• Nick de Haan
    0
    PokerStars Hand #205940990510: Hold'em No Limit ($0.05/$0.10 USD) - 2019/11/08 0:57:57 CET [2019/11/07 18:57:57 ET]
    Table 'Iolanda II' 6-max Seat #6 is the button
    Seat 2: dandanes ($9.62 in chips)
    Seat 3: Carpincho77 ($11.57 in chips)
    Seat 4: WinThePlanet ($12.22 in chips)
    Seat 5: zhanna499 ($23.12 in chips)
    Seat 6: onthetrot ($14.26 in chips)
    dandanes: posts small blind $0.05
    Carpincho77: posts big blind $0.10

*** HOLE CARDS ***
    Dealt to WinThePlanet [4s 4d]
    WinThePlanet: raises $0.20 to $0.30
    zhanna499: calls $0.30
    onthetrot: calls $0.30
    dandanes: calls $0.25
    Carpincho77: folds

*** FLOP *** [4c 8c 6c]
    dandanes: checks
    WinThePlanet: bets $0.80
    zhanna499: calls $0.80
    onthetrot: folds
    dandanes: folds

*** TURN *** [4c 8c 6c] [3d]
    WinThePlanet: bets $1.50
    zhanna499: raises $2.40 to $3.90
    WinThePlanet: calls $2.40

*** RIVER *** [4c 8c 6c 3d] [9d]
    WinThePlanet: checks
    zhanna499: bets $18.12 and is all-in
    WinThePlanet: folds [4s 4d]
    Uncalled bet ($18.12) returned to zhanna499
    zhanna499 collected $10.22 from pot
    zhanna499: doesn't show hand

*** SUMMARY ***
    Total pot $10.70 | Rake $0.48
    Board [4c 8c 6c 3d 9d]
    Seat 2: dandanes (small blind) folded on the Flop
    Seat 3: Carpincho77 (big blind) folded before Flop
    Seat 4: WinThePlanet folded on the River
    Seat 5: zhanna499 collected ($10.22)
    Seat 6: onthetrot (button) folded on the Flop
  • Don Roberto
    31
    Interessante hand! Leuk dat je die op het forum post :D

Pre-flop uiteraard helemaal perfect (ook dit soort handen inderdaad niet inlimpen maar gewoon raisen zodat je een uitgebalanceerde range van handen hebt waarmee je openraist).

Goed dat je op deze zeiknatte (drawheavy) flop groot gaat. Maar eigenlijk denk ik dat je op deze lage limieten waar mensen heel moeilijk wegleggen en graag blijven callen met draws én pairs nóg iets groter mag gaan. Ik zou 'm zelfs afronden op 1 dollar hier.

Meteen op deze flop heb ik wel het idee dat mensen die hier een hogere Set spelen meteen gaan raisen (zelfs op lagere limieten) omdat het zelfs met Top Set (888 hier) niet fijn is om te blijven callen, omdat er op de turn veel kaarten kunnen vallen die de actie er compleet uit halen.
    Om die reden zou ik (ook later in de hand) niet meteen bang zijn voor Set over Set.
    Hetzelfde geldt voor een geflopte straat. Ik verwacht dat Villain hier een geflopte straat zeker wel gaat raisen op de flop.

Dat je doorvuurt op de turn is correct. Je bet immers voor pure value. Wanneer je hier echter geraist wordt prefereer ik absoluut niet voor een call, maar zou ik alles er direct ingooien zodat je flushdraws (eventueel met straatkans) de slechtst mogelijk prijs geeft.
    Laat je Villain daardoor folden, op zich ook geen ramp (mooi stukje equity denial).

Het probleem met callen is dat je op een eventuele vierde klaver óf een straatachtige kaart echt in een complete nachtmerrie bent beland. Enerzijds moet je dan altijd folden als er tegen je gebet wordt en anderzijds ga je dan uberhaupt nooit meer value halen uit slechtere handen (want alle handen die hij heeft en redelijke showdown value hebben, gaat hij behind checken).

Kortom, op de turn zou ik het er absoluut ingooien. Enerzijds voor het geven van een slechte prijs / equity denial, maar anderzijds ook voor pure value zodat handen als A8 met een klaver, of andere denkbare combo's met een klaver nog zo stom zijn om af te stacken.

As played op de river.... we gaan nergens heen. De river is vrij veilig en de kans dat iemand een flush heeft geflopt is gewoon heel erg klein. Op dit soort boards ga ik geen Sets weggooien tenzij ik de bewuste tegenstander ken en het een absolute nit is.

Good luck aan de tafels :D
  • P-Tree
    0
    Hi Nick, eens met Roberto, vervelende spot ;-).

Weet natuurlijk niet wat voor type speler je tegenover je had, maar dat zou voor mij wel deels de actie bepalen. Als hij top set had, dan had hij de flop ws geraised, ook om draws uit te prijzen. Heeft hij zelf de flush (de kans is klein 1,8%, maar zie hem vaak genoeg), dan callt hij behind om jou lekker te laten betten. Kijkend naar de actie preflop, dan callt hij in positie, dus handen als ATs+, KTs+, 98s+ en verschillende medium pairs zitten wel in zijn range. (Meer ook ws, maar dat is wat ik zou doen ;-)). Premium pairs 99+ kan je uitsluiten denk ik, die raisen ze preflop, als ook AQ/AK en soms AJ.

Dus, wat heeft hij op de flop? De enige handen waarmee hij een flinke c-bet gaat callen, zijn wmb alle broadway combo’s met een klaver en misschien een hand als 98. A8o zou als best loose zijn in early positie (UTG+1). De re-raise op de turn polariseert het ook wmb. Of hij heeft een flush, maar niet de nuts (bv QJc) en wil een hand met Ac/Kc laten folden, of hij heeft het niet en bereid de bluf op de river voor. Moeilijke call, tegen een tight speler fold ik, tegen een loose speler ga ik all-in. Mijn ervaring op PokerStars zegt me dat als de speler relatief tight is, het geld erin gaat op de turn met two pair of beter.

We zullen het nooit weten ;-)
  • Don Roberto
    31
    Als kanttekening wil ik wel toevoegen dat op lagere limieten men lang niet altijd goede handen durft te 3betten. Het klopt dat 99+ en bijvoorbeeld iets als AJ of AQ ge3bet hoort te worden, maar op lagere limieten callen mensen nu eenmaal sneller onder het mom “eerst maar even een flop kijken”. Je ziet op lage limieten mensen vaak genoeg enkel flatten met dingen als 99, TT, JJ, AJ, AQ en soms zelfs QQ en AK!
    Live zie ik het bijvoorbeeld zelfs heel regelmatig in toernooien met buy-ins van €220,- of €330,-.
    En dan hebben we het hier over een low stake cashgame. Mensen 3betten en squeezen daar echt veel te weinig, uit pure angst of onwetendheid.

Dat betekent dat al die handen (ook met een klaver erin) nog steeds in Villains range kunnen zitten.

Al met al vind het echt belangrijk hier de turn te shoven om een hele hoop redenen. En zelfs dan in het ergste geval zitten we heel, heel, heel soms tegen een straat of flush en ook dan winnen we nog af en toe met 10 outs om te improven.
  • Nick de Haan
    0
    Hee Don Roberto en P-Tree,

Bedankt voor jullie deskundige analyses!
    De speler waar ik tegen speelde was een tight agressieve speler (22-19) en had al redelijk wat verdiend op 10NL (volgens HM) De speler in kwestie speelde naar mijn ingeving solide en had nog geen rare moves aan tafel laten zien.

Ik denk zelf dat hij daar zijn flush heeft gehit op de flop. (weinig kans maar denk het echt) Wat jullie al zeiden 99+ 3bet hij preflop. (zo goed was hij wel) Ik denk dat hij daar gewoon twee klaveren kaarten speelde (ATs+, KTs+ en 98s+ zoals jullie al zeiden).
    Ik denk dat hij daar met 66 of 88 de flop wel reraised voor value en protectie, zoals jullie ook al aangaven.

De reraise op de turn vond ik er sterk uitzien. Ik calde daar omdat ik bang was voor een flush tegen deze speler en ik kon mijn full house natuurlijk nog kon maken (wat me dan zekerheid had gegeven). Echter was een shove misschien wel de beste optie geweest aangezien ik zelf ook geen extra klaveren wilde zien (of straight kaarten)!!!!! Ik heb hem uiteindelijk weggelegd omdat het niet lekker voelde tegen deze speler en ik dacht dat het puur voor value was.
    Lastig Lastig, maar ik vond hem wel het bespreken waard!!! Nogmaals bedankt voor jullie visie op deze hand!!

Groeten,

WinThePlanet
  • P-Tree
    0
    Graag gedaan, leuke hand en een die gewoon moeilijk is. In die zin is het erin gooien op de turn ook een eenvoudigere beslissing. Scheelt weer nadenken op de river ;-)
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet