• PokerZuid
    2
    Hoi,
    Ik had laatst een handje in een 10 euro online toernooi. Zeker geen spectaculair handje, wel een spot die ik vaker tegenkom en waar ik eigenlijk niet goed weet wat te doen. En naast de grote handen zijn al die kleine handjes die je wint of verliest toch ook belangrijk.
    Was een toernooi op Unibet, waar men best wel vaak preflop alleen limpt.

De hand:
    Ik zit in BB met 75 offsuit.

1 spelers in middenpositie callt en sb callt.
    Flop: 37q rainbow.

sb checkt.
    actie...?

In dit soort spots twijfel ik dus over wat ik het best kan doen. Best grote kans dat ik de beste hand heb, maar absoluut niet zeker natuurlijk. Verder ben je met ongeveer elke turn niet blij, dus ik denk dat een bet hier wel nut heeft voor protectie. Aan de andere kant als iemand callt is de hand ook wel ongeveer over, dus hoop je echt op 2 folds die je ook niet altijd krijgt.

Vervolg van de hand was ik 2/5 pot bet. MP callt. Turn was een T. Ik check, MP bet en ik fold.
    Voelt een beetje als een voorspelbare lijn van mijn kant. Aan de andere kant voelt check/call ook niet zo geweldig. En zelfs als MP na een check van mij ook zou checken is op de turn met nog 2 spelers in de pot bijna elke kaart een scare kaart. Of investeren jullie uberhaupt geen cent in dit soort middle-pair-situaties?

Ben benieuwd hoe jullie dit soort spots spelen!
  • P-Tree
    0
    Ik denk dat ik hier gewoon zou checken en actie af zou wachten van MP. Hij moet iets hebben om iig mee te gaan, SB en BB hadden al geinvesteerd. Als op de turn geen actie komt, een poging met 1/2 pot doen om te proberen de pot op pakken. Je hebt showdown value, maar niet bepaald een hand om mee op oorlogspad te gaan.

Oftewel een check-call strategie tot de river.
  • Don Roberto
    31
    Ik zou je eigenlijk willen adviseren om in dit soort spots vaker naar een showdown toe te werken, omdat je simpelweg vrij goede showdown hebt.
    Soms bet je in situaties eveneens voor een stukje equity denial (dus dat Villain zijn of haar equity niet weet te realiseren) maar dit moet je echt niet overdrijven. Zeker wanneer Villain twee overcards heeft gaan we hier niet betten met als idee “protectie”.
    Ik val hiermee vaak in herhaling maar de twee hoofdredenen om te betten zijn:
    1. Om actie te genereren uit handen die slechter zijn dan jouw hand (value)
    2. Om folds te krijgen van handen die beter zijn dan jouw hand (bluf)

In bovengenoemde spot zijn er bijna geen handen te bedenken waar je value uit haalt, en betere handen laat je niet folden.
    Om die reden én omdat het in een ingelimpte pot met showdown value handig is om daadwerkelijk naar showdown te gaan zou ik checken.

Resultaat is nu dat je een hand met redelijke showdown opgeeft.

Tegen sticky spelers (spelers die teveel callen) wil ik wel eens een uitzondering maken. Je kan hier dan bijvoorbeeld 1/3 pot betten (meer dan zat op deze gortdroge flop) maar dan wel met de intentie op de turn voor check/call te gaan en zeker niet check/fold.

Probeer écht elke hand een plan te hebben.
    Naast bovengenoemde twee vragen kun je jezelf in een hand ook deze vragen stellen:
    1. Hoeveel straten value kan ik halen uit deze hand?
    2. Wil ik met mijn hand vaak naar een showdown?
    3. In hoeverre moeten we betten om Villain zijn of haar equity niet te laten realiseren (protectie)?
    4. Is Villain iemand die me vaak gaat raisen of bijvoorbeeld vaak gaat leaden als ik gas terug neem?

Zomaar een paar dingen die je echt gaan helpen.

Kortom; vaker naar een showdown gaan met dit soort situaties.
    1. Je gaat vaker potjes pakken omdat je bij een showdown nog de beste hand hebt.
    2. Je geeft door hier passief te spelen Villain de kans te bluffen óf je kan op de river vaak nog een kleine valuebet doen.
    3. Door turn én river te zien zul je soms nog improven.
    4. Wanneer je niet de beste hand hebt verliest je een kleine pot omdat je zelf de pot klein gehouden hebt!
  • PokerZuid
    2
    dank mannen. Ga deze spots minder agressief spelen en kijken hoe situaties zich ontwikkelen. Zal weer een paar chips minder verliezen schelen!
  • Don Roberto
    31
    In multiway pots is het natuurlijk ook altijd lastiger en zijn er meer personen die hun equity kunnen realiseren. Maar ook dan is een ingelimpte pot nog heel laag en kun je rustig naar een showdown toewerken. Het is vooral gewoon zonde als je soms een hand met redelijke showdown value op moet geven terwijl je het idee hebt een x aantal van de keren nog de beste hand te hebben.
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet