• P-Tree
    0
    Tegen twee handjes aangelopen waarbij ik me afvraag deze wel goed gespeeld te hebben.
    Wellicht toch andere inzichten.

Hand 1: 6 handed, 170 BB deep, Hero in de BB met As10d.
    Villain op de D raised naar 3 BB. Hero calls.

Dat is dus vraag 1, moet ik hier callen of 3-betten. In principe opent men hier behoorlijk wide, dus ik loop was voor op hun range. Aan de andere kant wil ik de pot niet teveel opblazen, aangezien ik wel out of position speel hier.

Flop: QdKhJd

Lekker, flop zomaar de nut straight met backdoor flush op ruiten. Hero checks, VIllain bet 2 BB in een pot van 6.5 BB. Hero calls.

Vraag 2. Ik ga nier niet leaden, want zie daar niet echt het nut van in. Aan de andere kant, er ligt een flush draw, maar daar ben ik op dit moment niet zo bang voor. Had ik hier wel moeten betten?

Turn: Ad. Hero checks, Villain checks behind.

Ook al is er een kans dan een mogelijke flush zojuist heeft gehit, moet ik hier betten? Juist vanwege de flush toch de pot niet opblazen?

River: Js

Hero bets 8 BB, Villain calls.

Op dit moment ben ik wel zeker van de beste hand door de check op de turn. Villain toont Qs10s en heeft dus door de turn ook een straight. Chopped pot.

Iets zegt me dat ik dit anders had moeten doen, maar kan niet zo gauw bedenken wat.

Hand 2: 6 handed, 120 BB deep, Hero in BB met Jd, Js, Villain in CO

CO opent met 3 BB, Hero re-raises naar 9 BB. Villain calls.

Flop: 7d9d8h

Hero bets 11 BB in een pot van 18.5 BB. Villain calls.

Turn: 7h

Board pars. Ik check, VIllain bets 20 BB in een pot van 40 BB. Ik call.

Ok, de vraag is dus, had ik hier door moeten betten? Ik heb nog steeds een overpair, maar het board is straighty en er komt zowel trips als harten flush bij. De kans dat hij met een 7 in zijn hand zit is nihil, maar 10Js is zeker een mogelijkheid, al blok ik de J. Op dit moment dus nog overtuigd dat ik de beste hand heb, maar helemaal zeker ben ik niet.

River: 5s

Heel bang ben ik niet voor deze kaart, zeer onwaarschijnlijk dat hij met een 6 in zijn hand zit.
    Zouden jullie toch een bet doen hier, aangezien ik uit positie zit en er op de turn 1/2 pot gebet wordt?

Hero checks, Villain checks.

Ben benieuwd naar jullie meningen.
  • PokerZuid
    2
    hoi ptree.
    Hand 1 zou ik pre ook callen maar volgens mij 3bet ik te weinig uit de bb dus weet niet zeker of dat goed is.
    Post zou ik checkraise doen. Tuurlijk niet tof als hij foldt, maar dan had je ws alsnog niet veel van die hand gewonnen.
    Tegelijkertijd zou hij op dit board verschillende 2paar of een paar en straatdraw-combinaties kunnen hebben die toch wel willen callen denk ik.

Hand 2 zou ik zeker checken otr. Gevalletje waar je niet vaak value krijgt uit minder denk ik. Behalve als hij precies tt heeft.
    En ik acht de kans dat hij een 7 heeft wel aanwezig. Sc en 1gappers met een 7 speelt men wel uit de co.
  • P-Tree
    0
    hand 1 check raise op de flop zou kunnen ja, maar dat polariseert mijn hand wel en ik wil de pairs en eventueel two pairs wel in de pot houden. Een pair zal hier folden, two,pair wellicht niet.
  • PokerZuid
    2
    eens, maar 1 paar zou de turn ook doorchecken op dit board. Misschien pak je dan nog een beetje value op de river tegen zo'n hand. Maar dan moet de board echt niet scarier worden.
    Maar dat weegt mijns inziens niet op tegen de keren dat hij wel 2 paar of een combodraw heeft en je dan juist meer value pakt op deze handen. Want ook die handen zou hij denk ik doorchecken als jij check/call check speelt, maar ws toch wel callen na een checkraise.
  • Don Roberto
    31

Ok dat daar komt ie.

Hand 1
    Prima call vanuit de Big Blind. In positie wil je om meerdere redenen vaak 3betten, maar de Big Blind is een totaal andere positie omdat je zelf de actie sluit hier en bij een call relatief weinig bij hoeft te leggen. Daarnaast speel je de hand inderdaad uit positie.
    Nu zijn er zeker genoeg situaties waarin je ook uit positie kan 3betten, maar een flat hier met AT in deze fase is gewoon prima.

Op de flop valt voor zowel check/call als check/raise wat te zeggen en dit hangt ook best af van het type speler waar je tegen zit. Meestal kies ik echter voor een check/raise, simpelweg omdat je met nuthanden gewoon een monsterpot wil bouwen waardoor je soms ook een monsterpot gaat winnen.
    Het board is ook nat genoeg om vaak genoeg actie uit een check/raise te halen.
    Eu... en nee op deze flop gaan we nooit donkbetten. Donkbetten moet je sowieso nooit doen. Er zijn bijna geen tot helemaal geen situaties te bedenken waarin dit een goede actie is (het heet ook niet voor niets DONKbetten).

As played zijn turn en river vrij standaard.

Hand 2
    Je size pre-flop vind ik echt veel te laag. Ik zie vaker dit soort handen vaker voorbij komen waarbij echt geen goede sizings worden gebruikt. Je 3bet size uit positie moet áltijd groter zijn dan je 3bet size in positie. Omdat je uit positie zit ga je namelijk vaker calls krijgen en wil je Villains een nóg slechtere prijs geven om in positie een hand tegen jou te spelen.
    Deepstacked (zeker bij 60BB en hoger) is 3x de originele raise + 1 per flat in positie een prima size, en moet je uit positie gaan naar 4x de originele raise + 1 per flat.
    Ook hier kun je natuurlijk afwijken van de standaarden. Tegen Villains die te vaak callen maak ik mijn 3bets met premium handen veel groter (want ze gaan immers betalen). Tegen mensen die te vaak folden maak ik mijn 3bets weer iets kleiner als ik een call wil. Maar het is wel goed om je ervan bewust te zijn dat je uit positie altijd groter moet 3betten dan wanneer je in positie 3bet.
    Zeker anno 2019 zijn mensen echt debiel flathappy (uitspraak van Mark Roovers!) dus moeten we sowieso vaker groter gaan!

Nu is het zelfs zo dat je 120BB deep zit. Ervan uitgaande dat Villain ook minstens net zo deep zit ga ik zowel in als uit positie vaak nóg iets groter omdat mensen nóg vaker je 3bets gaan callen, simpelweg omdat hoe deeper de stacks zijn hoe betere odds ze krijgen met dingen als kleine pockets, suited connectors, suited one-gappers of suited A-x combo's.

In dit specifieke voorbeeld zou ik naar 13.5BB gaan (en had ik in positie gezeten, dan bijvoorbeeld 10BB).

Op de flop kunnen we zoals altijd weer de twee basis vragen erbij pakken.
    1. Als we betten, uit welke slechtere handen halen we dan value?
    2. Als we betten, welke betere handen folden dan?

Naar mijn idee zijn er meer dan genoeg handen waar je value uit gaat halen wanneer je hier bet. Je hebt je 3bet immers zo laag gemaakt dan Villain hier met een super weide range aan handen gaat callen :)
    C-bet is dus prima, je sizing hier vind ik ook goed omdat je draws niet een te goede prijs wil geven.

Turn check vind ik ook hartstikke goed. Je moet elke hand met een plan in gaan, en in deze hand heb je sterke showdown value en is het ook niet realistisch om met een overpair voor 3 straten value te gaan. Daarnaast zit je zoals ik het zie vroeg in het toernooi en is er ook totaal geen reden om hier met een overpair die pot op te blazen (zeker wanneer 3 straten value totaal niet realistisch is).
    Na Villains call op de turn zou mijn plan bijna altijd zijn om hier de hand uit te spelen via een check/call check/call lijn, of wanneer Villain niet gaat leaden check/check en bet sommige rivers, en check sommige rivers om zo naar een showdown te gaan en op sommige rivers voor een tweede straat value te gaan.

Turn dus prima, en daarna river. Op laag tot matig niveau bet ik dit soort rivers vaak heel laag (dat heet een blocking bet). Denk aan 1/4 pot tot maximaal 1/3 pot.
    Dit doe ik om twee redenen:
    1.Voor pure value. De bet is zo laag dat Villains hier met heel veel matige handen vaak nog gaan callen (extra value voor mij).
    2. Ik bepaal ook zelf de prijs nu en voorkom dat Villain op de river gigantisch groot gaat betten (want dan fold ik misschien alsnog de beste hand, of ik call met een slechtere hand en verlies weer heel veel, beide niet chill).

Met dit soort blocking betjes moet je op hoog niveau wel heel erg oppassen. Een goede speler zal deze play vaak herkennen en kan je ervoor punishen door hier voor een grote raise te gaan, waardoor jij vaak moet folden (of jij herkent die play bij zo iemand en drukt alsnog op call, mooi spelletje he!).
    Blocking betjes doe ik in ieder geval vaak tegen mensen die zelden raisen op rivers en vaak dit soort bets afcallen... want dat is precies wat ik wil en wat mijn intentie is met zo een kleine bet.

Hoop dat je er wat aan hebt man :)
  • P-Tree
    0
    Dank voor je feedback! Denk dat ik inderdaad eens de pre-flop raise eens wat aan moet passen uit positie.Pocket boeren vind ik zelf een van de meest klote handen om te spelen, te sterk om te folden, te zwak om er vol in te gaan. Door pre-flop al wat groter te raisen voorkom ik wellicht de klote beslissingen later ;-)

Overigens won ik de laatste hand wel met AJ vs JJ. Dus wellicht een voorbeeld van een winnende hand ;-)

Wel grappig trouwens dat je die blocking bet noemt. Persoonlijk raise ik die vaak, op welke street dan ook. Niet altijd, maar als ze de hand zwak spelen, dan zeker. Zie ze in toernooien vaak 1 BB of 2 BB erin gooien op de flop of turn en zelfs river. Als je dan bet, doe het dan goed.
  • Don Roberto
    31
    Haha ja je ziet soms mensen 1BB in potten van 20BB of 30BB betten. Dat is geen blocking bet maar gewoon een bananen bet :p

Tegen de juiste (zwakke spelers) kan een blocking bet op de river veel opleveren of juist de schade voor je beperken. Maar je moet het idd tegen de juiste Villains doen.

Leuke handen iig!
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube