• P-Tree
    0
    Hier een voorbeeld van een hand waar ik twijfel of ik de call moet maken. Er zijn denk ik veel redenen om het te doen, maar ook om ze niet te doen ws.

CG-6 handed, Hero 113 BB in CU.

Hero heeft Ad Qc

Er wordt gefold naar Hero en die raised naar 3 BB. D (116 BB) calls, SB folds, BB (24 BB) raises naar 24 BB en is all-in. Gezien de D mij covered is de effective stack dus 113 BB, de vraag is dus, moet ik hier callen in een 3-way pot? De range van BB is heel wide, die speelt een soort gambling game. D is loose-passive en fold meestal bij een 3-bet.

Wat vinden jullie? Fold lijkt me niet, maar wellicht vinden jullie van wel. Blijft dus over callen of 4-betten. Die laatste lijkt me wat veel risico, aan de andere kant heb ik D liever niet in positie bij een eventuele call.
  • Don Roberto
    31
    Easy jam. Button heeft hier zelden QQ+ / AK, want daarmee zal hij in 99% van de gevallen zelf 3betten.
    Met jouw jam laat je de Button vaak folden en heeeeel soms callt die misschien met iets als tienen of negens (op zich geen ramp).

Isoleren die hap. Dus niet "call or fold" maar JAM!
  • P-Tree
    0
    HI Roberto,

Ja, achteraf had ik dat wellicht moeten doen. Twijfelde zelf al. Overigens verdere verloop van de hand:

Hero calls, D calls. (Pot 70 BB)

Flop: 7h Tc Qd

Hero bets 49 BB, D folds.

Turn: Js
    River: 7s

BB toont Ac 9c voor pair 77 (board).
  • Don Roberto
    31
    Zo een Button stopt met zijn flat eigenlijk gewoon extra dood geld in de pot, want die fold echt 9 van de 10x wanneer jij daar gaat jammen.

Ga je callen om een flop te spelen.... voor een giga pot... wat ga je dan doen als je de flop mist?
    Een gigantische bluf uit positie maken? Uitchecken en maar hopen dat je goed zit?
    Het is ook weer jezelf onnodig in de problemen brengen terwijl je hier gewoon naar een heads-up all-in kan gaan voor een mooie pot met een hand die voor ligt op de range van de Big Blind.

Dit soort spots moeten eigenlijk no brainers worden. Folden of callen neem ik in deze specifieke spot niet eens in overweging. Alles erin en bedankt voor de donatie. Next!
  • P-Tree
    0
    Hahaha, ja, zo zou je het kunnen zien. Echter heb ik recent ook wel een aantal coolers gehad met exact die benadering ;-) Recent bv All-in op de flop met A-hoog rainbow flop en Ac Kc tegen Ad Js. En wat valt er op de turn? ;-)

Maar goed, hoewel zeer vervelend, blijft dat het op de lange termijn het de correcte play was. It is all part of the game.
  • Don Roberto
    31
    Dat is idd totaal niet relevant. De Button had ook met 72o je all-in kunnen callen en goed kunnen hitten. Dan is geen reden om opeens anders te gaan spelen toch :)
    Of gaan we ons straks ook nog afvragen of we wel AA pre af moeten stacken omdat we er soms mee verliezen? ;)
  • P-Tree
    0
    AA/KK zeker niet ;-) Maar zoals eerder gezegd, ik heb vaker pech met AK, suited of niet. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de stats mbt deze specifieke hand combinatie. Ik ga eens kijken.
  • Don Roberto
    31
    Ja dat heet variance. Mijn favo hand is bijvoorbeeld pocket Tienen (en nee, natuurlijk raap ik liever AA op)... ik vind die hand er mooi uit zien en deze hand heeft in belangrijke toernooifases denk ik al ruim €10.000,- opgeleverd.... dus een stukje nostalgie speelt ook een rol.

Als ik bijvoorbeeld al mijn all-ins met Tienen vergelijk met die van pocket Boeren, dan heb ik met TT veel vaker gewonnen dan JJ... terwijl JJ natuurlijk gewoon een betere hand is.

Het kan natuurlijk altijd dat een bepaalde hand je altijd veel opgeleverd heeft, of bijvoorbeeld juist veel gekost heeft. Net als jouw AK bijvoorbeeld... wat dan misschien doorslaat naar een stukje emotie.

Misschien heb je zelfs zoeits van "nee he, weer AK.... wat moeten we nu weer" terwijl dat natuurlijk gewoon puur te maken heeft je "pechreeks" met die hand.

Stiekem heb ik het ook als ik Tienen opraap tijdens een belangrijk moment. Dan denk ik soms "ja... gaan we het weer doen?!?!" terwijl ik bij JJ soms denk "pffff.... het zal toch niet weer he".

Logische emoties, maar neem ze niet mee in je beslissing over hoe je een hand speelt ;)
    Althans... probeer het! Het is soms lastig :)
  • P-Tree
    0
    Stats vs emotie.
    Het blijkt dat mijn emotie zowel goed als slechts is ;-) AKs heeft een positief resultaat, waarbij AKo een negatief resultaat heeft die ongeveer gelijk is.
    Per saldo dus nagenoeg nul ;-)
  • mac
    0
    ik fold tegenwoordig super veel van dit soort handen. gezien mijn imago, zou iemand niet moeten all in gaan. volgens mij hangt het af van hoe iemand speelt. ook wanneer je weinig van je stack hoeft te riskeren. folden moet altijd namelijk een optie kunnen zijn. aas vrouw is niks. dat is pre flop een aas hoog. ik snap het idee van grote stack vs kleine stack.
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet