• P-Tree
    0
    Pfff, ik heb ze wel hoor de laatste tijd.

Ok, toernooi, Hero 27 BB deep, in de BB met 7dQh

3 man limp, ik check vanuit de BB.

Had hier wellicht moeten raisen, vrij decent equity, maar tevens wat aan de short kant aan het raken.

Flop: 7c7hAd

Hero flops trips. Gezien stack size is het plan om te check-raisen all-in. Helaas checked het hele veld.

Turn: Ac

Damn, een full house, maar wel aan de lower end. Met zoveel spelers nog in de pot is de kans op een A bij een van hen serieus aanwezig. Hero bets 2 BB in een pot van 6 BB. 2 spelers folden, 2 call. Niet best op dit board.

River: As

Full house on the table en mijn hole card is nutteloos. Hero checks en UTG raises all-in voor 80 BB.
    Hero folds.

In het beste geval choppen we de pot hier. Had ik hier moeten callen?
  • Don Roberto
    31
    Nee we gaan hier ons toernooileven én gezonde stack never nooit op het spel zetten voor een chop. De verhouding tussen wat het oplevert (een chop) en wat het kan kosten (je hele toernooi terwijl je stack nog gezond is) staat totaal niet in verhouding met elkaar.

Overigens.... pre-flop is een prima check. Het is altijd goed om na te denken over het aanpakken van limpers door zelf flink te raisen, maar Q7o met een 27BB stack is hiervoor géén goed moment. De hand is daarvoor echt te licht en je hebt er ook geen lekkere stack voor.
  • P-Tree
    0
    Ja, dit is dan zon situatie waarbij je weet dat het ws een bluf is, maar je hem dan maar moet feliciteren met zijn bluf.
  • Don Roberto
    31
    vaker wel dan niet een bluf. Maar als je callt ben je pakweg 7 a 8 van de 10x gewoon bust (je kan ook tegen iets als 88 zitten bijvoorbeeld).
    En de keren dat je chopt is het nou niet alsof je de jackpot wint.

De risk/award verhouding om hier te callen is vrij waardeloos :)
  • P-Tree
    0
    mooi, heb ik iig de juiste call gemaakt.
  • Henk
    1
    Nee, die heb je juist niet gemaakt. :smile:
  • Stijn Augustinus
    13
    Prima handje zo. Standaard.
  • PokerZuid
    2
    even ter overweging.
    Als je vantevoren bedenkt dat je een allin wil callen omdat je denkt dat ze niks hebben, dan kun je beter zelf allin gaan. Dan heb je tenminste kans dat je de hele pot wint. En in beide gevallen zou je verliezen als ze wel de A of een paartje hoger dan 7 hadden.
    Zeg niet dat dit de juiste play is, maar wel beter dan een allin callen.
  • Don Roberto
    31
    Klopt, dan heb je meer kans om Villain een fold te dwingen. Alleen blijft het nog steeds een slechts shove wanneer je kijkt naar de risk/award verhouding.

Soms moet je een hand ook gewoon laten lopen. Dit is zo een hand.
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet