• madcowdizeez
    3
    310k stack
    6k/12k blinds
    UTG raises to 35K (500k)
    UTG+1 calls (stack 180k)
    Hero utg+2 JJ

Wat kunnen we hier het beste doen?
  • Don Roberto
    31
    Super makkelijk shove spot eigenlijk zonder verdere informatie van tegenstanders. Je hebt ongeveer 25BB, raapt een premium op, en voor je wordt geopend en is er een flat.
    In geen 100 jaar mag je hier folden of enkel callen, en met deze stacksize is een 3bet ook niet meer aan de orde waardoor het automatisch een shove wordt.

JJ doet het hier altijd meer dan prima vs een UTG open en vs die UTG+1 flat (die eigenlijk extra dode fiches in de pot stopt wat het nog chiller maakt) loop je normaliter mijlen ver voor.

Ook als beide spelers nu folden pak je een (ten opzichte van jouw stack) significante pot op.
    Je pakt dan ruim 8BB op (bijna 1/3 van jouw stack!)

Ik merk eigenlijk echt veel te vaak dat mensen dit soort spots gaan lopen overpeinzen.
    Je raapt een premium hand op met een stack die al wat aan de lagere kant is... en dan is het recept eigenlijk altijd heel makkelijk als er vóór jou al actie is gemaakt.

Kortom; shove voor pure value én voor fold equity (wat ook waardevol is).
    En probeer ook niet naar het resultaat te kijken. Vaak plaatsen mensen dit soort handen op forums als iemand met AA wakker wordt en callt, en gaan dan twijfelen aan de play.
    Door hier te shoven maak je op de lange termijn verreweg de meest winstgevende play.
    Mijn tip zou zijn om hier online wat meer info over op te zoeken en dit soort standaard spots te leren herkennen / uit je hoofd te leren :)
  • P-Tree
    0
    Lijkt me inderdaad een vrij eenvoudige shove. Sterker, door de call van de raise voor je kunnen ze elkaar blocken met A/K/Q wat jou nog betere odds geeft.
  • madcowdizeez
    3
    Daarom is het fijn dat dit forum er is. Heb mij op de dag van de hand echt lopen ergeren door het eindresultaat. De volgende dag op internet opgezocht en gezien dat ik hem uiteindelijk goed gespeeld heb en gewoon dikke pech had. Toen kon ik het loslaten.

Was ook voor mij vrij logisch om te shoven. Dat deed ik ook zonder te twijfelen want ik ben gekomen om te winnen en niet min. Cashen. Dit was in de “buurt” van de Bubble. 40 plaatsen plaatsen ongeveer. Tegenstander raakte geïrriteerd omdat ik al in de hand ervoor via hem een all in volledig afbetaald kreeg. Hij besloot te callen met A10s flop een 10 en turn een 10 :p Beetje zuur maar toch blij dat ie de call heeft gemaakt want ik had een prima voorsprong en mooie stack kunnen hebben als het beter afliep. Bedankt voor jullie reacties. Ook al is het soms vanzelfsprekend is het toch fijn om de affirmaties te hebben soms. Ik begrijp ook dat dit een klassiek gevalletje results oriented is.
  • Don Roberto
    31
    dat is nu net het probleem met result oriented denken. Want je ziet mensen zelden tot helemaal nooit handen posten die ze winnen, terwijl mensen vaak genoeg handen winnen die helemaal niet goed gespeeld zijn. Die speler die hier callt met AT wordt beloond voor zijn slechte call en zal misschien denken een winstgevende call te hebben gemaakt, en zal deze hand sowieso nooit op het forum plaatsen ;)

Goed dat je de hand hebt gepost. Ik daag je bij deze ook uit om in de toekomst bijvoorbeeld een winnende hand te plaatsen, waarbij je misschien twijfels hebt over of je de hand goed gespeeld hebt. Bij winnende handen is het bijvoorbeeld ook altijd interessant om zelf of met anderen te analyseren of je maximum value hebt gehaald.
  • madcowdizeez
    3
    Dat is waar. Het is eigenlijk niet zo raar want als je wint blijft het je niet bij en neem je het voor lief. Bij verlies ben je meer onder de indruk. Ik heb misschien nog een hand waarvan ik kromlig maar ik zal dat apart even posten.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik mij geen enkele keer kan bedenken dat ik een hand won en het idee had dat ik het niet goed gespeeld had. Daarom zal ik er vaker bij stil staan bij het eerstvolgende toernooi. Wie weet heb ik dan iets om vanuit dat perspectief te posten
  • P-Tree
    0
    grappig, heb vaak zat dat ik een hand win en achteraf denk, dat was niet best en puur geluk ;-)

En helaas ook vaak zat dat ik een hand verlies, terwijl ik weet dat het de juiste play was. Dat zijn denk ik de moeilijkste om achter je te laten.
  • Roy
    24
    Schuiven!
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention