• Roy
    24
    Ik heb weer een interessante hand om met jullie te bespreken.

Toernooi: Deepstack Dutch Classics Rozvadov
    Buy-in: €100
    Spelers: 300
    Start stack: 20.000
    Levels: 20 minuten
    Level van de hand 400/800

Ik open as.gif ac.gif vanuit de cut off naar 2100 en krijg de speler op de button en de speler in de big blind mee.

De flop is qd.gif 5h.gif 10h.gif.

[pot 7000+/-]

Ik bet 2600 en de speler op de button called en de speler in de big blind fold.

[pot 12500+/-]

De turn is de qh.gif Dus er ligt nu qd.gif 5h.gif 10h.gif qh.gif

Ik bet nu 7200 en mijn tegenstander denkt even na en gaat all-in voor zo'n 30.000 punten. Ik heb daar zelf nog 24.000 punten behind.

Wat ging er op dat moment door mijn hoofd?
    Het is uiteraard een vervelende situatie en ik heb dan ook rustig mijn tijd genomen. Over de jongen waar ik tegen speelde had ik aardig wat informatie omdat ik zowel dit jaar als vorig jaar al tegen hem had gespeeld. Een uur voor onze hand check-raisde hij nog een speler all-in met Q-2 ruiten, waarbij hij slechts een flushdraw turnde en één overcard had op het board. Zijn tegenstander gooide daar een overpair weg, waarna hij zijn Q-2 ruiten liet zien. Ik had hem al eerder veel druk zien zetten met draws dus ik had het gevoel dat hij hier niet altijd de Q hoefde te hebben.

Als je namelijk 100% zeker weet dat iemand hier alleen kan raisen met een Q of een set dan is het namelijk een makkelijke fold. Als je altijd gaat folden als iemand je raised met een pair op tafel dan ben je veel te makkelijk te bluffen en dat wil je natuurlijk ook niet.

Ik wist dus dat mijn tegenstander zeker instaat was om hier met veel minder dan een vrouw te schuiven, bijvoorbeeld met de harten draw. Ik had zelf geen harten A, dus dat was zeker een kaart waarmee hij kon bluffen. Er zijn natuurlijk heel erg veel spelers die op zo'n board alleen raisen als ze de Q/set wel hebben en daar leg ik dan ook lachend mijn azen tegen weg, maar in dit geval was dat dus niet zo, omdat ik hem al tientallen handen had zien spelen, waarbij ik vaak zijn kaarten te zien kreeg.

Waar ik het meeste over twijfel is mijn bet op de turn, omdat ik mezelf daar misschien te vaak in de problemen mee breng. Aan de andere kant had hij de turn ook gewoon kunnen callen om juist mijn blufs erin te houden. Als hij namelijk de turn called dan moet ik vrijwel iedere river check, of er moet natuurlijk een A komen. Als hij dan op de river schuift dan zit ik echt in een kut situatie.

Achteraf zou ik in deze situatie eerder voor turn check/call gaan en kijken wat er op de river komt.

Ik zal nog niet zeggen hoe de hand is afgelopen, maar ik ben wel erg benieuwd naar jullie mening.
  • Jonathan
    1
    Een heel erg lastige situatie, helemaal omdat hij al heel wat rare handen heeft laten zien en jij een monster in je hand hebt.
    Als je fold hou je nog 30BB over ( meer dan je beginstack ), als je called en je hebt de beste hand dan heb je een behoorlijke stack.
    Denk dat je de turn toch beter had kunnen check/callen. Ik zou toch mijn Azen hier weg leggen.
  • Marc
    1
    Persoonlijk ben ik er fan van om de flop hier groter te betten.
    Ik denk dat je hiermee ten eerste je hand beschermd en hierdoor meer handen eruit krijgt .
    Bepaalde handen zullen hier natuurlijk wel callen , Qx , J9 , KJ , Hierdoor is de Q voor jou natuurlijk wel een vervelende kaart. Ik zou hier altijd voor pot control te gaan en alleen te Check/Callen .
    Villian zal met Qx denk ik de Turn alleen callen als hij een zelf ook een harten blocker heeft.

Speler Zal handen Als Aj met harten A bijvoorbeeld omzetten in een bluf op die turn.
    Ik Had deze Fold gemaakt op de turn.

Ben wel benieuwd naar de afloop.
  • Danny
    1

Op deze flop is een grotere bet size wel gewenst aangezien er verschillende draws liggen die voor deze sizing altijd zullen callen en je waarschijnlijk meer kan laten betalen.

Op de turn is de bet size prima denk ik. Het feit dat je hem al eerder hebt zien bluffen op een draw heavy board telt mee natuurlijk. Heb je ook info over hoe hij zijn value handen speelt en wat jouw image is aan de tafel?

Zijn valuerange is hier alle Qx combo's en TT, 55 en flushes? Gezien jouw actie denk ik niet dat hij hier complete air heeft, maar je ligt natuurlijk wel voor op zijn AhXx en KhJx handen die hij prima kan semi bluffen.

Als je hier 1 op de 3 keer goed zit met een call (en daar lijkt het wel op) zal je hier moeten stacken. Dus als hij zijn value handen hier vaker callt dan raist dan gaat het er in, doet hij dit ook voor value/protection dan kun je nadenken over een fold.

Ook zeer benieuwd naar de uitkomst.
  • Roy
    24
    De uitkomst kan ik inmiddels wel vertellen.

Ik callde en hij had QJ

Heb de hand vrij snel met meerdere mensen besproken, maar baalde zelfs daarvoor al wel een beetje. Denk dat ik mezelf onnodig in de problemen heb gebracht, na de Q op de turn, wat gewoon de slechtste kaart in het deck was.
  • Danny
    1
    En geen Barry Greenstein?
  • Roy
    24
    Haha nee, die was even druk aan een andere tafel.
  • Jordyitalia
    11
    Flop bet had wat groter gekund voor bescherming van je hand. +- 4k was mooi geweest. Ik verwacht bij z'n aggro speler dat als hij op een draw zit al check raised op de flop. Zijn flop call kan al een indicatie zijn dat hij eerder neigt naar een pair.

Als de turn valt is dit de perfecte kaart voor hem om daar allin te schuiven omdat hij daar goed gebruik maakt van zijn image. Waarschijnlijk weet hij dat jij hem zag als aggro speler.

Het is natuurlijk de vraag hoe zijn range in elkaar zit of je je AA hier kan folden. Het is echter wel zo dat dit een €195 buy in toernooi is en dat er weinig mensen in het toernooi zitten die jou echt exploiten als je hier AA fold.

As played, zou ik AA hier folden nog genoeg speelruimte in het toernooi GG
  • Don Roberto
    31
    Het meeste is hier al gezegd, maar ik denk dat je je op turn vooral af moet vragen welke slechtere handen jouw turnbet gaan callen. Waar haal je nog value uit t.o.v. welke handen gaan jou beaten. Wanneer je jezelf die vraag stelt denk ik (persoonlijk) dat je eerder op een check uit zou komen.

Bijkomende voordelen zijn:
    1. je houdt eventuele blufs erin die op de river soms zelf gaan betten (je haalt vaker value uit slechtere handen)
    2. je kan een eventuele riverbet afcallen zonder alles te verliezen (potcontrol).

Flopbet mag inderdaad groten vanwege het soort board. Tegenwoordig zijn mensen sowieso wel flathappy, dus laat ze dan ook maar lekker betalen met een mindere hand.

As played..... pffff....... wat een (peeep)spot. Ik vind dat er voor zowel callen als folden wat te zeggen. Callen is niet per se fout.... maar ik denk dat je jezelf überhaupt niet in deze spot had mogen brengen door je turnbet.
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet