• P-Tree
    0
    Wellicht een no-brainer, maar toch even jullie mening.

Met handen als KK/QQ en wellicht JJ, wil je in principe proberen de gehele stack in het midden te krijgen pre-flop? Of zouden jullie deze bij een 4-bet kunnen folden?

Reden is recent weer enkele coolers achter elkaar en hoewel de stats zeggen dat het long term een goede play is, is het toch vervelend. Het komt tegenwoordig vaker voor dat deze gewoon op een 3-bet of 4-bet worden gecalld. AKo en AKs valt wmb in een andere categorie (is feitelijk slechts A hoog) en zou ik dus pre-flop minder snel all-in schuiven, tenzij ik villain ruim cover (in een toernooi bv). Sterker, AKs/AKo heeft een allin equity van 70%+ gemiddeld bij mij, maar een negatief resultaat. Oftewel, AK is niet mijn vriend...

Anyway, benieuwd naar jullie gedachten ;-)
  • Don Roberto
    31
    Grappig dat je het zegt want ik heb veel liever AK dan JJ. Niet áls het tot een all-in komt, maar wel vooraf zonder enige info.
    De reden hiervoor is simpel. Als jij AK hebt block je de kans dat een ander AA of KK heeft (dit blocken wordt zwaar onderschat).
    Een andere reden is dat AK post-flop veel makkelijker speelt. QQ of JJ kunnen extreme hoofdpijn spots opleveren wanneer er bijvoorbeeld één overcard valt. Je wil niet te snel opgeven vs 1 overcard (dan wordt je exploitable) maar je wil ook niet dat de pot super groot wordt in zulke spots.

Kortom, als jij AK opraapt is de kans dat een ander AA/KK heeft al drastisch afgenomen (op zich heel fijn!) en post-flop speelt AK wat lekkerder dan een JJ of TT.

Dan je andere vraag...... nee als je super deepstacked zit stack ik handen als QQ/JJ/AK zeker niet altijd af. Ik ga geen 150 blinden pre-flop afstacken met bijvoorbeeld JJ of AK, dat is bijna altijd heel slecht.
    Anderzijds..... als ik met 50BB zit en AK of JJ opraap ga ik gewoon in 99% van de gevallen nergens meer heen en hoop ik dat zo snel mogelijk alle muntjes naar het midden gaan.

Wanneer ik super deepstacked zit (denk aan 150BB of zelfs 200BB) 4bet ik handen als QQ/JJ/AK lang niet altijd.
    Ik 4bet handen als AA, KK maar ook handen als A5s of A2s om dit te balancen (anders word ik voorspelbaar). Als ik 4bet met A5s bijvoorbeeld zijn er genoeg betere handen die ik laat folden. Als ik 4bet met JJ is dat zo deep nogal zinloos omdat ik mijn hand omzet in een bluf..... ik word dan eigenlijk alleen nog ge5bet door AA/KK en soms AK/QQ en soms callen AK en QQ.

Alles is super situatie afhankelijk in ieder geval maar deepstack poker speelt gewoon heel, heel anders.

Maar AK is dus wel degelijk een hele goede vriend van me.
    Ga voor de grap maar eens kijken hoevaak je met AK tegen AA of KK oploopt. Zal niet heel vaak zijn ;)

AK is niet “gewoon A-hoog”. AK is een monster. QQ en AK vind ik ongeveer even relaxed. Maar ik heb echt liever AK dan JJ of TT.

En als ik 200BB deep zit ga ik AK dus ook lang niet altijd 4betten... is ook nergens voor nodig :)

60BB is ongeveer de grens waarbij ik bereid ben QQ/AK pre-flop te stacken als ik geen info heb vs een specifiek iemand.

Dan nog is je vraag super algemeen.....
    Maar probeer wat meer te bedenken waar je value uit haalt als je iemand 4bet.... en welke handen je laat folden als je iemand 4bet.
    Probeer te bedenken hoe licht iemand 3bet.... hoeveel fold equity je denkt te hebben als je zelf 4bet etc etc etc.

Voorbeeld uit €780,- Main Event Breda.
    Zit een gozer die élke keer squeezed in potten waar veel dood geld in ligt.

We zitten 150BB deep.
    Ik open 88 UTG naar 2.5BB.
    UTG+1 flat
    UTG+ 2 flat
    UTG+3 flat
    Meneer de squeezer vanuit MP.... daar gaat ie weer.... naar 15BB.

Normaal zou ik een hand als 88 nooit 4betten, maar nu dus even wel (naar 42BB ofzo ging ik).... en MP snapfold (wat ik vaak ook verwacht).

Kortom, alles is zo situatie en Villain afhankelijk!
  • P-Tree
    0
    Gisteren weer een voorbeeldje tegengekomen. worth sharing want ik denk dat we die vaker zien.

CG, 6-handed. Hero UTG+1 100 BB, Villain UTG 100 BB.

Villain callt UTG, Hero heeft Ad Qs en raised naar 4 BB, de rest fold en UTG re-raised naar 16 BB, Hero calls.

Op zich al vreemde play, eerst callen, dan ineens re-raisen. Premium hand alert.

Flop: Ah 8s 2d

UTG bets 25 BB. Hero?

Wat gaan we doen in deze spot?
  • PokerZuid
    2
    Ik zou hier altijd callen. Soms limpraist men aa of soms ook kk utg. Ik speelt deze handen niet zo, maar aan een agressief spelende tafel niet slecht om soms te soen. Wel beetje jammer als je allemaal calls achter je krijgt:)
    Maar postflop verlies je alleen van aa (1combo) en ak als hij deze hand zo speelt. Je verliest ook van a8 a2 88 22 maar deze handen lijken me heel onwaarschijnlijk.
    Turn zou ik ook callen als hij allin gaat. Hoewel een bizarre spot om te bluffen voor hem zou ik toch callen. Misschien heeft hij q7ofsuit oid en besloot hij AA te reppen...
  • P-Tree
    0
    Pocket 88 zou kunnen, al is dat aan de agressieve kant. 22 lijkt me 100 BB diep onwaarschijnlijk, dan wil je de flop zien. A2s, lijkt me niet, zelfde verhaal.

Op de flop lijkt het me slechts 8 combinaties AK die me verslaan, plus two combo's AA. Echter win ik van meer combinaties, waaronder alle Medium tot high pairs, mindere azen etc.

Ik besloot op deze bet Ik besloot op dit bord dat ik veel meer handen beat dan ik achterloop, plus speler is agressief, dus ik reraise allin maar 100 BB. Villain calls met KK. Board runs out.
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet