• Don Roberto
    31
    Handje uit het €100,- RA Main Event van de Unibet Online Series (9-handed).
    Deze komt uit dag 2, we zitten al een tijdje in het geld en de komende pay-jumps zijn nog niet noemenswaardig.

Blinds: 3.600-7.200 Ante: 900. 8-handed nu.
    Hero speelt: 290.917
    Villain speelt: 438.578.
    Villain is een goede speler en is redelijk agressief als het gaat om medium stacks onder druk zetten.

Hero opent vanuit de Cut-Off naar 17.000 met Ac2c.
    Villain 3bet vanuit de Button naar 44.850.
    De rest fold. Ik call.

Flop: KhAh5c. Pot: 107.700. (Hero nu 246.067 behind).

Hero checkt. Villain bet 28.965. Hero callt.

Turn: 6h. Pot: 165.630. (Hero nu 217.102 behind).

Hero checkt. Villain checkt.

River: As.

Hero bet 40.000. Villain fold.

Pre-flop en flop lijken me standaard, en wil het dan ook even hebben over deze river (gister ook de spot met Marc Bonke besproken).
    Eerste gedachte is eigenlijk direct altijd: we gaan betten. En als we hier betten moeten we ook vrij klein gaan lijkt me.... maar achteraf vraag ik me alsnog oprecht af welke (slechtere) handen hier nou gaan callen. Een K zeker.... maar dan heb je het misschien ook wel gehad. Het lijkt me dat zelfs een QQ hier voor 40.000 wel gaat folden omdat onze call pre-flop en op de flop gewoon extreem vaak een A, K of flushdraw betekenen.
    Moeten we daarom hier niet gewoon river checken in de hoop dat Villain out of line gaat en zelf (bijvoorbeeld met een h blocker) gaat betten? Ik zie het misschien zelfs nog gebeuren dat sommige villains hier met een A river oprecht denken een K te kunnen valuebetten (waardoor we zelf geen value verliezen als we checken vs een K).

Ik ben even benieuwd... omdat het heel erg een standaard betspot lijkt maar een check op termijn misschien wel winstgevender is.
    Let me know! :grin:
  • PokerZuid
    2
    ik vind villain wel polar hier. Of een hele goeie hand met een hoge aas, of niks (onderpaar). Uitzondering zijn zijn kx handen die hij besluit te 3betten.
    Kan me idd voorstellen dat je de actie aan hem laat. Onderpaar callt niet en bluft misschien. Hoge aas verlies je van. Idd kx callt hier mogelijk nog. Moeilijk te zeggen wat het grootste deel van zijn range is. Tegen een kx hand is denk ik jouw bet beter tegen de rest denk ik toch een check idd.
  • P-Tree
    0
    Zie hem hier ook wel met suited TJ of QQ / JJ Of zelfs TT deze play maken. Bet de flop (die is niet best voor je en je hebt de betting lead), hopeloze turn voor je, omdat naast de overcards je er ook nog een mogelijke flush naast hebt. Na de call op de flop heb je maar twee keuzes, bluffen of slow down. Volgens mij kiest hij hier voor het laatste.

Had je echter de river gechecked, dan had hij wellicht nog in de verleiding gekomen om een poging te wagen te bluffen, maar ws niet.
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet