in hoeft te gaan om een bluf te representeren.

Hoop dat je er wat aan hebt (en of het ergens op slaat, haha).

Groeten Leroy
  • PokerZuid
    2
    hoi Robert en Leroy,
    Ik zat er wat anders over te denken. Als hij aan t bluffen was haal je er niks meer uit. Een 5 van hem is idd mss bang voor een full house maar ik denk dat hij met een 5 toch een allin van jou callt en daar zou ik dan ook voor gaan. Jij hebt niet veel fullhouses in jouw range.
    Een 3 of een paartje 77-tt callt mss een kleine bet maar ik denk dat je dan echt 1/3 of lager moet gaan. En dat weegt mijns inziens niet op tegen het voordeel van een shove die hij betaalt de keren dat hij een 5 heeft.
  • antjepetra
    2
    Ik ben het met Maarten eens dat een 5 misschien wel gecallt had en een kleine bet beter was geweest. Of ik dit online als ik er zelf voor zat zo gespeeld zou hebben dat weet ik niet, maar als ik zo de antwoorden lees ben ik het met Maarten eens.
  • Don Roberto
    31
    Thanks voor de reacties.
    En dat was dus ook mijn gedachte... als Villain een straat heeft gaat hij dit eigenlijk altijd afstacken (in dit toernooi wordt een straat op dergelijke boards eigenlijk nooit afgegooid).
    Punt is dat hij dan wel ook echt die 5 moet hebben, of eventueel een lagere full house.

Aan de andere kant ga (normaliter) geen call meer krijgen van 77-TT inderdaad.

In ieder geval heb ik inderdaad weinig full houses in mijn range, of quads natuurlijk. Als deze Villain uberhaupt in ranges denkt (wat in dit toernooi altijd maar de vraag is) lijkt het me dat hij me vrij vaak op een overpair zet. Maar blijkbaar probeert hij me daar niet vanaf te zetten op de river....
    Meteen interessante vraag hoe je bijvoorbeeld zelf 77-TT zou spelen wanneer je Villain zou zijn, of hoe je hier 2 random overcards uitspeelt en of je voor de riverbluf zou moeten gaan in zijn schoenen.
  • Stijn Augustinus
    13
    Alles wel gezegd. Een 5 hoort inderdaad je jam te betalen, net als een full house. Maar full houses horen ook te jammen vs 1/3e. Misschien jammen x% van de mensen een 5 ook wel voor value vs 1/3e sizing. Als je denkt dat villain ook 77-TT heeft (wat ik betwijfel), en je die wil laten callen, denk ik ook dat 35-45% pot bet beter was geweest. Persoonlijk denk ik vooral aan een air ball die je toch nooit gaat betalen, maar die nog wel is wat geks kan doen (zoals jammen) als je een kleine sizing van 1/3e hanteert.
  • Keientrekker
    0
    Ik zat er ook over na te denken, is dit niet een leuke spot om een shove uit te lokken door middel van een block bet? (gebruik ik nu weer een term verkeerd? :lol:)
    Pot is 4k, je hebt de tweede nuts, 5,6k behind. Een shove komt in mijn ogen behoorlijk sterk over. Een bet van 300-500 geeft je een klein beetje extra value bij een call, maar kan ook overkomen als een steal waardoor Villian uitgelokt kan worden om het er zelf in te gooien.
    Zelf vind ik een 1/3 bet nog redelijk sterk over komen, voornamelijk omdat de pot al zo groot is. Je geeft daarmee Villian niet het idee dat hij nog kan winnen omdat jij niet met een 4,3k stack wilt achterblijven.
  • Don Roberto
    31
    Ha Keientrekker. Hoe een dergelijke shove overkomt verschilt echt per tegenstander (zowel live als online). Voor de ene persoon zal een shove heel sterk overkomen, en voor de andere persoon lijkt een shove weer heel erg op een bluf/steal. Hetzelfde geldt voor hele kleine bets. De ene vindt dat zwak overkomen, terwijl de ander het juist weer sterk eruit vindt zien.

Het overblijven met ruim 4k stack is overigens geen issue, want die 4k stack is met blinds 25-50 nog steeds een super gezonde 80 blinden!

Een bet van 300-500 vind ik wel echt heel erg klein. Maar misschien kunnen we wel iets van 1.200-1.300 doen?

Een blocking bet is eigenlijk een kleine bet om een hogere bet van je tegenstander te voorkomen.
    Tijdens de 550Deepstack in Rotterdam was een mooi voorbeeld, waar ik QQ speelde op een board met twee Koningen én 3 schoppens, waar ik uit positie zat en op de river was aangekomen (die river was een derde schoppen).
    Ik wilde met QQ een showdown, maar wilde er niet een te grote prijs voor betalen. Als ik daar check is er een grote kans dat Villain gaat betten, en vaak groter dan ik zelf wil. Daarom koos ik er daar voor om zelf te leaden (was iets van 1/5 pot) en die werd gecallt door trips koningen.

Tegen zwakkere spelers die weinig raisen is het een heerlijke move wanneer je een showdown wil omdat je af en toe nog goed denkt te zitten, maar niet bereid bent een grote bet van je tegenstander af te callen. Je bepaald eigenlijk zelf de prijs voor een showdown... en tegelijkertijd is je prijs zo laag dat je regelmatig ook nog door slechtere handen af wordt gecallt.

Een nadeel tegen sterkere spelers is dat ze spots herkennen waar jij blockbet, en dit kunnen misbruiken door (ook met air) er flink overheen te raisen, waardoor jij vaak weer een hand moet folden die redelijke showdown had.
    Anderzijds kun je met sommige tophanden (of zelfs de nuts) tegen een sterkere speler misschien doen álsof je blockbet, om zodoende weer een raise uit te lokken.
    Wat is poker toch een mooi spel! :D

Anyway, dank voor je reactie... en ik neig inderdaad n.a.v. de reacties toch steeds iets meer naar een kleine bet omdat dat overall wat meer op kan leveren. Bij een kleine bet zijn sommige Comet spelers zelfs zo desperate om zelfs met A-hoog af te callen, al is het maar om te kijken wat je hebt.
    Ik was denk ik toch te hebberig om die hele stack van Villain te willen.
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet