• P-Tree
    0
    Wederom een handje ter discussie, dit keer uit een toernooi.

Hero (46 BB) in de SB, 9 spl.
    Hero heeft A10h

CO (47 BB) opent naar 2 BB, D (19 BB) calls. Hero calls, BB (46 BB) calls.

Flop: 8s 10s 9h

Hero flopt top pair. Maar bord is zeiknat. Hero checks, BB checks, CO checks, D bets 4.6 BB in een pot van 9 BB. Op dit moment lijkt me dit een steal om hier de pot op te rapen, maar helemaal zeker kan je nooit zijn natuurlijk. QJ zit in zijn range en die range is groter dan ik kan bedenken.
    Omdat ik D ruim cover, besluit ik om over te gaan naar een check-raise, Hero reraised naar 12 BB. D calls.

Turn: 6c

Pot is 33,2 BB en D heeft nog 4,7 BB achter. No way dat ik nu opgeef, dus Hero bets zijn resterende 5 BB. D calls en toont Ks Qd.

River: 9c

Hero pakt pot met 2 pair.

Wat vinden jullie? Andere moves?
  • Don Roberto
    31
    Waarom toch altijd zo weinig 3betten? Agressiever spelen betekent dat je op de lange termijn ook een meer winstgevende speler wordt.
    - je raapt meer potten pre-flop op
    - je wint meer potten post-flop omdat je minder tegenstanders post-flop hebt en de agressor bent
    - je wordt meer onvoorspelbaar omdat er meerdere soorten handen zijn waarmee je 3bet

Op zich kan je een hand als ATs flatten als je op de Big Blind zit en er slechts één iemand opent en er daarna geen actie volgt (en je dus heads-up naar een flop gaat).

In deze situatie echter investeert CO chips in de pot, doet de Button hetzelfde, en zal de Big Blind dit ook bijna altijd doen als jij hier gaat flatten.
    Dus nee... na de actie van CO en de Button ga ik hier altijd 3betten (naar 9 a 10BB) en daarmee ga ik vrij vaak pre-flop al een relatief grote oppakken omdat je hier vaak folds gaat krijgen.
    Krijg je één call... dan speelt die flop ook al een stuk makkelijker.

As played vind ik post-flop fine. Speelt zichzelf uit.

Maar nogmaals, pre-flop moet je echt méér gaan 3betten.
    En in eerste instantie voelt dit misschien uit je comfort zone en lijkt het alsof je meer risico neemt, maar feitelijk neem je juist minder risico omdat je meer multiway pots voorkomt en gewoon heel veel handen zonder showdown gaat winnen.
    En op de limieten die jij en ik regelmatig spelen is het ook niet zo alsof de 4bets om je oren vliegen, dus mensen gaan je er ook niet voor afstraffen als je te vaak of te licht 3bet :)

Agressie is key!
  • P-Tree
    0
    Hi Roberto, zit er eens naar te kijken, maar A-10, all beit suited, heb ik niet in mijn 3-bet range en zou dat misschien moeten zijn. Ik ben zeker met je eens dat het niet een hand is die je 4way wil spelen. Denk dat mijn reasoning hier is dat ik nou ook weer niet super deep zit, maar rond een average stack zit en close to the bubble ;-).

Dus mijn takeaway is denk ik dat ik in die situaties juist de agressie moet opvoeren, want we komen om te winnen, niet om te min cashen ;-).

Ik heb eens even mijn stats erbij gepakt en mijn 3-bet pct ligt op ongeveer 5,5% (VPIP 20%, PFR 13%). Dat is volgens mij een redelijke range, maar denk dat het vooral in positie is. Die moet ik nog ff nalopen.
    Oftewel, als ik 3-bet, doe ik dat in positie en veel als squeeze plays. Iets om op te letten inderdaad.

edit: perc iets aangepast door te adjusten naar handjes dit jaar. Ook gek genoeg, mijn 3-bet% is hoger uit positie (7% BB, 6,5% SB). Dus blijkbaar doe ik het vaker uit positie... :chin:
  • Don Roberto
    31
    Met de stacks zoals ze hier zijn komt een 3bet vanuit de Small Blind ook gewoon écht sterk over. Is echt een vervelende spot voor Villain(s) en je gaat er heel vaak respect voor krijgen... wat ook gewoon helemaal prima is voor jouw AT die tegen handen kan zitten als KQ, KJ, QJ of iets als 77 (al die handen hebben aardig wat equity vs jouw hand) en ik denk zelfs dat je een hand als AJ ook met enige regelmaat gaat laten folden.

Persoonlijk 3bet ik in positie ook veel vaker dan uit positie (simpelweg omdat positie hebben gewoon een groot voordeel is). En dan met name vanuit de Big Blind flat ik met een relatief weide range handen omdat ik de actie sluit.

Maar... (ongeacht of ik in of uit positie zit) ik 3bet sowieso sneller als er meerdere flats zijn, want die stuwen gewoon de pot omhoog.
    Kortom, ik zal nóg eerder 3betten wanneer er een raise + flat is dan wanneer er enkel een raise is, omdat die flat die ertussen zit het nóg interessanter maakt om te 3betten (meer chips te verdienen).

Succes ermee en laat gerust aan ons weten hoe het gaat! Het is een mooi wapen :)
  • P-Tree
    0
    Ik zal ws de 1 euro versie spelen, aangezien er op dat moment ook de formule 1 op COTA is en mijn aandacht dus verdeeld zal zijn ;-)

Gisteren wel 2e geworden in een toernooitje op Unibet ;-) Welliswaar Nano, maar toch weer 28x mijn buy-in.

Eerste hand Heads Up: Hero in de SB met ongeveer 1/2 stack van Villain. Ik heb K-10h. Villain gebruikt al tijdje zijn stack om de kleinere stacks eruit te duwen. Villain raised op de button, ik besluit mijn laatste 40 BB erin te douwen. Villain heeft A3o en board bricks. Helaas ;-)
  • Don Roberto
    31
    Haha die F1 inderdaad... daar dacht ik later pas aan. Naja... die staat dan maar gewoon aan op de TV op de achtergrond.

Mooi resultaat btw, 28x je buy-in is niet gek.
    Ik speelde dinsdag de €25,- freeze out, 2e van de 355 voor €1.100,-.
    Een anderhalf uur durende heads-up waar ik uiteindelijk met een flip verlies :p

GL vast zondag!
  • P-Tree
    0
    Dat is een lekkere ROI ;-)

We gaan het zien zondag. Ik speel ook wel wat andere UOS events in de nano categorie...
  • Don Roberto
    31
    Onder welke nickname speel je?
  • P-Tree
    0
    Gewoon P-Tree ;-) Op PokerStars kan je zoeken op spelers. Kan dat ook bij Unibet?
  • Don Roberto
    31
    Enkel als je weet in welk toernooi iemand zit, en dan kun je wel meekijken.
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet