• Pok3rRiddle
    1
    Ik speel hier tegen 2 spelers waar ik 40 potjes tegen heb gespeeld. Deze 2 spelers spelen behoorlijk Loose. Ik krijg 44 in mijn hand en zit in de BB. Ik betaal de 10 cent en ik hit een set op de flop.

- Had ik hier pre-flop kunnen 3betten? Omdat ze erg Loose speelden.
    - Zouden jullie tot de turn ook zo spelen ? de Turn ook checken en dan op de River zelf betten?
    Hoe zouden jullie dit spelen?

SB ($5.03)
    Hero (BB) ($5)
    UTG ($5)
    MP ($5.06)
    Button ($4.25)

Preflop: Hero is BB with 4diamond.gif, 4heart.gif
    ]UTG raises to $0.15,1 fold, Button calls $0.15, 1 fold, Hero calls $0.10

Flop: ($0.47) 7heart.gif, 4club.gif, 6heart.gif (3 players)
    Hero checks, UTG bets $0.23, Button calls $0.23, Hero calls $0.23

Turn: ($1.16) 4spade.gif (3 players)
    Hero checks, UTG bets $0.56, Button calls $0.56, Hero ???
  • Simon
    7
    Preflop: Goed gespeeld Waarmee raise je in de bb mocht de HJ raisen en de button callen preflop?
    Flop: Check full range, prima, maar na de bet van de HJ en een flatcall van de button zou ik toch echt raisen. Ik snap dat je denkt hier te willen trappen, maar met bottom set zou ik proberen zo veel mogelijk geld in de pot te krijgen aangezien dit één van je beste value handen is. Vraag jezelf eens af, als ik hier niet mee checkraise voor value, waarmee dan wel? Daarnaast ook al is de better loose, zal hij waarschijnlijk ophouden met vuren als er een turn 3 of 8 of harten komt waardoor de actie weg is. Bij een checkraise op de flop naar bijv 0,90 als beide tegenstanders callen heb je al een veel grotere pot opgebouwd en kan je makkelijker all-in bij de river of zelfs al de turn.
    As Played turn: ik zou hier nu toch echt voor een raise gaan, je hebt de nuts en je wilt een hartendraw en straat draw laten betalen en een overpair gooit de loose villain waarschijnlijk niet meer weg. Een raise naar $1.5 lijkt me hier mooi.
    Hypotetische River: Jam all-in

Antwoord op je vraag:
    Ik vind 44 hier absoluut geen 3-bet hand in de bb. 3 bet isolates zijn hier bij Aqs+, Aqo+, 1010+ en handen als 65s a5s 43s als bluffs
  • LagunaLoire
    3
    Simon is me al te vroeg af, solide advies en zo denk ik er ook over.
    Juist die mini pairs vanuit de bb hebben de meeste waarde om lekker flops te hitten / setminen. Door te 3betten ontneem je jezelf die kans, plus de implied odds die het met zich meebrengt.

Kracht van de baby pairs zit er gewoon vaak in om multiway hard te hitten op een ogenschijnlijk ''ongevaarlijk'' board / flop.
  • Jefjol
    4
    Preflop callen is de beste optie.
    Als wij hier 3 betten speelt 44 niet fijn uit positie op veel flops.
    Als we worden ge4bet moeten we folden terwijl wij nu prima odds krijgen om te setminen.

De flop is heel nat.
    Dit is een mooi board om te checken raisen vanuit de bb. Er zijn veel draws op deze flop, onze tegenstanders zullen dus niet snel folden op een check raisen omdat wij ook nog veel (semi) bluf combinaties in onze range hebben.

Ik raise dus liever al op de flop, dan op de turn.
    As played wil ik de turn raisen zodat we op de river all in kunnen gaan
  • Pok3rRiddle
    1
    Bedankt voor jullie inbreng.

Denk dat op de flop X/R wel de beste optie was geweest, zoals jefjol ook al aangaf er zijn veel draws.

Heb zelf gekozen op de turn voor een X/R en 1 speler ging mee. River ben ik all-in gegaan en de andere speler fold.
  • Don Roberto
    31
    Hoi Pok3rRiddle,

Leuk handje. Even los van het handje zelf denk ik dat het goed is om erbij stil te staan dat de Big Blind een ideale positie is waarin je met een hele weide range aan handen kan flatten. Dit omdat:
    1. je in verhouding weinig bij hoeft te leggen.
    2. je post-flop uit positie zit.
    3. je de actie sluit, immers kan niemand na jou nog re-raisen.

Doordat je dan met heel veel handen vanuit de Big Blind flat ben je ook moeilijk op een hand te zetten (er zijn immers een hoop handen waarmee je dan flat).
    Natuurlijk zijn er ook bepaalde handen en spots waarin ik vanuit de Big Blind wél voor een 3bet kies, maar eigenlijk zijn die situaties nog redelijk zeldzaam, door bovengenoemde redenen.

Een klein pocket pair is ideaal geschikt om mee te Setminen in deze spot. Zeker nu leg je weinig bij en zul je (indien je je Set hit) regelmatig een hele grote pot winnen in verhouding. Wanneer je zelf 3bet met 44 breng je jezelf pre-flop in de problemen. Op een 4bet moet je folden, en wanneer je een call krijgt ga je uit positie met een niet lekker speelbare hand naar de flop.
    Een tip is om altijd een plan te hebben een hand. Bijvoorbeeld "als ik 3bet, wat ga ik dan doen op een eventuele 4bet?" Door jezelf dat soort vragen te stellen kom je sneller tot een antwoord voor jezelf.

Tot zover dus pre-flop (waar het sowieso een idee is om bewust te zijn van je flatrange vanuit die positie).

Ik vind de flop nog redelijk nat (er liggen in potentie veel draws) waardoor we met onze Set wel gewoon sneller geld naar het midden willen krijgen. Een check-raise is in mijn ogen dan ook de beste optie.
    Je hebt op dit board namelijk wel wat protectie nodig en je hebt een grotere kans dat mindere handen (zoals bijvoorbeeld draws en combo's) jou gaan afbetalen, dus laat die ook meer betalen!

As played krijgen we op de turn een droomkaart en zou ik ervoor kiezen de hand passief uit te spelen.
    We hebben geen protectie meer nodig en we willen ofwel:
    1. Onze tegenstanders de kans geven een fout te maken
    2. Onze tegenstanders hun eventuele draw laten completen.

Het meeste was al gezegd, maar misschien heb je er alsnog wat aan :). Post gerust meer!
bold
italic
underline
strike
code
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet